Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@06:41:53 GMT

ساخت‌و‌سازهای بی حساب و کتاب در سواحل دریا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۱۹۹۹

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندزان به نقل از  فارس از نوشهر، قاسم احمدی‌لاشکی جمعه شب در حاشیه سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و بازدید از بخش‌های مختلف بندر نوشهر، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌هایی که استان‌های شمالی این است که دریا و سواحل صاحب ندارد، اظهار کرد: در مجلس هشتم مصوبه‌ای برای تشکیل سازمان عمران و سواحل دریایی کشور برای استان‌های شمالی انجام شد که هیچ‌ اقدام و کاری در سه استان شمالی کشور صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکنون در همین راستا طرحی را آماده کردیم و بر اساس نشستی که با فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی داشتیم تقویت سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و به نوعی مدیریت سواحل نیز به آنها سپرده خواهد شد.
رئیس فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه و بی‌حساب و کتاب در سواحل در حال انجام است و هر کسی توپ را در زمین دیگری می‌اندازد و یک روز وزارت کشور را مسؤول می‌دانند و روز دیگر فرمانداران، بخشداران یا شهرداران شهر‌های ساحلی را مقصر می‌دانند در حالی که امکاناتی برای حل این معضل ندارند و به نوعی دریا در شمال بدون صاحب است.

وی عنوان کرد: از آنجایی که منابع، تجهیزات و امکانات در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد بنابراین طرح واگذاری مدیریت سواحل به سازمان بنادر آماده شد و در کمیسیون عمران مجلس هم درباره آن بحث و تبادل نظر شد و دفاع‌های لازم نیز انجام شد و اکنون در کمیته موردنظر قرار دارد و اگر این قانون به تصویب برسد مطمئناً برای سواحل و دریای شمال کشور اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد.
احمدی‌لاشکی با تأکید بر اینکه همه بنادر شمالی و جنوبی کشور باید تقویت شوند، بیان کرد: در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی به بندر نوشهر نیز سه پروژه سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجاری صورت گرفت و تفاهم‌نامه‌های آن امضاء شد و این برای تقویت بندر نوشهر که دارای سابقه حدود یک قرن دارد و توجه جدی به آن نشد، بسیار مؤثر است.
وی اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی دستور پیگیری جدی احداث راه دسترسی بندر نوشهر را صادر کردند که بخشی از این پیگیری‌ها را باید مدیران شهری نوشهر انجام دهند و مسیرهای موردنظر بازگشایی شود و شرایط برای احداث این راه تسهیل و فراهم شود.
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بندر خشک یا پسکرانه را در نوشهر آماده کنیم و البته اقدامات در این زمینه آغاز شد، تأکید کرد: گردشگری بندر نوشهر نیز باید در راستای توسعه اقتصادی و تجاری به صورت جدی فعال شود.
وی تصریح کرد: نوشهر در حوزه گردشگری دارای جایگاه خاصی است و این برای کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند ملموس‌تر است و آینده نوشهر، چالوس و کلاردشت بسیار درخشان است زیرا چه بخواهیم و نخواهیم عملیات احداث آزادراه تهران ـ  شمال به طور جدی در حال انجام است و این برای توسعه گردشگری بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار نوشهر نیز با اشاره به اینکه بندر نوشهر از موقعیت خاصی برخوردار است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف این شهرستان در حال انجام است و مورد توجه بالای همگان است.
علی شادمان یکی از مهم‌ترین نیازهای بندر نوشهر را راه دسترسی ویژه آن دانست و گفت: رئیس سازمان و بنادر دریانوردی در سفر خود به نوشهر اعلام کردند که در مدت زمان کوتاه نسبت به انجام کار مطالعاتی، احداث و تکمیل این راه دسترسی اقدام شود که تحقق این کار سبب رونق بیشتر بندر نوشهر خواهد شد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی