Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، «مایکل هایدن»، رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بایستی برای مقابله با ایران بمب سنگرشکن در اختیار رژیم اسرائیل قرار دهد.

وی در مصاحبه با «جروزالم‌پست» گفت: «من درباره این ایده، صحبت‌هایم را مطرح کرده‌ام. می‌توان شرایطی را تصور کرد که آمریکا بخواهد گام‌هایی بردارد تا ایران را درباره جدی بودن خودش متقاعد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هایدن گفت: «باید به اسرائیل اجازه داد آنها را (بمب‌های سنگرشکن) را به تدریج بخرد و در زمینه استفاده از آنها آموزش ببیند، اما باید این بمب‌ها را در همینجا نگاه داشت. در غیر این صورت، ممکن است اسرائیل ما را وارد ماجرایی کند که نمی‌خواهیم وارد آن شویم.»

کارشناسان مسائل نظامی رژیم صهیونیستی قبلاً اعتراف کرده‌اند، این رژیم توانایی و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از بمب‌های آمریکایی موسوم به «سنگرشکن» علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد.

یک افسربلندپایه رژیم صهیونیستی چند وقت پیش درباره این بمب‌ها به المانیتور گفت: «این ایده، برای اسرائیل نامربوط است. این بمب در حد منابع ما نیست و ارزش این که ما برای آن منابع، پول و تلاش صرف کنیم را ندارد.»

کارشناسان دیگر نظامی رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم نیز به این موضوع به دیده تردید می‌نگرند.

آنها خاطرنشان می‌کنند، رژیم صهیونیستی بمب‌افکن‌های سنگین مانند «بی- ‌2» یا «بی-53» برای پرتاب بمب سنگرشکن 15 تنی موسوم به «نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP را در اختیار ندارد؛ ضمن اینکه، تنها باند پایگاه هوایی «نواتیم»، قابلیت ارتقا برای پروازهای این بمب‌افکن‌ها را دارد.

کارشناسان صهیونیست همچنین هشدار می‌دهند، استفاده از این بمب‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری‌هایی برای توسعه زیرساخت‌های مرتبط، شامل آموزش، تأسیسات، سامانه‌های مکانیکی و کارشناسان در زمینه استفاده از این سلاح‌ها است.

به گفته آنها، رژیم صهیونیستی چند سال پیش در آستانه خرید هواگردهای دو ملخه «وی-22 آسپری» بود، اما پس از برآورد هزینه‌ها، قرارداد 800 میلیون دلاری خرید آن را معوق کرد.

یک مقام ارشد در یکی از سازمان‌های آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی می‌گوید: «هیچ مدرکی در این باره که آمریکا بمب‌های سنگرشکن را تحویل می‌دهد، وجود ندارد؛ اگر آمریکا آنها را تحویل بدهد، مدرکی وجود ندارد که اسرائیل بتواند از آن استفاده کند؛ اگر اسرائیلی‌ها بتوانند استفاده کنند، مدرکی وجود ندارد که نشان دهد آنها با توجه به سایر محدودیت‌های لجستیکی، تمایلی به این کار داشته باشند.»

مایکل هایدن سیا ترامپ امریکا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد

دولت آمریکا در حالی که پیش از این تصمیم گرفته بود یگان «نتسح یهودا» را به دلیل جنایاتش در کرانه باختری تحریم کند، اعلام کرد که قصد اعمال تحریم‌هایی بر سه یگان ارتش رژیم صهیونیستی را ندارد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن تصمیم گرفته سه یگان ارتش رژیم صهیونیستی را که مظنون به ارتکاب جنایاتی در نقض حقوق بشر در کرانه باختری هستند، تحریم نکند.

در نامه‌ای که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خطاب به «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور ارسال کرد و شبکه خبری«ABC» از آن مطلع شد، آمده است: دولت آمریکا تصمیم گرفت در هیچ یک از کمک‌های خود تاخیری نداشته باشد و به این ترتیب اسرائیل خواهد توانست تمام کمک‌هایی را که کنگره به آن اختصاص می‌دهد، دریافت کند.

در این نامه از نقض‌های احتمالی رخ داده در کرانه باختری پیش از حمله حماس به اراضی اشغالی در هفتم اکتبر صحبت می‌شود که هیچ یک از آنها به عملیات‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس یا ایران و هم‌پیمانان آن مرتبط نیست.

همچنین در این پیام آمده است: احتمال دارد در ارزیابی دولت آمریکا که هنوز منتشر نشده، در صورتی که اسرائیل هیچ‌گونه اقدامی برای رسیدگی به این مساله در پیش نگیرد، بازنگری شود.

در کل تحقیقات آمریکا شامل حال ۳ گردان ارتش رژیم صهیونیستی و ۲ نهاد غیرنظامی است که مظنون به ارتکاب موارد فاحش نقض حقوق بشر هستند.

طبق نامه بلینکن، رژیم صهیونیستی اقداماتی را در خصوص چهار نهاد از پنج نهاد یاد شده پس از اعترافشان به اینکه اقداماتشان در تضاد با «اصول» اسرائیل بوده، در پیش گرفته است.

بلینکن گفت: «دولت اسرائیل اطلاعات جدیدی درباره وضعیت یگان نظامی ارائه کرد و برای تعیین راه‌هایی جهت رسیدگی موثر در مورد این موضوع تلاش خواهد کرد اما این امر هرگز بر حمایت ما از توان اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، ایران، حزب‌الله و دیگر تهدیدها تاثیری نخواهد داشت.»

پیش از این در رسانه‌های آمریکایی از احتمال اعمال تحریم‌هایی از سوی دولت آمریکا بر یکی از یگان‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به یگان « Netzah Yehuda» به دلیل اقداماتش در نقض حقوق بشر در کرانه باختری سخن به میان آمده بود و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبرها اعلام کرد که قصد دارد از ارتش خود با تمام امکاناتی که دارد در برابر تحریم‌ها حمایت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • متفکرآزاد: خیزش دانشجویان آمریکایی منجر به خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی شود
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!