Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صفدر فرامرزی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان به مناسبت سوم آبان سالروز تصویب بیمه همگانی افزود: بیمه سلامت در قالب صندوق کارکنان دولت به 85 هزار نفر، در قالب صندوق بیمه همگانی به 12 هزار و 500 نفر، در قالب بیمه روستائیان و عشایر به 483 هزار نفر و در قالب سایر اقشار به 18 هزار نفر خدمات رسانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت بیمه شده سلامت در استان روستائیان و عشایر هستند که بصورت رایگان خدمات رسانی می شوند.
فرامرزی، تعداد بیماران خاص زیرپوشش این بیمه را یک هزار و 919 نفر برشمرد و گفت: این بیماران به 2 صورت سرپایی و بستری از خدمات رایگان بهره مند هستند و 95 درصد هزینه های درمان بیماران سرطانی زیر پوشش نیز از سوی این نهاد تامین می شود.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه بین مصارف و درآمدهای بیمه سلامت شکاف زیادی وجود دارد، تصریح کرد: مجموع بدهی های معوق بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی 122 میلیارد تومان است که مقرر شده بخشی از این بدهی ها به صورت اوراق پرداخت شود.
فرامرزی خاطرنشان کرد: بدهی به موسسات خصوصی و داروخانه های استان نیز تا پایان سال 95 تسویه شده است.
وی، میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه سلامت استان در سال 95 را 96 درصد اعلام کرد و گفت: با وجود چالش هایی که در اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود دارد اما خدمات رسانی به مردم بخوبی انجام می گیرد و وقفه ای در کارها ایجاد نشده است.
فرامرزی، توسعه خدمات دندانپزشکی، اجرای طرح سلامت امنیت غذایی، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و حذف دفترچه های کاغذی و توانمندسازی جمعیت تحت پوشش را از مهمترین برنامه های سالجاری این نهاد برشمرد.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیمه سلامت استان طرف قرارداد با 500 موسسه دولتی، خصوصی و داروخانه است.
سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در سال 73 است که بموجب آن دولت موظف شد خدمات بیمه ای را به همه اقشار جامعه تعمیم دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 41 میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.
چهارمحال و بختیاری حدود 900هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت