Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@06:17:35 GMT

میادین کوچک نفتی، هدف بسته ۵ میلیارد دلاری

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۸۴۳۱

علی کاردر  افزود: برای این منظور از شرکت‌های ایرانی دعوت و این فرآیند به صورت مناقصه انجام خواهد شد. فعلا اسناد و مستندات میادین درحال آماده سازی و قرار است به ازای هر میدان یک مناقصه بین شرکت‌های ایرانی برگزار شود.

وی گفت: این میادین کوچک اکثرا در مناطق عملیاتی که زودتر به تولید می‌رسند واقع شده است؛ میادینی که افزایش تولید در دوره‌های کوتاه‌تر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه پیش از این از آماده سازی یک بسته پنج میلیارد دلاری برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره برداری خبر داده و گفته بود: یک بسته پنج میلیارد دلاری در حال آماده سازی است که قرار است در طول دو سال برای افزایش تولید در میدان‌های در حال بهره برداری اجرا شود که بخشی از آن شامل تعمیر چاه‌ها و بخشی دیگر شامل حفر چاه‌های جدید در مناطق مختلف نفتی از جمله مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره، مناطق مرزی و غیره می‌شود. در این راستا از شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنیم که آنها می‌توانند یک شریک خارجی داشته باشند.

به گفته وی، جلسات برای آماده‌سازی بسته‌های مذکور برگزار می‌شود.در این جلسات در مورد تامین مالی نیز صحبت می‌شود. برای تامین مالی بسته‌ها چندین روش از جمله فروش اوراق مشارکت فاینانس داخلی، یوزانف، وام از صندوق توسعه ملی و غیره مدنظر است. اجرای این بسته‌ها هم تولید نفت را افزایش می‌دهد و هم اشتغال ایجاد می‌کند.تعریف بسته‌ها در حال انجام است و اسناد برای مناقصه و گرفتن مجوز در حال آماده سازی است. اجرای  این بسته‌ها با اجرای ای پی سی متفاوت است.

همچنین کاردر در سومین کنگره کاربردی نفت و نیرو با اشاره به آماده‌سازی بسته پنج میلیارد دلاری برای افزایش تولید از میادین گفته بود: این بسته در ابعاد کوچک و تا میزان ۱۰۰ میلیون دلار آماده می‌شود و عمده کار آن حفاری، خط لوله جریانی و تغییرات در نمک‌زدایی است.اجرای بسته‌های مذکور صادر و در سطح شرکت‌های ایرانی است.همه شرکت‌های ایرانی می‌توانند این بسته‌ها را اجرا کنند، ما از نظر تامین مالی نگران اجرای این بسته‌ها بودیم. زیرا مدل آن EPC بود اما بازار به این بسته‌ها علاقه‌مندی نشان داد و شرکت‌های ایرانی ابراز علاقه کردند که تعدادی از آنها می‌توانند تامین مالی کنند به همین دلیل مدل را به ETCF تغییر دادیم و شرکت‌های ایرانی می‌توانند پروژه را اجرا کنند. بخش دیگر کار توسط وزارت نفت و بخشی دیگر توسط بانک‌ها و صندوق توسعه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اجرای بسته‌های مذکور میزان تولید را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار بشکه افزایش می‌دهد، اظهار  کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، تولید نفت سالانه ۳۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا می‌کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!

بیرو آماده بازگشت به چارچوب دروازه پرسپولیس

طرفداری | پزشک معالج علیرضا بیرانوند از بهبود دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس خبر داد.

پزشک معالج علیرضا بیرانوند در تشریح وضعیت او گفت:

پس از آنکه دست گچ علیرضا بیرانوند را باز کردیم، تمرینات و برنامه های ویژه ای برای بهبود کامل او در نظر گرفته شد که خدا را شکر پس از مدتی با آمادگی مطلوب به تمرینات برگشت.

به نقل از فارس، وی با بیان این که بیرانوند برای حضور در میدان مشکلی ندارد گفت:

دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از نظر پزشکی مشکلی ندارد و می تواند تیمش را همراهی کند اما این که در دیدار با سپاهان به میدان برود بستگی به نظر سرمربی و مربی دروازه بان های پرسپولیس دارد. وی از نظر پزشکی برای بازی کردن مشکلی ندارد.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌ با خارجی‌ها
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده