Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:32:07 GMT

سه اختلال روانپزشکی شایع در جهان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۷۶۸۶

سه اختلال روانپزشکی شایع در جهان

تهران- ایرنا- دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی با بیان اینکه افسردگی، اختلال اضطرابی و اعتیاد شایعترین اختلالات روانپزشکی به شمار می‌روند، گفت: این اختلالات تاثیرات منفی بسیاری بر کیفیت زندگی و عملکرد بشر دارند؛ افسردگی از علل مهم مرگ و میر است و از این منظر توجه به آن اهمیت بیشتری می یابد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روابط عمومی ششمین کنگره بین المللی علوم اعصاب ایران، دکتر جمال شمس در آستانه برگزاری این کنگره اظهار کرد: این کنگره در روزهای 29 آذر تا یکم دی ماه سال ‌جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران با هدف ارتقای جایگاه علوم اعصاب در بین دانشگاهیان و آشنایی بیشتر پژوهشگران و متخصصان فیلدهای مربوط به علوم اعصاب با زمینه‌های جدید پژوهشی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آشنایی دانشجویان با یافته‌های جدید این حوزه در زندگی روزمره و آشنایی پژوهشگران با یکدیگر و ایجاد زمینه تعامل بین آنان از دیگر اهداف برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی است.
دبیر علمی بخش بالینی ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه علوم اعصاب به نیازهای گسترده بشر پاسخ می دهد، ادامه داد: بیماری‌های روانپزشکی با توجه به تغییرات گسترده ای که در مغز رخ می‌دهند، ایجاد می‌شوند.
دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این تغییرات در برخی عملکردهای مغز مانند فعالیت‌های شناختی توجه و تمرکز نقایصی ایجاد می‌کنند که در نهایت بر کارکردهای عالی مغز همچون تصمیم گیری، قضاوت و بینش تاثیرات منفی بسیار می‌گذارند.
شمس خاطرنشان کرد: علوم اعصاب نقش مهمی در زندگی بشر دارد از این رو سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است.
این روانپزشک گفت: ریسک فاکتورهای زیادی در کنار عوامل بیولوژیک همچون ژن، استرس و تنش های روانی در بروز این مشکلات موثر هستند.
دانشیار دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: علوم اعصاب با توجه به شاخه و زمینه های مختلفی که دارد نقش مهمی در زندگی روزمره داشته به نحوی که قرن حاضر را قرن مغز می‌نامند. همچنین در جهان سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: گرنت‌های زیادی به پژوهش‌های علوم اعصاب در سطح جهان اختصاص داده می شود؛ این موضوع نشان دهنده اهمیت و نقش یافته‌های این علم در زندگی بشر است؛ بنابراین لازم است پژوهشگران و دانشگاهیان از قافله این علم جانمانده و اهمیت خاصی برای علوم اعصاب قائل شوند.
علمی**1834**1440
تنظیم: ناهید شفیعی ** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان خودروسازی جهان و برندهای چینی است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند به طوریکه بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)