Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی در دو روز اخیر از مسکو دیدار کرد و طیف گسترده ای از موضوعات همکاری های ایران و روسیه از مشارکت در ساخت مسکن و برقراری پروازها بین برخی شهرهای دو کشور گرفته تا همکاری در عرصه انرژی در دیدارهای وی با چهار مقام روس مطرح و مورد بررسی و تاکید بر گسترش همکاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز شنبه ایرنا، نخستین ایستگاه سفر آخوندی وزیر راه و شهر سازی به مسکو وزارت امور قفقاز شمالی روسیه بود که از روز پنجشنبه در مسکو بسر می برد و در این مدت با وزیران قفقاز شمالی و مسکن و خدمات عمومی، انرژی و رئیس شرکت راه آهن دیدار و گفت و گو کرد.

***دیدار با وزیر امور قفقاز شمالی
وزیر راه و شهرسازی و«لو کوزنتسف» وزیر امورقفقاز شمالی روسیه برگسترش همکاری های این منطقه روسیه با ایران به ویژه استان های شمالی این کشور تاکید کردند.
در مذاکرات آخوندی با کوزنتسف موضوعات مختلف از جمله اقتصادی، بازرگانی، گردشگری، حمل و نقل و کشتیرانی مورد بحث قرار گرفت.
این دیدار با توجه به اهمیت گسترش روابط ایران با منطقه قفقاز شمالی روسیه به دلیل عواملی همچون نزدیکی جغرافیایی، وجود ظرفیت های گسترده برای همکاری و اکثریت جمعیت مسلمان این منطقه که آن را در کنار مسکو و منطقه ولگا به قطب سوم مسلمانان در روسیه تبدیل کرده بیش از دو ساعت به طول انجامید.
مذاکرات آخوندی با کوزنتسف طیف گسترده ای از موضوعات همکاری های دوجانبه شامل حوزه های اقتصادی و بازرگانی، گردشگری، حمل و نقل و کشتیرانی را شامل می شد.
وزیرامورقفقاز شمالی روسیه با اشاره به اولویت های ششمین برنامه توسعه این کشور با ایران اظهارداشت: گسترش جهانگردی و توسعه کریدور های حمل و نقل به عنوان برنامه های دولت تعیین شده است.
وزیرامور قفقاز شمالی روسیه بر ضرورت افزایش تلاش های کشورش و ایران به همراه هند برای توسعه کریدور بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب تاکید کرد.
مقام روس خواستار توسعه همکاری ایران درعرصه کشاورزی و مواد غذایی شد وگفت: منطقه قفقاز شمالی دارای استان ها و جمهوری های مسلمان نشین است و می تواند در عرصه مواد غذایی حلال با ایران همکاری کند.
«عباس آخوندی» وزیر راه وشهرسازی نیز در ادامه دیدار به تشریح وظایف وزارتخانه متبوعه خود پرداخت وگفت: در این وزارتخانه توسعه زیرساخت ها اعم از جاده ها، خط آهن ، فرودگاه و بنادر را به عنوان هدف راهبردی پیگیری می کنیم. خوشبختانه در حوزه زیرساخت ها وضع موجود برای ارتباط با شما خوب است.
وی افزود: در حوزه بنادر، بنادر ایران در دریای خزر بسیار خوب است و روسیه نیز بنادر خوبی دارد و ارتباط دریایی بین دو کشور در خزر قدمت دیرینه دارد.
در این دیدار توافق شد که دو طرف امکانات گسترده دریای خزر برای توسعه همکاری های دوجانبه ازجمله با گسترش روابط کشتیرانی و ارتباط دریایی و برقراری پروازها از فرودگاه های استان های شمالی ایران به مقصد مناطق ساحلی دریای خزر در روسیه به ویژه منطقه قفقاز شمالی را بررسی کنند.
منطقه قفقاز شمالی روسیه بااکثریت ساکنان مسلمان، شامل جمهوری های داغستان، چچن، اینگوش، اوستیای شمالی، کاباردینو بالکاریا، کاراچایوو چرکس وخطه استاوروپول می شود و در همسایگی گرجستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

***مذاکرات با وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه
«عباس آخوندی» وزیر راه وشهرسازی در دیدار با «میخاییل من» وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه نیز درخصوص همکاری های دو کشور در عرصه ساخت مسکن وتبادل تجربیات در حوزه های شهرسازی و کمک به مشارکت در طرح های ساختمان سازی و مطالعات علمی در این زمینه گفت وگو کردند.
آخوندی دراین دیدار به برنامه تشکیل کارگروهی برای همکاری درعرصه مسکن بین ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: با تشکیل این کارگروه، همکاری ها را توسعه می دهیم.
وی همچنین به تجربه گسترده ایران درعرصه ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: بطور میانگین در سال حدود 60 میلیون مترمربع مسکن در ایران ساخته می شود.
میخائیل من ، وزیر مسکن و خدمات عمومی روسیه نیز با استقبال از توسعه روابط با ایران در عرصه ساختمان سازی و معماری گفت: روسیه تجربیات خوبی در عرصه معماری، مسکن و شهرسازی دارد و آماده تبادل این تجربه ها با شرکای ایرانی و همکاری در این بخش ها هستیم.
مهم ترین بخش این دیدار امضای تفاهم نامه همکاری در عرصه مسکن بود که به امضای «عباس آخوندی» و «میخاییل من» رسید.

***دیدار با رئیس شرکت دولتی راه آهن روسیه
دیدار«عباس آخوندی» با«اولگ بلازیوروف» رئیس شرکت دولتی راه آهن روسیه نیزبخش دیگری ازبرنامه سفر«عباس آخوندی» وزیر راه وشهرسازی در مسکو را تشکیل می داد که عصر روز پنجشنبه صورت گرفت.
دراین دیدار زمینه های همکاری ایران وروسیه در عرصه راه آهن و حمل و نقل و مشارکت در توسعه زیرساخت ها به ویژه با توجه به موقعیت جغرافیایی دو کشور و قرار گرفتن در مسیر راهگذر بین المللی شمال - جنوب بررسی شد.
طرف های ایرانی و روس در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری ها در عرصه های حمل و نقل تاکید کردند.

*** دیدار با وزیر انرژی روسیه
دیدار آخوندی با آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه روز جمعه با حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه صورت گرفت و دو طرف در باره دورنمای همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف و در چارچوب سازمان اوپک و همایش کشورهای صادرکننده گاز گفت وگو کردند.
نوواک با بیان اینکه سران دو کشور دائم با یکدیگر در تماس هستند، با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری روسیه به تهران اظهار کرد: به زودی رهبران دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
رئیس روسی کمیسیون مشترک همکاری های ایران و روسیه خاطرنشان کرد: همکاری های دو کشور در حوزه حمل و نقل به خوبی پیش می رود و پیشرفت های چشمگیری در این عرصه به دست آمده است.
وی افزود: طرح برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه برون از طرح های اولویت دار در ساختار همکاری های ایران و روسیه است.
عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی نیز با اشاره به روند خوب گسترش همکاری های ایران و روسیه، آهنگ کنونی توسعه روابط دو کشور را رضایت بخش خواند و افزود: در بخش پروژه های عملیاتی ایران و روسیه، در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
آخوندی همچنین به بخش راه آهن به عنوان یکی از مهم ترین حوزه های همکاری ایران و روسیه از جمله در عرصه واگن های باری اشاره کرد.
در دیدارهای وزیر راه و شهرسازی در مسکو تمام موضوعات مرتبط با همکاری ها و روابط ایران و روسیه بررسی و طرف های ایرانی و روس دیدگاه های خود را برای گسترش این همکاری ها اعلام کردند.
اروپام*391*1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز

ایسنا/خراسان شمالی مدیر فرودگاه شهدای بجنورد از آغاز برقراری پروازهای فوق العاده این فرودگاه در هفته جاری از امروز خبر داد.

محمدابراهیم قدمگاهی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قرار است پنج پرواز طی هفته جاری از تهران به بجنورد و همچنین بجنورد به تهران برقرار شود که این اقدام با پرواز هواپیمای ATR۷۲ ایران ایر از تهران به مقصد بجنورد و نشستن آن در فرودگاه بجنورد آغاز شد.

وی تاکید کرد: این پروازها قرار است در چهار روز شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنجشنبه با هواپیمای ATR۷۲ ساعت ۶:۳۰ دقیقه از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۹ از بجنورد به مقصد تهران پرواز داشته باشد.

وی ادامه داد: پرواز روز چهارشنبه نیز قرار است ساعت ۱۴ از تهران به مقصد بجنورد و ساعت ۱۶ از بجنورد به مقصد تهران با هواپیمای فوکر ۱۰۰ برقرار شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد با بیان اینکه این پروازها با پیگیری های بسیار و مشارکت بخش خصوصی برقرار شده است، افزود: یکی از مشکلات این استان، عدم مشارکت سرمایه گذاران در برقراری پروازها است و اکنون که کشور به لحاظ تعداد ناوگان در محدودیت قرار دارد، حضور سرمایه گذاران می تواند شرکت های هواپیمایی را مجاب به برقراری پروازهای بیشتر کند.

به گفته قدمگاهی، پروازهای روزهای سه‌شنبه و جمعه که جزو برنامه مستمر پروازی این فرودگاه است نیز برقرار بوده و آن ها نیز توسط ایران ایر انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران