Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فرجی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی از سال 93 پیش از آغاز اجرای طرح تحول سلامت، با برآورد اولیه پوشش پنج میلیون نفر کشور راه اندازی شد که در مرحله اجرا شمار بیمه شدگان به 11 نفر رسید.
وی اضافه کرد: سهم پیش بینی شده برای استان همدان 120 تا 130 هزار نفر بود که طبق آخرین آمار 253 هزار نفر در صندوق بیمه سلامت نام نویسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: افزایش حدود 2.5 برابری بیمه ‌شدگان موجب بروز چالش در حوزه سلامت و شرکت های بیمه گر شد که مهمترین آنها افزایش بدهی ها و تاخیر در تامین آنها بود.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآوری کرد: چالش عمده بیمه سلامت گریبانگیر بخش های دولتی شد چون در پرداخت مطالبات بخش دولتی عقب تر از بخش خصوصی هستیم و تا پایان آبانماه 95 بدهی ها تسویه شده است.
فرجی افزود: مهمترین عاملی را که موجب مشکل ساز شدن بیمه همگانی شد می توان نبود محدودیت هایی که باید در مرحله نام نویسی رعایت می شد ذکر کرد.
وی بیان کرد: طرح بیمه سلامت همگانی قرار بود در خدمت افراد بی بضاعت و فاقد توان مالی باشد ولی این هدف در آغاز اجرای طرح شفاف و روشن نبود.
وی با ذکر اینکه آزمون وسع برای شناسایی افراد ناتوان برگزار می شود اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه کشور مقرر شد کسانی که از یارانه دولت استفاده می کنند برای دریافت خدمات بیمه سلامت از طریق اجرای آزمون وسع و از طریق سازمان بهزیستی و کمیته امداد به اداره که بیمه سلامت معرفی شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: طبق این مصوبه، بر اساس آزمون وسع باید افراد سهم حق بیمه مشخصی بپردازند.
فرجی یادآوری کرد: گروهی با وجود توان مالی در بیمه سلامت همگانی نام نویسی کردند که با توجه به بالا بودن هزینه های بخش بهداشت درمان می طلبد این افراد سهم بیمه را پرداخت کنند.
وی یادآوری کرد: اگر در برنامه های سوم، چهارم و پنجم توسعه کشور سیستم ارجاع انجام می شد از مراجعه مکرر و غیر ضروری افراد به مراکز درمانی جلوگیری به عمل آمد.
از جمعیت یک میلیون و 738 هزار نفری استان همدان حدود یک میلیون و 137 هزار نفر در قالب چهار صندوق کارمندی، روستاییان، سلامت همگانی و سایر اقشار زیر پوشش بیمه قرار دارند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد