Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری دانه های روغنی درباره نقش بسیج مهندسین کشاورزی در تحقق خودکفایی دانه های روغنی گفت: وظیفه بسیج به عنوان ارتش ۲۰ میلیونی حفظ و حراست از کیان کشور است که این مهم جز با تکیه بر پایه های قوی اقتصادی محقق نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی علیرضا مهاجر مجری دانه های روغنی در وزرات جهادکشاورزی در مراسم "امضا تفاهم نامه همکاری مشترک برای توسعه کشت کلزا بین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و معاونت زراعت وزرات جهادکشاورزی" درباره اهداف امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و با توحه به اینکه متاسفانه بیشتر از 95درصد از نیاز کشور در روغن،دانه های روغنی و کنجاله از خارج از کشور تامین می شود، وزرات جهادکشاورزی در نظر دارد در طرحی 10 ساله  به 70 درصد تامین نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با تاکید برضرورت بهره مندی از  بسیج مهندسین کشاورزی در توسعه کشت کلزا خاطر نشان کرد: بسیج مهندسین کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین پتانسیل های موجود برای آموزش کشاورزان و توسعه کشت دانه های روغنی در کشور محسوب می شود که در این راستا وزرات جهادکشاورزی تفاهم نامه همکاری با این سازمان امضا کرده است.   این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره نقش بسیج مهندسین کشاورزی در تحقق خودکفایی دانه های روغنی بیان داشت: وظیفه بسیج به عنوان ارتش 20 میلیونی حفظ و حراست از کیان کشور است که این مهم جز با تکیه بر پایه های قوی اقتصادی محقق نخواهد شد؛ جایی که بحث از غذای مردم در میان باشد باید مردم و کشاورزان را در ایجاد خودکفایی و حفظ امنیت غذایی  بسیج کرد و از این ظرفیت بهره برد.   وی با اشاره به اهم موضوعات این تفاهم نامه بیان داشت: آموزش کشاورزان و کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی، تشویق کشاورزان به کشت دانه های روغنی ،ایجاد تشکل های تولید دانه های روغنی در زمینه تولید بذر و  ایجاد تکنولوژی از طریق بسیج مهندسین کشاورزی با مشارکت دانشگاه ها از عمده محورهای نقش بسیج مهندسین کشاورزی در این تفاهم نامه است  که وزرات جهادکشاورزی نیز بر این اساس در موضوعاتی چون اعطای  تسهیلات بانکی،تهیه بذر،استفاده از ظرفیت کارشناسان خبره وایجاد شرایط لازم برای انتقال تکنولوژی از خارج کشور و آموزش همکاران بسیجی مهندسین کشاورزی اعلام آمادگی کرده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۱۰۰ هزار تن انواع دانه‌های روغنی در مزارع مستعد استان اردبیل خبر داد. - اخبار استانها -

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: تولید انواع دانه‌های روغنی به ویژه کلزا در مزارع شمال استان 1.5 برابر بیشتر از سال گذشته بوده و در کنار عمل‌‌آوری کنجد، سویا و آفتابگردان، کشت دانه‌های روغنی نیز در سال‌های اخیر با حمایت دولت رونق بیشتری به خود گرفته است.

وی تصریح کرد: در شمال استان اردبیل به ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار کشت محصول با ارزش کلزا توسعه و رونقی مضاعف پیدا کرده و انتظار می‌رود در کنار کشت و صنعت، در اراضی بخش غیردولتی کشت این محصول با ارزش را با قیمت مصوب و خرید تضمینی شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت تعیین شده برای این محصول 35 هزار تومان بوده و با توجه به 2 برابر بودن این نرخ نسبت به تولید گندم، رغبت بیشتر کشاورزان را به تولید محصولات دانه‌های روغنی و تأمین نیاز بازار داخل در این حوزه شاهد هستیم.

اژدری افزود: یک‌ هزار و 800 هکتار از مجموعه بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار 3.5 تا چهار تن محصول برداشت شود.

وی ارزش تولید دانه‌های روغنی و کلزا را در بی‌نیاز کردن کشور به واردات مواد اولیه روغن یادآور شد و خاطرنشان کرد: آنچه که در شمال استان ضروری به نظر می‌رسد، احداث و توسعه صنایع فرآوری مربوط به تولید محصولات دانه‌های روغنی به ویژه روغن‌کشی است تا فرصت اشتغال و ارزش افزوده بیشتری را در منطقه شاهد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا از خام فروشی محصولات در برنامه هفتم توسعه جلوگیری شود که در این راستا انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران با حمایت همه‌جانبه از سوی مسئولان شهرستان‌های مختلف در راستای راه‌اندازی مجموعه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی قدم پیش بگذارند.

اژدری بیان کرد: 100 هزار تن انواع دانه‌های روغنی در طول سال در استان اردبیل تولید می‌شود که 30 هزار تن آن متعلق به شهرستان پارس‌آباد است و عملیات کشت و زرع در این منطقه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود