Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:35:35 GMT

بسیاری از طرح‌های یک دهه اخیر جزیره‌ای اجرا شده است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۵۷۲۷

بسیاری از طرح‌های یک دهه اخیر جزیره‌ای اجرا شده است

معاون شهردار تهران گفت: بسیاری از طرح‌های اجرا شده در دهه اخیر همچون بلند مرتبه‌سازی‌ها و مال‌سازی‌ها به گونه‌ای جزیره‌ای و موردی اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جلسه «بررسی موضوعات شهرسازی و معماری منطقه ۱۳»  تأکید کرد: اینکه با اجرای طرح های موردی ظرفیت های شهر را با هدف کسب درآمد مصرف و گزینه های روی میز طراحان را محدود کنیم، اقدامی نا بخردانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اندیشه و اساس طرح ها و برنامه های شهرسازی می بایست کلان نگر، در راستای توسعه پایدار شهر و منضم به پیوست های اقتصادی، ترافیکی، اجتماعی، فرهنگی و ... در راستای ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان باشد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از طرح های اجرا شده در دهه اخیر همچون بلند مرتبه سازی ها و مال سازی ها به گونه ای جزیره ای و موردی اجرا شده و شهر تهران اکنون وامدار بسیاری از معضلاتی است که دلیل آن سطحی نگری و بی توجهی به مجموعه شهر بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران که به منظور بررسی وضعیت کلی شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ میهمان شهردار و مدیران این منطقه بود گفت: برای دست یابی به برنامه ریزی و طراحی شهری با هدف توسعه پایدار و بهره مندی شهر و شهروندان می بایست در ابتدا به هر منطقه به شکل یک موجود زنده، دارای ویژگی، ظرفیت، استعداد و توانمندی های منحصر به فرد و در کنار آن مبتلا به ضعف ها، محدودیت ها و کاستی های آن نگریست و پس از شناخت این ویژگی  ها با اندیشه ای همه سو نگر نسبت به طراحی و برنامه ریزی های شهری اقدام کرد.

حجت با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت ها و تأمین امکانات در محدوده منطقه ۱۳ در جهت بهروری مردم، گفت:  انتفاع و صلاح شهرداری در سلامت کار و خدمات است و نه در کسب درآمد از مردم، شان و منزلت و کرامت شهروندی و جلب اعتماد مردم مهمترین سرمایه شهرداری است که باید در دوره مدیریت پیش رو در تمام سطوح و ساختارهای موجود به صورت ویژه به آن توجه داشت.

معاون شهردار تهران در ادامه افزود : به منظور ساماندهی و بهره مندی از ظرفیتهای منطقه ضروری است از ظرفیتهای فعالین اجتماعی، NGO ها و CBO ها نیز استفاده کردو این بخشها را نیز در جهت شناخت و رفع مشکلات و دغدغه های مردم مشارکت داد و با این روش می توان تعلق خاطر شهروندان به محل سکونت خود و بازآفرینی و احیاء هویت محلی مناطق را شاهد بود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بررسی طرح ها و پروژه های مرتبط با حوزه شهرسازی و برنامه ریزی شهری در منطقه ۱۳، گفت : انطباق طرح ها و برنامه های پیش بینی شده با طرح های بالا دستی، راهبردی و ساختاری ضرورت دارد و در این بین نقش شهرداری های مناطق و معاونین شهرسازی به عنوان متولیان برنامه ریزی شهری باید به گونه ای باشد که برآیند آن ارتقاء سطح کیفی زندگی و بهره مندی شهر و شهروندان باشد.

 حجت ضمن اشاره به بافت و ساختار منطقه ۱۳ با محوریت منابع طبیعی و میراثی آن گفت : جذب سرمایه گذاران در راستای باز آفرینی و احیاء و  ظرفیت های مغفول مانده در منطقه به لحاظ محدودیت های منابع مالی و ... اجتناب ناپذیر است، اما لازم است در واگذاری امکانات و منابع  به بخش خصوصی و انتخاب پیمانکاران مناسب و دغدغه مند دقت کرد تا بتوان از این طریق ضمن بهره مندی از منابع موجود، صیانت و حفاظت از آن را نیز توامان داشت.

در بخش دیگری از این نشست  رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ ضمن ارائه گزارش مبسوط از پتانسیل ها،   ظرفیت ها و محدودیت های منطقه گفت : تلاش می شود در دوره مدیریت کنونی شاهد ارتقاء سطح کیفی خدمات به شهروندان باشیم و منطقه ۱۳ را بیش از پیش به عنوان پتانسیل و قطب گردشگری شهر تهران معرفی کنیم.

ارائه گزارش و بررسی وضعیت بافت فرسوده منطقه ۱۳ به ویژه در محله صفا،   پروژه های بزرگ مقیاس و طرح های شهری همچون محور دماوند و فرودگاه دوشان تپه، موضوعات مرتبط با کمیسیون ماده ۵، بازپیرایی و باز آفرینی شهری در سطح منطقه، موضوعات مرتبط با حریم و شهرک زیتون از جمله مواردی بود که شهردار منطقه ۱۳ مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن ملی زنجان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که از این تعداد برای یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تأیید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود درخواست دو هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

قزوینیان تصریح کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

کد خبر 748031

دیگر خبرها

  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد