Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران از همکاری شرکت های دانش بنیان ایران با شرکت پژو سیتروئن فرانسه برای تولید انواع خاصی از پلیمرهای مورد استفاده در صنعت خودرو سازی خبرداد.    

مهدی نیکو منش گفت : پیرو انعقاد تفاهم نامه ای که بین ایران وفرانسه امضاء شده بود، نمایندگان بخش پلیمر و لاستیک شرکت خودرو سازی فرانسه به زودی با شرکت های دانش بنیان ایرانی قرارداد همکاری امضاء خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بگفته وی درحال حاضر هشت شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید پلیمرهای خاص فعالیت دارند با نمایندگان شرکت پژو سیتروئن وارد مذاکره شده اند تا پس از ارزیابی های اولیه مواد اولیه مورد تایید شرکت فرانسوی را در ایران تولید کنند.

رئیس پژوهشگاه پلیمر وپتروشیمی ایران درباره جزئیات این قراردادها گفت: درحال حاضر انواع خاصی از پلیمر به عنوان مواد اولیه ساخت قطعات پلاستیکی خودروها استفاده می شود، که تولید آنها نیازمند دانش فنی خاص است .ازاین رو تاکنون این مواد از خارج از کشور تامین می شد.

وی ادامه داد: اما باتوجه به دستاوردهای علمی شرکت های دانش بنیان ایرانی در زمینه تولید این مواد، شرکت پژو سیتروئن فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان اروپا تصمیم گرفته تا این مواد را از شرکت های ایرانی تامین کند.

نیکومنش با اشاره به اینکه درصورت نهایی شدن قرارداد ازاین پس مواد اولیه قطعات پلاستیکی مورد استفاده در تمامی خودروهای شرکت پژو و رنو در داخل ایران تامین می شود گفت: این مسئله علاوه برجلوگیری ازخام فروشی و ایجاد ارزش افزوده چند برابری کمک شایانی به تکمیل چرخه تولید در صنعت پتروشیمی کشور خواهد کرد.

پیش از این برخی ازمواد اولیه پلیمری ایران به خارج از کشور صادر می شد و پس از تبدیل شدن آنها به مواد پلیمری با استانداردهای بالاتر دوباره به کشور بازگشته و در صنایع قطعه سازی مورد استفاده قرار می گرفت.

*نماینده پژو سیتروئن : موتور همکاری ما با ایران، راه افتاده است

نماینده شرکت پژو سیتروئن از همکاری با شرکت های دانش بنیان ایرانی برای تولید پلیمرهای خاص مورد استفاده در قطعات پلاستیکی خودروهای این شرکت خبرداد.

موریس کارفانتان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: شرکت های ایرانی ظرفیت بسیاربالایی دارند و ما علاقمندیم در زمینه تولید مواد اولیه قطعات پلیمری خودرو با این شرکت ها همکاری کنیم.

نماینده شرکت پژو سیتروئن با بیان اینکه درحال حاضر شرکت متبوعش سهام شرکت خودرو سازی اپل المان را هم خریده گفت: شرکت ما درحال توسعه فعالیت های خود است و دراین زمینه تلاش دارد شریک راهبردی مناسبی در منطقه داشته باشد و فکر می کنیم با توجه به امکانات و ظرفیت ها، شرکت های ایرانی بتوانند به عنوان شریک ما فعالیت کنند.

کارفانتان با بیان اینکه محصولات مشترک شرکت های ایرانی و فرانسوی علاوه بربازار ایران به بازارهای منطقه نیز صادرخواهند شد گفت: نیمی از راه برای آغاز این همکاری ها طی شده و با توجه به اراده موجود در دو طرف باقی مسیر نیز بزودی طی خواهد شد.

نماینده شرکت پژو سیتروئن درخصوص مواضع اخیر آمریکا درمسئله برجام و تاثیر این مواضع برادامه همکارهای اقتصادی با ایران هم گفت: ما خبرهای دنیا را رصد می کنیم و همه چیز را زیرنظر داریم ، اما موتور همکاری ما با ایران راه افتاده و ما نمی خواهیم آن را متوقف کنیم یا به عقب برگردیم ، اکنون اگر بخواهیم هم ،نمی توانیم آن را متوقف کنیم .

وی با اشاره به اینکه طرف فرانسوی به دنبال بازگشتن به سالهای 2012 و اوج همکاری ها با ایران است افزود: هدف ما توسعه همکاری ها با ایران است و این مسیر را تا رسیدن به اوج همکاری ها ادامه خواهیم داد.ایران آنلاین /

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آیین افتتاح موزه این دانشگاه، با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دنیای امروز، مطرح کرد:  آنچه موجب برتری کشورها می‌شود، میزان پیشرفت در زمینه‌های مرتبط با توسعه فناوری است و شاید بسیاری از معیارهایی که در دنیا مطرح بود، امروز تغییر یافته است.

او گفت: اگرچه در کشور ما شاید توجه دیر هنگامی به موضوع علم و فناوری شد اما خوشبختانه در دو دهه اخیر با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توسعه حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری، جهشی در این حوزه‌ها رخ داد و آن عقب ماندگی‌ها که شاید در سال‌های اولیه مطرح بود تا حد زیادی جبران شده و خواهد شد. ایجاد پارک‌های فناوری، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان دستاورد این فعالیت‌ها است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به شعارهای سالانه با بیان اینکه در سال‌‌های اخیر این شعارها به سمت اقتصاد دانش بنیان و صنعت دانش بنیان سوق داده شده است، مطرح کرد: اگر به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است توجه کنیم، مجددا موضوع تولید مورد توجه قرار گرفته است.

او این تولید را شامل تولید دانش بنیان دانست و ادامه داد: از این رو هم‌ نقش معاونت به عنوان سیاست گذار برجسته است و هم دانشگاه ها در مسیر تولید دانش بنیان باید فعالیت و پتانسیل خود را در آن هدایت کنند و در این زمینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دیرباز در حوزه‌های پروژه‌های صنعتی فعال بوده است نقش مهم و برجسته ای در تحقق این شعار خواهد داشت.

رهایی تاکید کرد: همکاری های بزرگی که ما با صنایع مختلف هوایی، دریایی، بخش های مرتبط با انرژی و نفت و پتروشیمی داریم، موید آن است که عزم دانشگاه جزم است تا امکانات خود را در مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهد تا نقش مهمی در تحول اقتصاد دانش بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به ارتباطات این دانشگاه با معاونت علمی، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر جلساتی را برگزار کردیم و مراسم امروز نیز مبدا تحولی در این همکاری جدی است و امیدواریم از این زمینه های همکاری بیشترین بهره را ببریم.

در ادامه ویدئوی از موزه دانشگاه امیرکبیر که روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی