Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:39:16 GMT

اژدهایی که به رودخانه تبدیل شد!+تصاویر

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۰۲۱

اژدهایی که به رودخانه تبدیل شد!+تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،یکی از خاص ترین اتفاقاتی که در زندگی هر شخصی می تواند بیفتد، سفر به پرتغال است. کشوری فوق العاده و اروپایی که در آن سرگرمی های زیادی وجود دارد از سواحل زیبا و منحصر بفرد گرفته تا دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی. اصلا سفر به پرتغال یعنی سفر به یکی از خاص ترین طبیعت های دنیا، دریاچه ها، کوه ها، دریا و صخره هایی که شما را عاشق همیشگی پرتغال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این جلوه های زیبا رودخانه اژدهای آبی آن است.

زمانی این رودخانه مانند خیلی از رودخانه های معمولی دیگر به نظر می رسید و هیچ مورد چشمگیری درباره ی آن وجود نداشت تا این که یک بار عکاسی به نام استیو ریچاردز توانست یک تصویر شگفت انگیز از آن تهیه کند و این گونه بود که این رودخانه محبوب شد. البته اسم رسمی این رود، «رودخانه ادلایت» (Odeleite River) است که حالا به خاطر شکل و شمایل عجیب و غریب و انحنای جالب اژدها مانند و همچنین رنگ آبی تیره اش به رودخانه اژدهای آبی مشهور شده است.

این بستر رودخانه ای که به طرز عجیبی پیچ و تاب خورده است، به دلیل محیط اطراف و پستی بلندی هایی که در اطراف آن وجود دارد باعث شده تا خمیدگی بیشتری بگیرد و در همان نگاه اول تصویر یک اژدها را در ذهن همه ی ما مجسم کند.

رودخانه ی ادلایت یا همان رودخانه اژدهای آبی در کشور پرتعال و در منطقه ی Algarve واقع شده است. این رود از کوه های Serra de Caldeirao سرچشمه می گیرد و در شهرهای سائو براس آلپورتل، تاویرا، آلکوتیم و بالاخره منطقه ی کاسترو ماریم جریان دارد. در اطراف شاخه های این رودخانه هم روستایی با خانه های سفید بی نهایت زیبایی وجود دارد که باعث شده چشم انداز این رودخانه ی اژدهایی شکل چندین برابر زیباتر شود. این روستا هم مانند رودی که در آن وجود دارد، ادلایت نام دارد.

در ساحل و کناره های رودخانه و در همین بخش از پرتغال یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منطقه Algarve نهفته است، کلیسایی قدیمی که در بین محلی ها از احترام زیادی برخوردار است و البته افسانه ها و داستان های زیادی پیرامون آن وجود دارد. گردشگران و توریست ها در کنار بازدید از رودخانه اژدهای آبی می توانند از این کلیسای دیدنی هم بازدید کنند.

بهترین چشم انداز از این رودخانه را زمانی خواهید داشت که از ارتفاع به آن نگاه کنید تا بتوانید شکل اژدهایی آن را کامل داشته باشید. بنابراین در صورتی که بخواهید شکوه این رودخانه را در بیشترین و بهترین موقعت آن ببینید باید به بالای تپه ای که در قسمت ابتدایی آن وجود دارد بروید. در واقع اولین بار استیو ریچاردز هم از همین زاویه این رود را دیده بود و الهام بخش عکس شگفت انگیز او شد، عکسی که باعث شد تا این رودخانه به بیشترین محبوبیت برسد و به یکی از جاذبه های گردشگری پرتعال تبدیل شود. البته تصاویر ماهواره ای هم از این رود گرفته شده است که آن ها هم حیرت آورند!

در مورد تاریخچه ی این رودخانه اطلاعات کمی در دست است و مردمی که در اطراف این رودخانه زندگی می کردند هیج وقت تصورش را هم نمی کردند که سال های سال در کنار چنین پدیده ی زیبایی در حال زندگی کردن بوده اند!

شکل بسیار عجیب این رودخانه که دقیقا مانند یک اژدهای آبی چینی بود باعث شد تا مردم به واقعی بودن آن شک کنند و تصور کنند که عکاس حتما عکس را ادیت کرده است. به همین دلیل استیو ریچاردز در این مورد نوشت: در درجه ی اول باید بگویم که این یک عکس واقعی از یک مکان واقعی است و من در حالی که در بالای تپه بودم برای اولین بار آن را گرفتم. رنگ آبی عجیب این رودخانه که برای خیلی از مردم سوال شده است در واقع رفلکس رنگ آبی آسمان روی آب است و قسمت هایی از رود هم که حالت سفید دارند، به خاطر رنگ سفید ابرها و انعکاس آن روی آب رودخانه اژدهای آبی است. در واقع تمام این زیبایی ها و رنگ های شگفت انگیز و زنده ای که در عکس می بینید را باید مدیون شاهکار خداوند برای خلق چنین پدیده ی زیبایی باشید.

در اسطوره های کشور چین، اژدها به عنوان نمادی از یانگ شناخته می شود و ققنوس هم نمادی از یینگ است. و از نظر مردمی که به این اسطوره ها باور دارند، این که یانگ این چنین در طبیعت دیده می شود، خارق العاده است و البته آن ها باور دارند که شگفت انگیز تر از این موضوع این است که این نمادها در همه جا هستند و محدود به یک منطقه و یا کشور خاص نیستند. فقط این که بسیاری از آن ها هنوز کشف شده اند واحتمالا در جایی منتظرند تا کسی آن ها را کشف کند.

در هر صورت از بعد از عکسی که توسط آقای ریچاردز گرفته است و به لطف آن، حالا گردشگری این منطقه رونق پیدا کرده است و سالانه صدها و شاید هزاران نفر برای دیدن این رودخانه ی زیبا ( رودخانه اژدهای آبی ) به این منطقه از پرتغال سفر می کنند.

منبع:الی گشت

انتهای پیام/

 رودخانه ای عجیب که در کشور پرتغال واقع شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

ثریا قربانی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : پس از بررسی‌های لازم نتایج این نمونه برداری‌ها نشان داد با توجه به اینکه فصل کشاورزی در منطقه آغاز نشده است و هنوز کود و سمومی به اراضی کشاورزی حاشیه این رودخانه داده نشده است، کیفیت آب رودخانه و تالاب هشیلان بسیار نزدیک به هم است از این رو با موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، آب این رودخانه تا پایان فروردین ماه به این تالاب انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون متر مکعب انتقال آب انجام گرفته است اضافه کرد: در همین راستا مقرر شده است پس از این مدت زمانی، دوباره از آب این رودخانه نمونه برداری انجام شود که اگر کیفیت آب آن تغییری نیافته بود مجددا عملیات انتقال آب تا زمانی که امکان انتقال وجود دارد، انجام شود.

قربانی، با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری در احیای این تالاب بی تاثیر نبوده است یادآور شد: به دلیل خشکسالی‌های متوالی سال‌های گذشته و برداشت‌های بی رویه آب توسط چاه‌های متعدد غیرمجاز اطراف تالاب، آب سفره‌های زیرزمینی منطقه کاهش شدیدی پیدا کرده بود که این امر موجب شده بود بارندگی‌ها به تنهایی قادر نباشد این تالاب را احیا کند.

وی گفت: از این رو انتقال آب از رودخانه رازآور باعث شد که الان شاهد پرآبی کامل تالاب بوده و علاوه بر این منابع آبی منطقه تا حد زیادی احیا شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان