Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازتعریف نقش اتاق بازرگانی اراک در فعالیت‌های مرتبط با توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر کریمی در نشست هم اندیشی با اعضای هیئت رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اراک، با تاکید بر لزوم پررنگ شدن نقش اتاق بازرگانی اراک در حوزه کاری خود اظهار کرد: سیاست‌های کلان کشور که از سوی مقام معظم رهبری در قالب اصل 44 ابلاغ شده است رویکرد کلان کشور را در سپردن امور به بخش خصوصی و کاستن نقش دولت در اقتصاد ترسیم و تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی واگذاری امور به بخش خصوصی را به عنوان یک سیاست کلی مورد تاکید قرار داد و افزود: تحقق این مهم موجب برجسته شدن نقش بخش خصوصی در اداره امور و اجرای سیاست‌های اقتصادی خواهد شد که نظایر آن تشکیل اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و ... است که موجب تقسیم‌بندی بخش خصوصی به حوزه‌های مختلف شده است.

این نماینده مردم در خانه ملت به مشکل تقسیم توان بخش خصوصی در واگذاری امور مختلف کشور بویژه در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: ماموریت اتاق بازرگانی مرتبط با حوزه اقتصادی کشور است و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و ... را در بر می‌گیرد. این مجموعه می‌تواند بسیار موثر نقش آفرینی کند، اما در سال‌های گذشته این نقش به خوبی در حوزه تعریف شده ایفا نشده است.

وی با اشاره به مرتبط بودن فعالیت اتاق با حوزه کشاورزی گفت: اتاق بازرگانی باید در حوزه‌هایی که فعالیت در آن مورد تاکید قرار گرفته به خوبی ورود پیدا کرده و نقش فعال خود را ایفا کند، اما متاسفانه در این حوزه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است و عمده فعالیت اتاق به حوزه صنعت اختصاص یافته و از حوزه کشاورزی و معدن غفلت شده است.

وی گفت: اگر قرار بر این است که مثلا تصمیم مهمی در موضوع آمایش سرزمین برای استان اتخاذ شود، انتظار می‌رود که از نقطه نظرات سازنده اتاق بازرگانی استفاده کرد و این مجموعه بتواند در این حوزه اظهار نظر کند.

کریمی به مشکلات برخی صنایع استان و چالش‌هایی که در حوزه کارگری ایجاد شده است اشاره کرد و افزود: در خصوص مشکلات کارگری و صنایع استان انتظار می‌رفت که اتاق بازرگانی به عنوان یک بازوی کمکی دولت به این مسئله ورود می‌کرد و مجموعه استان را در برطرف کردن این بحران کمک کرده و برای برون رفت مشکلات صنعت و جامعه کارگری مشارکت می‌کرد.

وی از اتاق بازرگانی به عنوان بازوی مشورتی مدیریت ارشد استان یاد کرد و افزود: بکارگیری ظرفیت اتاق بازرگانی موجب تقویت فرآیند ارتباط موثر دولت و بخش خصوصی است و بهره‌مندی از توانمندی آن برای مدیریت مشکلات مرتبط، ضروری است.

وی اتاق بازرگانی را تریبون بخش خصوصی در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی دانست و بر ارائه نظریات مشورتی توسط اتاق به مدیریت ارشد استان به منظور برون رفت از مشکلات مرتبط با این حوزه تاکید کرد و گفت: تشکیل یک هسته مطالعاتی و یک اتاق فکر برای استان با محوریت بخش خصوصی با هدف بهره‌مندی از نقطه نظرات نخبگان، جامعه دانشگاهی، صاحب‌نظران و مدیران صنایع به منظور هم اندیشی در حل مشکلات و مسائل ضروری است که متاسفانه تاکنون چنین اقدامی در استان صورت نگرفته است و جای اتاق فکر این چنینی در استان خالی است.

کریمی با اشاره به ایجاد رویکرد جدید مدیریتی در استان تصریح کرد: امیدواریم با تلاش استاندار جدید استان تشکیل اتاق فکر با اهدافی که ذکر شد با رویکرد بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت فکری و توانمندی عملی بخش خصوصی در اولویت کاری قرار گیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با اشرافی که در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با نظرات اتاق بازرگانی دارند از فعالیت‌های موثر اتاق حمایت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: رویکرد کلان اتاق بازرگانی باید به گونه‌ای باشد که منجر به توسعه و پیشرفت استان شود. این رویکرد می‌تواند نقش محوری در ایجاد هم افزایی بین سایر تشکل‌های بخش خصوصی که در اقتصاد استان فعال هستند ایفا کند و توان خود را در حوزه تشکلات قانونی و صنفی به منصه ظهور بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل

سران اعضای سازمان همکاری اسلامی در بیانیه پانزدهمین اجلاس این سازمان که در گامبیا برگزار شد بر لزوم تحریم همه‌جانبه رژیم صهیونیستی و انجام همه تلاش‌ها و اقدامات لازم جهت به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان همکاری اسلامی در اجلاسی که در دو روز گذشته تحت عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» در «بانجول» پایتخت گامبیا برگزار شد و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان حضور فعالی در آن داشت در بیانیه پایانی این اجلاس از 57 کشور عضو این سازمان خواست تا رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایت‌هایی که علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد تحریم کنند.

در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا که تحت عنوان اعلامیه بانجول صادر شد از کشورهای عضو این سازمان خواسته شده تا فشارهای دیپلماتیک و سیاسی و حقوقی را علیه رژیم اشغالگر افزایش دهند و این رژیم را در تمامی سطوح اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و بین‌المللی تحریم کنند.

شرکت کنندگان در این اجلاس تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار و آوارگی مداوم مردم فلسطین در این منطقه توسط نیروهای اشغالگر را محکوم و تاکید کردند که باید آتش بس فوری و بدون قید و شرط در اراضی فلسطینی برقرار شود و کمک‌های بشردوستانه به شکل مستمر وارد غزه گردد.

شرکت کنندگان در این اجلاس که در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد خواستار اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای حفظ هویت اسلامی قدس شریف در برابر توطئه صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی این مکان مقدس شدند.

آنها همچنین بر لزوم حمایت از تلاش‌ها جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین در جهان و عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد و نیز حمایت از اقدامات قانونی برای مقابله با سیاست‌های اشغالگری و استعماری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین تاکید کردند و از جامعه جهانی خواستند تا سیاست‌های آپارتایدی که توسط رژیم اشغالگر در سرزمین‌های تاریخی فلسطین اجرا می‌شود را جرم انگاری کند و اقدامات لازم جهت پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین و نیز حمایت از پایداری مردم فلسطین در سرزمین خود را اتخاذ نماید.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی گزارش داد که سازمان همکاری اسلامی با اضافه کردن قطعنامه‌ای که از اعضای آن می‌خواهد در پرونده شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مداخله کنند موافقت کرده است.

این منابع گفتند که این پیشنهاد توسط ترکیه ارائه شده و توسط اعضای سازمان همکاری اسلامی تایید شد.

در بیانیه این اجلاس همچنین آمده است که اعضایی که از تصمیمات سازمان همکاری اسلامی تبعیت نمی‌کنند با اقدامات قانونی همچون تعلیق عضویت آنها مواجه خواهند شد. همچنین کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری کنند در جنایت نسل کشی آن علیه مردم فلسطین شریک هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار این نشست کشورهای اسلامی گفت: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی در پایتخت گامبیا شروع شد. علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی تبعاً مسئله توقف جنگ در غزه در دستور کار جدی این اجلاس قرار داشت و در نشست کارشناسان ارشد و پیش از آن وزرای خارجه در این رابطه بحث‌های زیادی در سطح سران و وزرای خارجه مطرح شد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما امیدوار هستیم که حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم بشود که بتوانیم شاهد توقف جنایت و نسل‌کشی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابه‌جایی ساکنان غزه به‌سمت مناطق و منازل خودشان به‌درستی فراهم بشود.

درخواست عربستان بر ایجاد گذرگاه امن برای کمک به غزهامیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار داردمتن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده