Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سید مناف هاشمی در دیدار با معاون راه آهن کشور و اعضای کمیته حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران،با اشاره به اهمیت خصوص ریلی، تصریح کرد: راه آهن و توسعه آن بهترین زیرساخت برای رونق اقتصادی استانی با ظرفیت های گلستان است که استان را به جنوب و شرق کشور متصل می نماید.
وی افزود: توسعه راه آهن نه تنها در توسعه اقتصادی که در توسعه گردشگری نیز نقش بسزایی دارد و استانی همچون گلستان را که دارای ظرفیت های گردشگری فراوان همچون آبشارها، ارتفاعات و بنادر است را به مردم، گردشگران و کشورهای اطراف بهتر معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: راه آهن جمهوری اسلامی آنچه جهت تسریع در عملیات اجرایی راه آهن اینچه برون به گرمسار است را اعلام نماید تا در ظرفیت استان همکاری های لازم در خصوص محیط زیست، امور اراضی و منابع طبیعی صورت گیرد.
استاندار گلستان راه آهن گرگان به مشهد را مطالبه سالیان دراز مردم استان دانست و افزود: در جلسه معارفه بنده در هیات دولت ، ریاست محترم جمهوری این مطالبه را دوباره یادآوری کردند و بر لزوم اجرای آن تاکید داشتند.
دکتر هاشمی یادآور شد: کشور قزاقستان به شدت نسبت به افزایش مناسبات و مراودات تجاری علاقه مند است اما متاسفانه در زمینه های ترانزیتی تجار ما مشکلاتی را با کشور ترکمنستان دارند که امیدواریم این مسائل هرچه زودتر مرتفع گردد تا بتوانید به اهداف تجارت با آسیای میانه دست یابیم.
همچنین در این دیدار دکتر حسین عاشوری معاون راه آهن کشور و رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این کمیته هر ماه در یکی از استان های مرزی به بررسی مسائل و مشکلات این حوزه می پردازد، گفت: سابقه خطوط ریلی در گلستان به 90 سال قبل برمی گردد و اتصال راه آهن کشور از طریق گلستان به ترکمنستان و قزاقستان با سرمایه گذاری مشترک 3 کشور این استان را بیش از پیش ، مطرح کرد.
وی افزود: هدف اصلی این خط ریلی کوتاه تر کردن مسیر ایران به قزاقستان بوده است و صادرات ایران به آسیای میانه افزایش یابد و صادرات قزاقستان به ایران بهبود یابد و همچنین محصولات آنها سریع تر به خلیج فارس و آب های آزاد برسد.
وی با اشاره به پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار، گفت: این پروژه از طریق فاینانس و با قرارداد یک میلیارد دلاری از سوی طرف روسی اجرایی خواهد شد و اگر تفاهم نامه مشترک امضا شود ، ظرف مدت 4-5 ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
عاشوری با بیان اینکه اینچه برون یکی از 19 ایستگاه مرزی و بین المللی راه آهن است، خاطر نشان کرد: افق 2 ساله ایستگاه اینچه برون ، افقی مطلوب خواهد بود و ما امیدواریم شاهد افزایش مراودات تجاری با آسیای میانه و روسیه از طریق این ایستگاه باشیم.

901

مناف هاشمی گرمسار مشهد گرگان گلستان استاندار

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، دسته روی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن (زید) گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور (ع) گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان، امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این ویژه برنامه‌ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

کوهساریان یادآور شد: این مراسم با حضور سخنرانان برجسته و مداحان به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 6094944

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • گلستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) غرق ماتم و عزا شد
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • رقابت ۲۶۱ نفر در آزمون اعطای معادل مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم در گلستان
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان