Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه دلار هنوز از مبادلات تجاری ایران و ترکیه حذف نشده است، گفت: تجار دو کشور می‌توانند بدون دلارهم معامله و از پول‌های محلی استفاده کنند، یعنی ما می‌توانیم تجارت‌مان با ترکیه را به وسیله پول ملی هم انجام دهیم.

ایران آنلاین /دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه به تشریح آخرین وضعیت پیمان پولی میان ایران و ترکیه پرداخت و تصریح کرد که دلار از مبادلات دو کشور حذف نشده است اما می‌توان در کنار معامله با دلار، با ریال و لیر هم کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید جلال ابراهیمی، ‌اظهار کرد: پیمان پولی توافقی بین دو کشور برای تسهیل مراودات و تبادلات تجاری است که در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به ترکیه توافقات جدیدی در زمینه پیمان‌ پولی با ترکیه صورت گرفته است.

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد: ما قبل از برقراری پیمان پولی در مواقعی با ترکیه تهاتر انجام می‌دادیم. مثلا گندله صادر می‌کردیم و در ازای آن آهن وارد می‌کردیم.

ابراهیمی ادامه داد: دلار نمی‌تواند از معاملات بازار جهانی حذف شود. کشورهای اروپایی هم همگی با یورو معامله می‌کنند اما در برخی موارد با پول ملی خود هم کار می‌کنند. پیمان پولی نمی‌تواند ناقض عملیات تجاری جهانی شود.

وی اضافه کرد: ما ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار فقط گاز و نفت به ترکیه می‌فروشیم. اگر این مبلغ را به صورت لیر به ما بدهند چگونه می‌توانیم این حجم از لیر را مصرف کنیم؟ طبیعتا بازاری برای مصرف جهانی آن وجود ندارد. اما می‌توان در کنار معامله با دلار، با ریال و لیر هم کار کرد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم

محمد بحرینیان می‌گوید: باید بررسی کنیم چطور چین با 320 میلیارد دلار می‌تواند به توسعه دست یابد اما ایران با سرمایه‌ای به مراتب بیش از این میزان قادر به رشد و توسعه نبوده است.

این پژوهشگر توسعه با حضور در کافه خبر خبرانلاین با تاکید بر اینکه ما در وضعیت بغرنجی گیر کرده‌ایم به آمارهای خروج سرمایه از ایران و ناترازی در روابط اقتصادی ایران و امارات و سایر کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: در طول سی و دو سال گذشته متجاوز از بیست درصد درآمدهای ارزی ، با امارات مازاد منفی داشته‌ایم . این رقم بالغ بر دویست میلیارد دلار می‌شود. ما تحقیقی را در این مورد انجام دادیم که به زودی منتشر می‌کنیم .

وی به ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در بستر و زمان‌های مناسب نیز بیش از دویست میلیارد دلار از پوئل ما به ترکیه تزریق شد و همین حالا هم همچنان تزریق پول ما به ترکیه ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست