Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،

 

همیشه در بحث طراحی دکوراسیون منزل ، تأکید داشته‌ایم و خواهیم داشت که لازم نیست تنها یک استایل و مدل برای خانه‌مان داشته باشیم. می‌توان مدل‌های مختلف را با هم ترکیب کرد و یک نتیجه‌ی شگفت‌انگیز رقم زد. حتی می‌توانید مدل‌های قدیمی و مدرن را با هم ترکیب کنید. یکی از بهترین فضاهای خانه که این کار روی آن خیلی خوب جواب می‌دهد، آشپزخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود وسایل و مواد مختلف موجود، لازم است تا برای رسیدن به دکوراسیونی بی‌نقص برای آشپزخانه، یک چیز جدید را امتحان کنید.

با وجود این که استایل‌های بسیار زیادی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما ترکیب مدل‌های قدیمی و مدرن، پیشنهاد ماست. به اعتقاد ما این نوع طراحی دکوراسیون آشپزخانه، در کنار سادگی و آسان بودن آن، نمایی نو و فوق مدرن به خانه‌ی شما اضافه می‌کند. در اینجا چند ایده و نکته در راستای این مسئله که چگونه می‌توان چنین کاری را در آشپزخانه انجام داد، آورده‌ایم.

۱. به مواد و وسایل موجود توجه کنید

برای رسیدن به یک مدل مرکب، بایستی پایه و اساس خوبی برای آن داشته باشید. باز هم بر این نکته تأکید می‌کنیم که لازم نیست هر آن چه که در حال حاضر دارید را کنار بگذارید. وسایلی که هم‌اکنون در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان دارید را به دقت بررسی کنید. بین استایل قدیمی و استایل مدرن شباهت‌هایی وجود دارد. به طور مثال هم استایل‌های مدرن و هم استایل‌های قدیمی از رنگ‌های کروم، برنز و نیکلی در وسایل آشپزخانه استفاده می‌کنند. بنا بر این می‌توانید از هر آن چه که الان دارید، در دکوراسیون جدید هم (چه قسمت جدید و چه قسمت قدیمی) استفاده کنید.

کابینت‌ها و روکش‌های آشپزخانه هم باید مد نظر قرار بگیرند؛ زیرا بسیار گران‌قیمت هستند و جایگزینی‌شان آنقدرها راحت نیست. با این وجود، اگر می‌خواهید چهره‌ی آشپزخانه‌تان را تغییر بدهید، گزینه‌ی رنگ‌آمیزی و نقاشی کردنِ کابینت‌ها همیشه روی میز است.

۲. استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از معمول‌ترین و بهترین راه‌های جان بخشیدن به آشپزخانه و دمیدن روح سنتی به آن، استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی آن است. طبیعتاً اولین و بزرگ‌ترین چیزی که به ذهن می‌رسد کابینت‌ آشپزخانه است. در کنار کابینت اما، وسایل چوبی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فقط پیش از استفاده مطمئن باشید که آن وسایل ضد آب باشند و مشکلی برای خوراکتان به وجود نیاورند. استفاده از گیاهان خانگی هم ایده‌ی خوب دیگری است که می‌توانید به آسانی و ارزانی از آن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده نمایید.

استفاده از وسایل سرامیک و سنگی، دیگر ایده‌ی نابی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، کیفیت نمای آشپزخانه‌تان را بالاتر ببرید. ظروفی که در برای نگهداری از آرد، شکر و دیگر مواد مورد نیاز در آشپزخانه هستند هم فرصت خوبی برای ارائه‌ی سلیقه و ذوق شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند.

 

۳. استفاده از ظروف قدیمی

 

یکی دیگر از ایده‌های خوب در این زمینه، استفاده از ظروف آنتیک و قدیمی در دکوراسیون آشپزخانه است. فروشگاه‌هایی در این رابطه وجود دارند که در زمینه فروش محصولات آنتیک فعالیت می‌کنند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، از محصولات متنوعشان استفاده کنید. البته لازم نیست که حتما به یکی از این فروشگاه‌ها سر بزنید. در فروشگاه های معمولی هم چنین محصولاتی پیدا می‌شوند.

۴. استفاده از قاب عکس و نقاشی

یکی از راه‌های آسان و کم‌خرج برای ایجاد یک نمای سنتی در آشپزخانه، استفاده از قاب و نقاشی‌های قدیمی بر روی دیوار است. البته معمولاً قاب‌ها و نقاشی‌های قدیمی از زمینه‌ای تیره و سیاه استفاده می‌کنند. پیشنهاد ما این است که حداقل برای قاب، به دنبال انتخابی روشن‌تر باشید.

۵. اصلاح نورپردازی

استفاده از لامپ‌های مهتابی و فلوئورسنت را فراموش کنید. لامپ‌ها و چراغ‌های جدیدی به بازار آمده که فوق‌العاده کم‌مصرف است و در کنار آن، ظاهری قدیمی دارد. بهترین ترکیب سنت و مدرنیته برای دکوراسیون مرکب از سنت و مدرنیته‌ی شما!

۶. کابینت‌هایتان را به دقت انتخاب کنید

تجربه نشان داده که جزئیات در طرح‌های کابینت‌ها می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند. بنا بر این توصیه‌ی ما این است که در امر انتخاب کابینت آشپزخانه ، دقت بیشتری به خرج دهید و در جزئیات نیز دقت کنید.

۷. از رنگ‌های خنثی استفاده کنید

یکی از توصیه‌های اصلی ما همیشه این است که در رنگ‌آمیزی و نقاشی دیوارها، برای تزریق آرامش بیشتر به روح فضا، از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. در این مورد (ترکیب استایل قدیمی و مدرن) ضروری است که به این توصیه حتماً عمل کنید. زیرا هر انتخابی غیر از این برای رنگ، توازن دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به هم خواهد زد.

 

 

 

 

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وضعیتی که موجب نگرانی است چون بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند که در این روند افزایشی، هم شانس عوارض شدیدتر می‌شود و هم احتمال مرگ افزایش خواهد یافت؛ ضمن آنکه برنامه ایران در مهار و حذف مالاریا تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت بیماری مالاریا در کشور

عبدالرضا میراولیایی، کارشناس مسئول کنترل بیماری‌های منتقله از ناقلین وزارت بهداشت، با اشاره به این موضوع می‌گوید: «در شرایطی که با افزایش ابتلا به مالاریا به دلایلی ازجمله رطوبت، سیل پاکستان و ورود جمعیت زیاد مبتلا از مرزها به داخل کشور مواجهیم، کار کمی سخت‌تر می‌شود، اما در کشور امکان تشخیص سریع و درمان کامل بیماری را داریم و این مهم‌ترین امتیاز ما در کنترل مالاریاست. تا زمانی هم که موارد ابتلا از یک فرد آلوده به فرد غیرآلوده در داخل کشور نداشته باشیم، مشکلی درباره گواهینامه نخواهیم داشت.» او به چند نکته دیگر هم درباره شیوع این بیماری اشاره می‌کندکه در ادامه آمده است.

۳عامل افزایش ابتلا

میراولیایی درباره دلایل افزایش موارد ابتلا به مالاریا در کشور می‌گوید: «نکته اول اینکه در کل دنیا به‌دلیل تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن زمین موارد ابتلا از طریق ناقلان در حال افزایش است. نکته دوم هم تأثیرپذیری ایران درباره مالاریا از پاکستان است. سال گذشته با سیل پاکستان مواجه شدیم و با افزایش موارد ابتلا در کشور، روند بیماری افزایشی شد. طی این مدت تعداد زیادی از افرادی که وارد ایران شدند، پاکستانی و افغانستانی و مبتلا بودند. نکته سوم هم تجارت سوخت و تبادلات مرزی بسیار زیاد در مرزهای جنوب‌شرقی کشور است که در نتیجه آن، افراد آلوده بیشتری می‌توانند وارد کشور شوند.»‌

کنترل بیماری در کشور

کارشناس مسئول کنترل بیماری‌های منتقله از ناقلین وزارت بهداشت درباره کنترل بیماری در کشور عنوان می‌کند: «با اینکه آمار ورود افراد مبتلا به کشور بالاست، با توجه به ایجاد آمادگی و ارائه آموزش‌هایی که از پیش در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها صورت گرفته است، این افراد در زمان کوتاهی شناسایی می‌شوند. هنر ما این است که این بیماران را به‌سرعت شناسایی کنیم تا چرخه انتقال برقرار نشود.»

شیـــوع بیماری در این مناطق

مناطق اندمیک برای مالاریا در ایران استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان‌اند. در مرکز کشور هم مواردی از مالاریا وجود دارد؛ ازجمله در همدان و چهارمحال و بختیاری که موارد بیماری در آنها همان‌هایی بودند که از مرزهای جنوب‌شرقی کشور وارد شدند و به استان‌های مرکزی مسافرت داشتند.

علائم مشخص بیماری

علائم تیپیک مالاریا تب، لرز و تعریق است که در گذشته به آن تب نوبه می‌گفتند. تب و تعریق با فواصل مشخص در بیماران بروز می‌کند، اما هر تب‌ولرزی را مالاریا نمی‌گویند چون این علائم بین بیماری‌های ویروسی و میکروبی مشترکند. فرد مبتلا به مالاریا باید سابقه سفر به یک منطقه آلوده را از نظر مالاریا در داخل یا خارج از کشور داشته باشد.

شرایط سرایت بیماری

میراولیایی درباره سرایت این بیماری می‌گوید: «راه اصلی انتقال مالاریا از طریق پشه آنوفل است، اما از طریق پیوند عضو، انتقال خون و همچنین از مادر به جنین (درموارد بسیار نادر) امکان انتقال وجود دارد. همین حالا هم در اکثر نقاط کشور ازجمله اطراف تهران این پشه وجود دارد، اما چون مخزن بیماری (فرد مبتلا) وجود ندارد، خطری نیست. البته زمانی که افراد بیمار زیادی وارد کشور می‌شوند و به مناطق مختلف سفر می‌کنند، بیماری از طریق گزش فرد آلوده و سپس گزش فرد دیگر منتقل می‌شود.»

منبع: روزنامه همشهری

انتهای پیام/

کد خبر: 1229037 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • رنگ نقش مهمی در معماری ایفا می‌کند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • پانوپتیکون و کاربرد آن در شهرسازی مدرن چیست؟
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • ویدئو| روش مدرن بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه