Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندی است که مسئله بازی های مجازی و تاثیر آن بر روی جوانان و نوجوانان حساسیت بیشتری به خود گرفته است. این روزها شاهد این هستیم که جوانان و نوجوانان بیشترین وقت خود را در سبکه های اجتماعی و فضای مجازی سپری می کنند که بخشی از این فضا را بازی های اندرویدی به خود اختصاص داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، در این باره گفتگویی با یکی از برنامه نویسان جوان شهر بهار که در زمینه بازی اندروید فعالیت می کند داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا باغبانی جوانی 25 ساله وکارشناس رشته فناوری اطلاعات است. 

باغبانی گفت: مدت ده سال است که وارد حوزه برنامه نویسی شده و حدود یک سال است که بازی سازی را به طور تخصصی دنبال می کند.   وی گفت: هم اکنون در شرکت دانش بنیان لاچین گیم در همدان فعالیت دارم که این شرکت نیز زیر نظر پارک علم و فناوری استان است و هم اکنون بر روی پروژه ریسینگ (رانندگی) کار می کنم که ساخت آن مدت یک سال زمان خواهد برد. این مهندس آی تی در مورد فعالیت در زمینه بازی های اندروید گفت: این رشته یکی از سختترین رشته های کامپیوتری بوده و نیاز به مهارت بالایی در تحلیل و طراحی الگوریتم ، برنامه نویسی و دانش در زمینه فیزیک مکانیک و مخصوصا ریاضیات دارد. باغبانی گفت: انجام پروژه های گیم اکثرا در ایران به شکست منجر می کشد و اکثر آنها بین شش ماه تا یک سال به طول می انجامد به همین دلیل دقت بالایی نیاز داشته و حمایت مسئولین را می طلبد. باغبانی در مورد حمایت مسئولین از این صنعت گفت: متاسفانه حمایت چندانی از این صنعت نشده و حمایت ها فقط در حد در اختیار قرار دادن یک غرفه در نمایشگاه بوده است، این در صورتی است که همین بازی ها می تواند انتقال دهنده مفاهیم و فرهنگ ها باشد و اگر مسئولین حمایت کافی از آن کنند ، می توانند از پایه بر روی جوانان و نوجوانان کار کنند.   باغبانی در مورد صرفه اقتصادی این بازی ها گفت: اگر سرمایه گذاری خوبی روی این بازی ها شود درآمد خوبی می توان از این صنعت کسب کرد. ولی متاسفانه به دلیل نوپا بودن این صنعت در ایران بسیاری از سرمایه گذاران وارد این حوزه نمی شوند. اما پروژه هایی که کیفیت خوبی داشته باشند می توانند حتی تا چند صد میلیون تومان سود آوری داشته باشند.   این مهندس جوان به برخی آسیب ها در این صنعت اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکل اکثر بازی سازها در ایران این است که می خواهند بازی های خود را شبیه غرب طراحی کنند و از المان های غربی استفاده کنند، در صورتی که ما در فرهنگ ایرانی اسلامی خود المان ها و نمادهای بسیار زیادی داریم که به فرهنگ و گذشته غنی کشور ما برمی گردد و زمینه بسیار خوبی برای به کار گیری این المان ها و طراح های اسلیمی و تاریخ و هویت ما وجود دارد.   باغبانی به نمونه هایی از بازی های موفق ایرانی با نام "انگاره" اشاره کرد و گفت: به کار گیری المان ها و طرح های اسلیمی ، استفاده از موسیقی سنتی در بازی باعث جذابیت این بازی شده که نه تنها در کشور که در کشورهای خارجی نیز با استقبال مواجه شده اند و ما نیز باید به این طرح ها روی بیاوریم که هم انتقال دهنده فرهنگ و سنن خود باشیم و هم بتوانیم مقبولیت خوبی را بین کاربران ایجاد کنیم.   باغبانی ادامه داد: با توجه به فراگیری بازی های مجازی در کشور ، آینده روشنی برای این صنعت پیش بینی می شود، ما شاهد این هستیم که دنیای ما به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و همین بهترین فرصت برای ورود جوانان ما به این فضا و ورود به عرصه بازی و سرگرمی است؛ چرا که اگر ما خودمان نتوانیم به این فضا وارد شویم افرادی از خارج از کشور این فضا را در دست خواهند گرفت و ما از غافله عقب خواهیم ماند و این نیازمند توجه مسئولین به این عرصه و تلاش مضاعف جوانان برای فراگیری این صنعت دارد. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند.  

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است.  

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

خُرَّم آن روز کز این منزلِ ویران بروم

راحتِ جان طلبم و از پِیِ جانان بروم

گرچه دانم که به جایی نَبَرد راه غریب

من به بویِ سرِ آن زلفِ پریشان بروم

دلم از وحشتِ زندانِ سِکَندَر بگرفت

رخت بربندم و تا مُلکِ سلیمان بروم.

چون صبا با تنِ بیمار و دلِ بی‌طاقت

به هواداریِ آن سروِ خِرامان بروم

در رهِ او چو قلم گر به سرم باید رفت

با دلِ زخم‌کَش و دیدهٔ گریان بروم

نذر کردم گر از این غم به درآیم روزی

تا درِ میکده شادان و غزل‌خوان بروم

به هواداری او ذَرِّه صفت، رقص‌کنان

تا لبِ چشمه‌ی خورشیدِ درخشان بروم

تازیان را غمِ احوالِ گران‌باران نیست

پارسایان مددی تا خوش و آسان بروم

ور چو حافظ ز بیابان نبرم رَه بیرون

همرهِ کوکبهٔ آصفِ دوران بروم

تعبیر و تفسیر غزل

احساس غم و تنهایی بر وجودت سایه افکنده است و می‌خواهی تغییری در وضعیت زندگی خویش بدهی. اگر می‌خواهی به مقصود و مراد دلت برسی از سرزنش‌ها و حرف‌های دیگران دلگیر و ناراحت مشو. تو می‌دانی که هدفت ارزش این همه سختی را دارد پس با قدرت به تلاشت ادامه بده. دقت و تعمق بیشتری داشته باش. بیهوده ناامید و مأیوس نباش و با اندک ناملایمتی هراسان نشو. اگر برخی از اطرافیانت به تو انرژی منفی می‌دهند، از آنها دوری گزین و به دوستان مثبت و دلسوز بپیوند.    

  tags # فال حافظ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تم تولد پسرانه چیست؟
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • حجاج ایرانی باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان