Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@22:49:25 GMT

یک هفته ضیافت رسانه ها برای مخاطبان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۶۴۹۸

یک هفته ضیافت رسانه ها برای مخاطبان

به ضیافت ساده و بی تکلف ما بیایید ؛ همگی دعوتید به دیدن و شنیدن و خواندن تصویر، صدا و کلمه در سفر ه ای که زیر سقف مصلای تهران گسترده شده است تا زیر تابلوی رسانه اما بدون واسطه آن ، " پیام" آوران و مخاطبان پیام شنوای حرفهای یکدیگر باشند. بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها دیروز جمعه در سکوت و کم خبری همیشگی که این سالها خاص آن شده است، کار خود را آغاز کرد تا پذیرای بازدیدکنندگان و مخاطبان رسانه ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسمن صادق شیرازی

ایران آنلاین /در نمایشگاه امسال  بیش از ۶۰۰ رسانه در قالب ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منطقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.قرار است با حضور مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امروز نمایشگاه مطبوعات کار خود را بطور رسمی آغاز کند.علاوه بر دید و بازدیدهای رسانه ای  و حضور بازدیدکنندگان در غرفه های مورد علاقه خود  ، برگــــــــــــــزاری نشست‌های تخصصی با محوریت دغدغه‌ها و مسائل رسانه‌ای با حضور استادان ارتباطات و روزنامه‌نگاران قدیمی یکی دیگر از برنامه‌های ویژه نمایشگاه امسال است. همچنین امسال نیز استادان ارتباطات و رسانه قرار است با برگزاری 12 نشست و شش کارگاه تخصصی درباره آخرین دستاورد‌های رسانه‌ای سخنرانی کنند.

  ماشین‌هایی که پر نشوند حرکت نمی‌کنند
همانند سال‌های گذشته ماشین‌های ون بازدیدکنندگان را از ایستگاه مترو شهید بهشتی به سالن‌های مصلی می‌رسانند. در روز اول نمایشگاه خانواده‌ای که به همراه 2 فرزند کوچک‌شان برای بازدید آمده بودند در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» می‌گوید: از زمان ورود با مشکلاتی روبه‌رو شدیم مثلاً مقابل درب ورودی تابلو‌های اطلاع‌رسانی وجود ندارد و مخاطبان برای استفاده از پارکینگ نمایشگاه هم دچار مشکل هستند من و خانواده‌ام ساعت‌ها به‌دنبال پیدا کردن پارکینگ بودیم. وقتی سوار ماشین‌های نمایشگاه شدیم راننده گفت باید همه صندلی‌ها پر شود تا شروع به حرکت کند اما از آنجایی که باید حداقل یک ساعت منتظر می‌ماندیم ترجیح دادیم پیاده به سمت سالن‌ها برویم.»مسئولان برگزاری نمایشگاه برای ارائه خدمات بهتر به بازدید‌کنندگان ایستگاه‌های زیادی برای فروش مواد غذایی دایر کرده‌اند که در هر یک از آنها محصولات یکی از استان‌های کشور عرضه می‌شود سوغات یزد، ارومیه و عرقیجات قمصر کاشان غرفه‌هایی هستند که طرفداران خاص خودشان را دارند. خیلی از بازدید‌کنندگان قبل از ورود به درهای اصلی سری به رستوران و ساندویچ فروشی‌های مستقر در محوطه بیرونی نمایشگاه می‌زنند تا گرسنه به سالن‌ها نروند.

   غرفه‌هایی که هنوز آماده نیست
نمایشگاه در حالی افتتاح می‌شود که هنوز تعدادی از غرفه‌ها آماده نشده است و برخی از کارگران در حال بردن چکش و تیرهای چوبی به سالن اصلی هستند. البته خیلی از غرفه‌ها هم آماده بودند اما هنوز با گل‌های طبیعی تزئین نشده‌اند. تا جایی که تعدادی از خبرنگاران و مسئولان غرفه روی زمین نشسته‌اند تا کار دکور غرفه‌ها به اتمام برسد. این مسأله البته دور از چشم بازدیدکنندگان نمانده و باعث ناراحتی تعدادی از آنها هم شده است. مانند خانم «رفعتی» که دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان است و خیلی زودتر از برخی غرفه‌ها دارها خودش را به مصلی رسانده است او می‌گوید: «متأسفانه هنوز خیلی از غرفه‌ها خالی هستند. در برخی از آنها اثری از مدیر و کارکنان آنها دیده نمی‌شود. یکی دیگر از ضعف‌های نمایشگاه امسال آماده نبودن تزئینات و دکورهای غرفه‌ها است.»

  حضور رسانه‌های مختلف از جناح‌های سیاسی
مرد 55 ساله‌ای که برای بازدید از نمایشگاه آمده بود معتقد است امسال رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در کنار یکدیگر حضور پررنگ تری دارند او می‌گوید: «به نظرم نمایشگاه تحول چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشته اما هنوز کمبود‌هایی نیز دارد. یکی از آنها شرکت نکردن برخی از نشریات و رسانه‌ها در نمایشگاه است اما با همه این اوصاف وضعیت نسبت به سال گذشته کمی بهتر شده است. یکی از نکات مثبت نمایشگاه امسال هم فعالیت رسانه‌های دولت است. در سال‌های قبل این رسانه‌ها با حضور کم رنگ، خودشان را از مردم پنهان می‌کردند.»

    دانشجو‌ها برای کار پیدا کردن آمده بودند
تعدادی از دانشجویان رشته  روابط عمومی و رسانه هم در میان جمعیت دیده می‌شوند. آنها می‌گویند آمده‌اند تا علاوه بر ورق زدن رسانه‌ها شانس خود را برای پیدا کردن کاری مطلوب محک بزنند. «احمدی» دانشجوی سال آخر روابط عمومی به همراه چند نفر از دوستانش فرم‌های کاریابی رسانه‌ها را پر می‌کنند و در کنار آن روزنامه و مجلات مختلف را ورق می‌زنند او می‌گوید: «به اعتقاد من وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید رسانه‌ها را موظف کند در طول این هفته تعدادی از افرادی که جویای کار هستند را استخدام کند. بیشتر وقت‌ها ما این فرم‌ها را پر می‌کنیم اما کسی با ما تماس نمی‌گیرد.»او می‌افزاید: نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته تفاوت چندانی نداشته و تنها کمی نوع چیدمان آن تغییر کرده است.  احمدی ادامه می‌دهد:«یکی از ویژگی‌های کلی نمایشگاه بودن کتاب‌های مختلف در کنار رسانه‌ها است که مردم می‌توانند از کتاب‌ها هم استفاده کنند. یکی دیگر از مشکلاتی که در نمایشگاه امسال دیده می‌شود نبود تعدادی از رسانه‌های مطرح کشور است که در اینجا جای خالی برخی اصحاب قلم دیده می‌شود.»

    عرضه کتاب‌های رسانه‌ای در غرفه ها
تعدادی از اصحاب رسانه کتاب‌های برتر منتشر شده خود را نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند اقدامی که شاید جدید نباشد اما طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد. خانم «الهام مرادی» 38 ساله می‌گوید هر سال برای دیدن غرفه‌های مجله‌های آشپزی و خانواده به نمایشگاه می‌آید او می‌گوید: «علاوه برخرید کتاب، مجله‌های زنان و سلامت را که با تخفیف 50 درصد ارائه می‌شود از نمایشگاه خریداری می‌کنم.»

   لزوم برنامه‌ریزی برای ارائه نقشه هوشمندانه‌تر از غرفه ها
افرادی که برای پیدا کردن غرفه‌های مختلف در نمایشگاه هستند کم نیستند. بیشتر آنها از دیگران سراغ نشانی غرفه‌ها را می‌گیرند و بخوبی توسط مسئولان راهنمایی نمی‌شوند. «لطیف نکوئی» معاون اخبار داخلی خبرگزاری ایرنا هم به این نکته اشاره می‌کند او می‌گوید: «نقشه ورودی نمایشگاه می‌توانست بهتر عمل کند. اگر نقشه‌ای بزرگ از محل برگزاری هر غرفه در ابتدای مسیر وجود داشت بازدید‌کنندگان کمتر سردرگم می‌شدند. دادن نقشه کاغذی به مردم آنها را فقط گیج می‌کند و راه حل مناسبی به نظر نمی‌رسد. مسئولان حتی می‌توانستند نقشه‌ای که قابلیت نصب روی گوشی‌های موبایل را داشته باشد و راه رسیدن به غرفه‌ها را نشان دهد طراحی کنند.»/ روزنامه ایران 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • قم در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور یافت
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»