Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:23:14 GMT

از حالا باید به‌فکر تامین آب تابستان آینده باشیم

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۸۶۷۱

از حالا باید به‌فکر تامین آب تابستان آینده باشیم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی وضعیت منابع آبی در پاییز امسال نسبتا نرمال خواهد بود، اما برای گذر از پیک تابستان ۱۳۹۷ از اکنون نیازمند تدوین برنامه هستیم.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت منابع آبی کشور اظهار کرد: به طور معمول در ابتدای سال آبی که از مهرماه آغاز می‌شود تعامل خود را با شرکت مدیریت منابع آب به منظور ارزیابی منابع آب آغاز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این همکاری از پیش بینی سازمان هواشناسی نیز برای دریافت اطلاعات منابع آبی استفاده می‌کنیم و با تطابق دادن میزان منابع و مصارف می‌توانیم سناریویی برای گذر از پیک منابع آبی تدوین کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، امسال نیز مانند هر سال برای تابستان سال ۱۳۹۷ سناریویی را برای گذر از پیک تابستان در نظر می‌گیریم. در نظر می‌گیریم که با توجه به تجارب چند ساله در صنعت آب ارزیابی‌های به دست آمده دقیق و قابل استناد بوده است.

جانباز پیش بینی کرد: به نظر می‌رسد که امسال نیز مانند سال‌های گذشته در زمینه‌ی تامین منابع ابی با مشکل جدی روبه‌رو نشویم. البته باید گفت که براساس ارزیابی سازمان هواشناسی در پاییز امسال میزان بارش‌ها کمتر از نرمال سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان این که در استان‌های غربی و شمال غربی کشور امسال بارندگی کمتری را تجربه خواهیم کرد، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌ها و بررسی‌های پیشین و تجارب سال‌های گذشته باید گفت که اگر همکاری مردم مانند سال‌های قبل باشد قطعا در زمینه تامین آب مشکلی به وجود نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به پروژه‌های آبرسانی روستایی در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، گفت: در حال حاضر وضعیت روستاها بسیار بهتر از سال گذشته است که البته امسال نیز با همان سرعت ادامه خواهیم داد.

به گفته جانباز، پیشنهاد برای بودجه سال ۱۳۹۷ به سمتی پیش می‌رود که نسبت به سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ کمتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • حالا وقت رفتن شاگرد سابق گواردیولا است؛ چرا آرسنال باید گابریل ژسوس را در تابستان بفروشد؟
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم