Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و سرپرست ­هیئت تجاری اتاق که همراه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، به آفریقا سفر کرده، تاکید کرد: ایران به دنبال روابط اقتصادی برد-برد در نیجر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مسعود خوانساری در مجمع تجاری دو کشور گفت : تهران شریک قابل‌اعتمادی برای نیجر است.
مسعود خوانساری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز اقتصاد بزرگ و یکی از بیست اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود و دارای منابع عظیمی از نفت و گاز و معادن و نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده و توانمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران می‌تواند بازار خوبی برای فروش محصولات کشور نیجر در خاورمیانه باشد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت : با توجه به تجارب ارزشمند شرکت‌های توانمند ایرانی در کشورهای آفریقایی در زمینه? ساخت سد و ساخت توربین‌های تولیدکننده برق‌آبی و فناوری کشاورزی و پروژه‌های عظیم صنعتی از شما دعوت می‌کنم زمینه را برای حضور شرکت‌های ایرانی در مناقصات خود باز بگذارید.
به گفته خوانساری، ایران برای حضور خود در آفریقا به دنبال فقط خرید محصولات خام نیست و همواره تلاش کرده است اهداف برد- برد را دنبال کند تا ضمن ایجاد اشتغال برای برادران خود زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم آورد.
نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه گفت : کشور نیجر با نرخ تورم نسبتاً پائین و نرخ رشد قابل‌توجه می‌تواند بزودی به یکی از اقتصادهای برتر قاره آفریقا تبدیل شود. لازمه تحقق این مهم همکاری‌های مشترک و پایدار اقتصادی با شرکای قابل‌اعتماد است.
وی ادامه داد: با توجه به اسلامی بودن دو کشور و عضویت
در سازمان همکاری‌های اسلامی و سازمان کشورهای غیر متعهد و همچنین غنی بودن کشور نیجر از نظر دامداری ؛ ایران و نیجر می‌توانند در زمینه? تولید گوشت حلال و محصولات دامی حلال همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشند.
خوانساری اظهار داشت : دو کشور می‌توانند در کشاورزی و پروژه‌های کشت و زرع همکاری کنند و ایران می‌تواند ماشین‌آلات کشاورزی و تجهیزات الکترونیکی نیجر را تأمین کند ، نیجر هم می‌تواند غلات و لوبیا و برخی مواد غذایی بازار خاورمیانه و کشورهای آسیای مرکزی را از طریق ایران تأمین کند.
وی در ادامه به چند پروژه سودآور همکاری دوجانبه که دو کشور می‌توانند در مورد آن‌ها گفتگو و توافق کنند ، اشاره کرد و گفت : ایجاد مجتمع‌های صنعتی پرورش دام و ذبح و تولید گوشت حلال ، ایجاد مجتمع‌های پرورش شترمرغ ، کارخانه سیمان ، تولید انرژی
به ویژه برق ، کشاورزی ، ایجاد مراکز بهداشتی و انتقال تجارب ارزنده در زمینه? پیشرفت های بهداشتی ، دارو و تجهیزات پزشکی، همکاری‌های دوجانبه در زمینه? آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی متخصص مهم است.
وی افزود :مسئولان و مقام‌های دولتی دو کشور در اهتمام ویژه به روابط اقتصادی دو کشور در زمینه? رفع مشکلات بانکی و حمل‌ونقل گام‌های مؤثر بردارند و حامی بخش خصوصی جهت ورود و حضور به بازارهای یکدیگر در خاورمیانه و آفریقا باشند. امیدوارم این نشست نقطه آغاز و بهار رابطه‌های پایدار و همکاری‌های تجاری و اقتصادی باشد.

وزیر خارجه نیجر: روابط در جهت افزایش است
ابراهیم یاکوبا ، وزیر خارجه نیجر نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور ظریف و هیئت همراه در نیامی اظهار کرد: با ایران روابط دیپلماتیک بیش از 40 ساله داریم و حضور هیئتی بلندپایه از ایران نشانگر آن است روابط در جهت خوبی پیش می‌رود و در جهت هم‌افزایی است.
او ضمن قدردانی از وزیر خارجه ایران برای آوردن این هیئت و حضور کارگزاران اقتصادی در نیجر که از توانایی و ظرفیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: اطمینان می‌دهم با همکاران و شرکای خوبی مواجه خواهید شد که در جهت همکاری به‌پیش بروید.
سید غلامرضا میر محمد میگونی، سفیر ایران در نیامی نیز در مجمع تجاری دو کشور گفت: برغم وجود مزیت‌ها و پتانسیل‌های خوب دو کشور سطح فعلی روابط تجاری و اقتصادی رضایت‌بخش نیست.
وی با تأکید بر نقش تجار و بازرگانان افزود : سفارت ایران آمادگی خود را اعلام می‌کند با همکاری وزارت خارجه و سایر نهادهای ذی‌ربط همه تسهیلات لازم را برای تردد و فعالیت تجار ایرانی و نیجری فراهم کند.

با اطمینان در نیجر سرمایه‌گذار کنید
سیدی محمد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نیجر نیز در این مجمع ضمن ابراز خرسندی از حضور ظریف وزیر خارجه ایران به همراه هیئت سیاسی و اقتصادی در نیامی و این نشست گفت : این نشست‌ها باعث فعال‌تر شدن بخش‌های خصوصی دو کشور می‌شود و اینها نشانگر توجه دو کشور بر تقویت مناسبات در چارچوب منافع دو کشور است.
وی افزود : در عصر باز شدن فضای نیجر در زمینه? سرمایه‌گذاری هستیم. دو کشور می‌توانند موانع را پشت سر گذارند و به سمت جلو حرکت کنند ، نیجر از فرصت‌های زیادی در بخش کشاورزی، صنعتی و.. برخوردار است.
وی ادامه داد : شورای ملی سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شده و زمینه‌ای را برای همکاری‌ها با دیگر کشورها فراهم کرده است.
تلاش کردیم قوانین برای ایجاد شرکت‌ها تسهیل شود و اقدامات تشویقی برای شرکت‌ها نیز در نظر گرفته‌شده است.
سیدی محمد گفت: شرکت‌های ایرانی می‌توانند حضور خوبی در نیجر داشته باشند. تعداد زیادی از نیجری‌های شاغل در بخش دولتی و خصوصی در ایران درس‌خوانده‌اند. ضمن آن اسلام هم ما را به یکدیگر پیوند داده است.
وی از شرکت‌های ایرانی خواست با اطمینان کامل در نیجر سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد

رئیس جمهور گفت: نیروهای جوان، تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یکروزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نمادها و جلوه‌های همبستگی و دوستی فیمابین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیروهای جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های فیمابین برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشورهای مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

آقای «رانیل ویکرمسینگه» نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکارهای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی فیمابین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکارهای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو ‌کشور در زمینه کشاورزی،گردشگری ، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقمندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محورهای مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفتگوهای مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد