Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@23:57:50 GMT

پرشتاب ترین خودروهای روی زمین+ فیلم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۴۵۷

پرشتاب ترین خودروهای روی زمین+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

رکنا: اتومبیل های مخصوص درگ یا همان درگسترهای تاپ فیول (Top Fuel)، پرشتاب ترین خودروهای موجود بر روی کره خاکی هستند.

حجم ویدیو: 8.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10 دانلود ویدیو

این اتومبیل ها می توانند مسافت 305 متری مسابقه را در زمانی کمتر از چهار ثانیه طی نموده و به راحتی به سرعت های بالای 500 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسابقات به دلیل قدرت و شتاب فوق العاده بالای خودروهای حاضر در آن اکثرا با حوادث Accidents شدیدی همراه بوده و گاه اتومبیل ها تا رسیدن به خط پایان بسیاری از اجزای خود را از دست می دهند.


در یکی از جدی ترین و جالب ترین حوادت رخ داده در چند مدت اخیر، استیو تورنس (Steve Torrence) در راند دوم مسابقات AAA Texas NHRA FallNationals وقتی با سرعت 302 مایل (معادل 486 کیلومتر) در ساعت در حال حرکت در پیست بود، دچار سانحه شد.
آقای تورنس روز مسابقه را بسیار خوب آغاز کرد و به دلیل کسب امتیازهای بیشتر، پیشتاز محسوب می شد.
در راند دوم، این راننده در حال مسابقه با ریکی کرمپتون (Richie Crampton) بود که ناگهان یکی از تایرهای عقب ترکید و کنترل خودرو از دست وی خارج شد. پس از این اتفاق اتومبیل درگ تورنس به شدت به دیواره ها برخورد کرده و پس از طی مسافتی سرانجام از حرکت ایستاد.


البته این حادثه Incident بعد از عبور استیو از خط پایان و برنده شدن وی رخ داد. او توانست با ثبت زمان 3.72 ثانیه زودتر از رقیب خود از خط پایان عبور کند. خوشبختانه علی رغم برخوردهای شدید و آتش گرفتن خودرو، استیو هیچ صدمه جدی ندیده و بلافاصله بعد از تصادف، از کابین خارج شده و شروع به شادمانی کرد!


او در این باره گفته:
علت حادثه دقیقا همان چیزی بود که فکر می کردم. تایر سمت چپ منفجر شده و خودرو به آن سمت کشیده شد. من سعی کردم که با فرمان کنترل را در اختیار بگیرم، اما به دیوار برخورد نمودم. بعد از آن دیگر نقشی در هدایت خودرو نداشتم. هر کاری که می توانستم، انجام دادم؛ خوشبختانه ریکی با من برخوردی نداشت.
این حادثه و حوادثی از این دست به خوبی نشان می دهند که ورزش Sport های موتوری با وجود خطرات احتمالی زیاد تا چه حد ایمن بوده و توجه ویژه ای به حفاظت از جان رانندگان می شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

خودرو‌های ایرانی در بازار با قیمت‌های زیر به فروش رفته‌اند.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ طبق بررسی‌های خبرنگار بازارنیوز قیمت انواع خودرو در بازار آزاد به شرح زیر است:

 

برچسب ها: قیمت خودرو ، بازار خودرو ، قیمت خودروهای داخلی ، بازار خودروهای ایرانی ، قیمت خودرو صفر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9a

دیگر خبرها

  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • فرونشست زمین در بهارستان خودرو پراید را بلعید
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی‎ های خودرو دُبی بعد از سیل | بنز و لامبورگینی به چه روزی افتاده اند! |‌ تصاویر