Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@19:59:23 GMT

شایع‌ترین اختلال‌های روانی در دنیا

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۴۸۵۸

اختلالات روانپزشكى تاثيرهای منفى زيادى بر كيفيت زندگى دارند که در این میان برخی از این عارضه‌ها در سطح جهان شایع‌تر هستند. ناطقان: جمال شمس در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار کرد: این کنگره 29 آذر تا 1 دی ماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران با هدف ارتقاء جايگاه علوم اعصاب در بين دانشگاهيان و آشنايى بيشتر پژوهشگران و متخصصان فيلدهاى مربوط به علوم اعصاب با زمينه‌هاى جديد پژوهشى برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آشنايى دانشجويان با كاربردهاى يافته‌ها در زندگى روزمره و آشنايى پژوهشگران با يكديگر و ايجاد زمينه تعامل بين ايشان از دیگر اهداف برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی است.

دبیرعلمی بخش بالینی ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه علوم اعصاب پاسخ‌هايى به نيازهاى گسترده بشر محسوب می‌شود، ادامه داد: بيماری هاى روانپزشكى با توجه به تغييرات گسترده اى كه در مغز زخ می‌دهند ايجاد می‌شوند.

دانشيار دانشگاه علوم پرشكى شهيد بهشتى تاکید کرد: اين تغييرات در برخى عملكردهاى مغز مثل فعاليت‌هاى شناختى cognition نقايصى ايجاد مي‌كنند كه اين فعاليت‌ها مثل توجه و تمركز بر كاركودهاى عالى مغز همچون تصميم گيرى، قضاوت و بينش تاثيرات منفى بسيار می‌گذارند.

شمس با اشاره به اینکه شايع‌ترين اختلالات روانپزشكى در جهان افسردگى و اختلالات اضطرابى و اعتياد است، كه تاثيرات منفى زيادى بر كيفيت زندگى وعملكرد بشر دارد، بیان داشت: افسردگى از علل مهم مرگ و مير بشر بوده كه تا چند سال آينده از اين نظر نقش مهم‌ترى نيز پيدا خواهد كرد.

این روانپزشك گفت: از نظر ريسك فاكتور در بروز این مشکلات مهمترين عامل در كنار عوامل بيولوژيك همچون ژن، استرس و تنش هاى روانى است.

دانشيار دانشگاه علوم پرشكى شهيد بهشتى خاطرنشان کرد: علوم اعصاب با توجه شاخه و زمينه هاى مختلفى كه دارد نقش مهمى در زندگى روزمره داشته به نحوى كه قرن حاضر را قرن مغز مي‌نامند. همچنین در جهان سرمايه گذارى زيادى در اين زمينه انجام شده است.
وی افزود:حساسیت این موضوع به حدی بوده که كاخ سفيد مستقيماً گرانت‌هاى سنگينى به پژوهش‌هاى علوم اعصاب اختصاص داده و این موضوع نشان دهنده اهميت و نفش يافته‌ها در زندگى بشر دارد؛ بنابراین جا دارد پژوهشگران و دانشگاهيان از قافله اين علم جانمانده و اهميت خاصى براى علوم اعصاب قائل شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: اختلال‌های روانی ، شایع‌ترین اختلال‌ ، عارضه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • وزیر علوم: وقتی آزادی در دانشگاه لگد مال می‌شود، به حرمت دانشگاه و دانشگاهیانمان در ایران می‌بالیم
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • واکنش وزیر علوم به یورش پلیس آمریکا به دانشجویان
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب