Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:03:02 GMT

رييس جمهوري وارد مجلس شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۸۹۳۵

رييس جمهوري وارد مجلس شد

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- دکتر حسن روحاني رييس جمهوري دقايقي پيش براي دفاع از رضا اردکانيان وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري و منصور غلامي وزير پيشنهادي نيرو وارد مجلس شوراي اسلامي شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، دکتر حسن روحاني رييس جمهوري دقايقي پيش با همراهي علي مطهري نايب رييس مجلس براي دفاع از وزيران پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري و نيرو وارد مجلس شوراي اسلامي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس جمهوري شنبه 29 مهر ماه در نامه اي به هيات رييسه مجلس منصور غلامي را به عنوان وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري و رضا اردکانيان را به عنوان وزير نيرو به مجلس معرفي و علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي نامه رييس جمهوري را در روز يکشنبه اعلام وصول کرد.
بر اساس ماده 205 آيين نامه داخلي مجلس، يک هفته پس از معرفي وزيران پيشنهادي دولت به مجلس، جلسه راي اعتماد به وزيران پيشنهادي برگزار مي شود.
همچنين بر اساس ماده 206 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، در جلسه راي اعتماد، رئيس جمهور به معرفي وزيران پيشنهادي پرداخته و از آنان دفاع مي کند، پس از آن، دو نفر از نمايندگان مخالف و دو نفر از نمايندگان موافق با حفظ ترتيب يک نفر مخالف و يک نفر موافق هر کدام براي مدت پانزده دقيقه از وزير پيشنهادي دفاع کرده يا در مخالفت با وي سخن مي گويند، پس از آن وزير و يا در صورت صلاحديد رئيس جمهور به مدت سي دقيقه براي دفاع از برنامه و صلاحيت وزير مطروحه وقت خواهند داشت.
**کارنامه منصور غلامي گزينه پيشنهادي وزارت علوم
منصور غلامي وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري در سال 1332 در شهر همدان در خانواده اي مذهبي و متدين متولد شد، وي مدرک کارشناسي خود را در سال 1355 در رشته ترويج و آموزش کشاورزي از مدرسه عالي کشاورزي همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگي همدان و مسئول اردوگاه روستايي بود.
وي همچنين از سال 1360 تا 1362سرپرست دانشکده کشاورزي شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهي اصفهان بود.
منصور غلامي در سال 1364 مدرک کارشناسي ارشد خود را در رشته علوم باغباني از دانشگاه تربيت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال 1367 رياست دانشکده کشاورزي دانشگاه بوعلي سينا را عهده‌ دار بود. وي پس از آن به مدت دو سال معاونت اداري و مالي دانشگاه بوعلي سينا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت يک سال رئيس دانشکده کشاورزي دانشگاه بوعلي سينا شد.
او در سال 1370 براي تحصيل در مقطع دکتري به دانشگاه آدلايد استراليا رفت و در سال 1374 در مقطع دکتري رشته علوم باغباني از اين دانشگاه فارغ‌التحصيل شد و به ايران بازگشت. غلامي پس از بازگشت به ايران مجددا به مدت يک سال معاون اداري و مالي دانشگاه بوعلي سينا شد و پس از آن رياست دانشگاه بوعلي سينا را عهده‌دار بود.
او هم اکنون نيز رئيس دانشگاه بوعلي سينا است.
**کارنامه اردکانيان وزير پيشنهادي نيرو
رضا اردکانيان وزير پيشنهادي نيرو در سال 1337 در شهر يزد به دنيا آمد. مدرک کارشناسي خود را در رشته مهندسي عمران از دانشگاه صنعتي شريف (1362) و سپس مدرک کارشناسي ارشد در مهندسي منابع آب (1372) و دکتري خود در زمينه مديريت منابع آب را از دانشگاه مک مستر کانادا (1376) اخذ کرد‎.‎‏
فعاليت هاي اجرايي او در سطح ملي شامل خدمت در وزارت کشور به عنوان معاون وزير در هماهنگي امور عمراني (1368-1366) و در وزارت نيرو به عنوان معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي (1369-1368)، قائم مقام وزير نيرو (1380-1377) و معاون وزير در امور آب (1384-1380) است.
در دوره دوم فعاليت در وزارت نيرو، وي همچنين به عنوان مدير عامل و رييس هيات مديره شرکت مديريت منابع آب ايران، دست اندر کار مديريت ساخت و بهره برداري از طرح هاي توسعه منابع آب و نيروگاه هاي برقآبي بود.
فعاليت هاي اجرايي او در سطح بين المللي نيز شامل عضويت در هيات رييسه يونسکو – آي.اچ.پي (UNESCO-IHP) در پاريس (1381-1379) هيات مديره اين نهاد در دلفت هلند (1386-1382)، هيات مديره انجمن بين المللي برق آبي در لندن (1385-1383) است.
از ديگر فعاليت هاي او تاسيس و اداره مرکز منطقه اي مديريت آب شهري تحت پوشش يونسکو در تهران (1386-1381) است.
در سالهاي 1386 تا 1394 اردکانيان به عنوان مدير موسس برنامه دهه بين المللي آب سازمان ملل به ميزباني دانشگاه سازمان ملل، در شهر بن آلمان مشغول به کار بود؛ وي همچنين در فاصله سالهاي 1388 تا 1389 به عنوان سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل در اروپا فعاليت کرد.
در سال 1391، اردکانيان توسط رييس دانشگاه سازمان ملل متحد و معاون دبيرکل آن ساازمان به عنوان مدير موسس انستيتو جديدي از دانشگاه در زمينه مديريت به هم پيوسته منابع زيست محيطي (آب، خاک و پسماند) در شهر درسدن آلمان برگزيده شد. از آن زمان ، وي تحقيقات دانشگاهي و فعاليت هاي اداري موسسه را راهبري و مديريت کرده است.
در سال 1393 نيز با توجه برنامه دکتري مشترک بين دانشگاه صنعتي درسدن و دانشگاه سازمان ملل متحد وي به عنوان استاد تمام منتخب دانشکده علوم محيط زيستي آن دانشگاه منصوب شد.
سيام**9121 خبرنگار: سميه لاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد قزاقستان شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت