Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - سخنگوی انتقال خون گیلان با اشاره به افزایش مشارکت بانوان استان در کار نوعدوستانه اهدای خون گفت: به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیازمند هستیم.

گیتی ایزدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اهدای خون بانوان استان گیلان در هفت ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بانوان گیلان در هفت ماه گذشته، دو هزار و 79 واحد خون اهدا کردند که نسبت به اهدا خون یک هزار و 517 واحد در مدت مشابه پارسال، افزایش یافته است.
سخنگوی انتقال خون استان گیلان خاطرنشان کرد: گر چه مشارکت بانوان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اما باز نیازمند مشارکت بیشتر بانوان در این کار نوعدوستانه هستیم.
وی بیان داشت: در هفت ماه گذشته ، 60 هزار و 453 نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ، 51 هزار و 269 نفر موفق به اهدای خون شدند.
سخنگوی انتقال خون استان گیلان اضافه کرد: از مجموع اهداکنندگان ، 28 هزار و 354 نفر اهداکننده مستمر (اهداکننده ای که حداقل سالی دو بار خون اهدا می کند)،
14 هزار و 220 نفر باسابقه و هشت هزار و 695 نفر بار اولی هستند.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی ، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: یزدی‌ها در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور قرار دارند و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور هستند.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.
آقائی ضمن تشریح گزارشی از وضعیت اهدای خون در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان به زودی مشکلات و موانع موجود در بحث اهدای خون مرتفع شود.
 محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت طرز نگرش توسعه اهدای خون در شهرستان‌ها گفت: مطالبه مردم شهرستان جهت اهدای خون یکی از کوچک‌ترین مطالبات آنهاست و این امری است که باید هر چه سریعتر پیگیری و همچنین مشکلات نیز با کمک استان و مسئولان شهرستان مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند