Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر کامبیز معصومی، سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز اقدامات این بیمارستان در جهت ارتقای آمادگی برای مدیریت بحران احتمالی تنفسی ناشی از بارندگی های پاییزی را تشریح کرد.

وی بیان داشت: با توجه به تجربه خدمات رسانی که در سال های گذشته هنگام بارش نخستین باران پاییزی و بروز مشکلات تنفسی حاصل شد، درصدد ارتقای آمادگی بیمارستان، پرسنل و کارکنان درمانی، غیردرمانی و آماده سازی اورژانس برآمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی تصریح کرد: اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در سال های گذشته شاهد مراجعه بسیاری از هم استانی های عزیز در این شرایط بوده است، لذا باتوجه به ارجاع عمده بیماران با مشکلات تنفسی در باران به این مرکز، کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا و همچنین کمیته اورژانس در شهریورماه و مهرماه تشکیل جلسه دادند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز در ادامه افزود: در این جلسات وظایف براساس شرح وظایف اعضای تیم HICS و اعضای کمیته اورژانس، تعیین و به واحدهای مربوطه ابلاغ شد.

وی گفت: برگزاری مانور دور میزی با سناریوی بحران تنفسی به دنبال بارش اولین باران پاییزی به همت دبیر کمیته بحران یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه بوده است؛ در این مانور ضمن یادآوری شرح وظایف هر واحد در چارت مدیریت بحران، میزان تجهیزات و داروهای مصرفی برای بیماران تنفسی هنگام مراجعه به اورژانس بیمارستان نیز بررسی شد.

دکتر کامبیز معصومی اذعان داشت: همچنین محل درمانگاه قدیم به عنوان فضای پشتیبان برای پذیرش بیماران تنفسی تعیین و این مکان به وسایل و داروهای مورد نیاز برای درمان این بیماران تجهیز شد.

وی اظهار کرد: تعیین و تجهیز استوک بحران در اورژانس با تجهیزات، وسایل مصرفی و داروهای مصرفی به میزان پذیرش یک هزار نفر در یک روز از دیگر اقدامات مهم بیمارستان در زمینه خدمات رسانی به بیماران تنفسی هنگام بروز بحران تنفسی ناشی از بارش باران بوده است.

معصومی با اشاره به تدوین ویرایش دوم الگوریتم برونکواسپاسم بزرگسالان در اورژانس توسط اتندینگ طب اورژانس و ریه، بیان داشت: پوسترهای الگوریتم ویرایش جدید در اورژانس و بخش های مرتبط تهیه و نصب شد. همچنین برگه های آموزش الگوریتم پرسنل اورژانس توزیع گردید.

وی اذعان کرد: پمفلت های آموزشی توسط واحد آموزش پرستاری برای گروه هدف مراجعه کنندگان مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره)، با تایید اتندیگ طب اورژانس تهیه شد. خط مشی جایگزینی سریع دارو و وسایل در بحران تنفسی بر اساس الگوریتم ابلاغی نیز تدوین شد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیار بالای حضور مدیران و دیگر افراد مرتبط با موضوع در ایام بروز بحران تنفسی در بیمارستان، لیست آنکالی مدیران، سوپروایزران، سرپرستاران، انتظامات، پرسنل واحدهای داروخانه، تجهیزات پزشکی و انبار های فنی تهیه شد.

دکتر کامبیز معصومی تصریح کرد: با توجه اینکه اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم مردم در این شرایط بسیار مهم و ضروری است، برپایی پایگاه آموزشی مراجعان با شعار "نخستین بارش های باران نزدیک است؛ مراقب تنفس خود باشید"، در دستور کار قرار گرفت. این پایگاه در دو نقطه بیمارستان (درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی و سالن انتظار ساختمان بخش های بستری) برپا و نکات بهداشتی هنگام مواجهه با بارش باران، به مراجعه کنندگان اموزش داده شد.

انتهای پیام/گ

بیمارستان امام(ره) اهواز برای مقابله با مشكلات تنفسی ناشی از باران آماده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • روز پرکار اورژانس در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی