Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-28@07:23:55 GMT

چگونه می توان خلافی خودرو را قسطی پرداخت کرد؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۴۸۷۹

چگونه می توان خلافی خودرو را قسطی پرداخت کرد؟

نحوه پرداخت اقساطی خلافی ماشین ، خودرو

زندگی شهرنشینی باعث شده برای حمل‌ونقل، بیشتر از ماشین شخصی استفاده کنیم و همین امر باعث ایجاد ترافیک، مخصوصاً در کلان شهرها می‌شود؛ همین امر منجر به افزایش تخلفات رانندگی و جریمه‌های رانندگی می‌شود. عدم پرداخت به‌موقع جرائم، باعث ۲ برابر شدن جریمه‌های رانندگی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداخت یک‌باره‌ی تخلفات مخصوصاً اگر بالا باشد، برای بسیاری دشوار است. اما راه‌حل این موضوع با پرداخت اقساطی جرائم رانندگی، امکان‌پذیر شده است. شیوه‌های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد برای مثال؛ پرداخت از طریق خودپرداز بانک، پرداخت اینترنتی و… در این مقاله به پرداخت اینترنتی جرائم می‌پردازیم:

 

چطور خلافی خودرو را قسطی پرداخت کنیم؟

برای این کار ابتدا باید وارد سایت راهور۱۲۰ شوید. در سمت راست سایت روی گزینه خدمات (با فلش قرمز رنگ نشان داده شده) و سپس پرداخت جرائم رانندگی کلیک کنید. توجه داشته باشید به دلیل حجم بالای اطلاعاتی، امکان دارد ورود به قسمت پرداخت جرائم رانندگی نیاز به چند بار امتحان کردن داشته باشد، پس صبور باشید.????

 

در صفحه بعد، شماره ۸ رقمی بارکد پستی درج‌شده در پشت کارت ماشین را وارد کنید و بعد از واردکردن متن تصویر امنیتی در کادر پایینی، گزینه جستجو را کلیک کنید.

در صفحه بعد جزییات تخلفات، مبلغ تخلفات و تعداد تخلفات درج ‌شده است. برای پرداخت اقساطی، کافیست هرکدام از جریمه‌ها که توانایی پرداخت آن را دارید را انتخاب کرده و سپس گزینه پرداخت که در پایین صفحه است را انتخاب کنید. با انتخاب جریمه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید تیک کنار آن فعال می‌شود؛ مانند ۲جریمه اول عکس پایین????

 

بعد از انتخاب جریمه یا جریمه‌هایی که توان پرداختش را دارید به صفحه زیر هدایت می‌شوید، این‌جا می‌توانید قبوض خود را چک کنید، اگر مشکلی نبود، گزینه بررسی قبوض را انتخاب کنید؛ سپس به صفحه بعد برای تایید نهایی و پرداخت هدایت می‌شوید.

 

 

مانند تمام پرداخت‌های الکترونیکی با وارد کردن شماره کارت، رمز اینترنتی، کد CCV2، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی پرداخت کنید.

 

در صورت پرداخت جرائم رانندگی از طریق این سایت، ۷۲ ساعت بعد بر روی سایت راهور بروز رسانی می‌شود. باید توجه داشته باشید که برای تغییر مالکیت سند خودرو و یا حتی برای ترخیص خودرویتان از پارکینگ راهنمایی و رانندگی بهتر است از طریق دستگاه‌های خودپرداز و یا شعبه‌های بانک ملی اقدام به پرداخت کنید؛ چرا که می‌توانید همان روز رسیدی کاغذی دریافت کنید و به مراجع مربوطه تحویل دهید. اما با پرداخت الکترونیکی، ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا در سیستم راهور بروز رسانی شود.

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان

مرتضی روزبه افسرکشیک سازمان آتش نشانی قزوین گفت: ساعت ۲۲ و نوزده دقیقه دیشب در آزادراه قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج تصادف خودرو پژوپارس باکامیون اعلام شد که بلافاصله دوتیم امداد و نجات واطفایی از ایستگاه‌های شماره ۵ پونک و ۹ شهرک دانش رابه محل حادثه اعزام شدند.

روزبه افزود: آتش نشانان راننده فوت شده را از خودرو خارج کردند وتحویل عوامل آرامستان حاضر در محل حادثه دادند.

علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه پکن غوغا به پا کرد! /عکس
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان