Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارشاد استان سمنان از پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور به‌دلیل کم شدن اوقات فراغت مردم دانست و گفت: امروز فضای مجازی وقت اکثر جوانان را پر کرده است و باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای اندیشه و فرهنگ خوب استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا سوقندی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون بیش از 10 نمایشگاه کتاب در خراسان شمالی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال 85 که نخستین نمایشگاه در جنب مصلی برگزار شد تا کنون به جز یک سال نمایشگاه کتاب مرتب برگزار شده است. استقبال و شور و شوق مردم خراسان شمالی جهت حضور در نمایشگاه‌های کتاب برای ناشران و مؤلفان مثال زدنی بود.

وی افزود: در استان با توجه به کمبود مراکز عرضه کتاب دسترسی مردم به کتب در طول سال کمی دشوار است لذا این نمایشگاه‌ها که سالانه برگزار می‌شود و برای عموم تخفیف نیز در نظر گرفته می‌شود فرصتی است تا مردم با کتاب انس گرفته و با تازه‌های اندیشه دیدار کنند.

مدیرکل ارشاد استان سمنان ضمن اشاره به مزیت نمایشگاه کتاب خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب خراسان شمالی در مجموعه ایده‌آل است چرا که مکان آن به‌جهت وسعت ستودنی است. آبان ماه فرصت خوبی برای ارائه کتاب‌های درسی، غیردرسی و آموزشی است.

سوقندی ادامه داد: در این نمایشگاه سعی شده است ناشرانی انتخاب شوند که تمامی بخش‌ها اعم از کودک و نوجوان، اخلاقی و دینی، ادبیات، جامعه شناسی، فلسفه، اقتصاد و رشته‌های دانشگاهی را پوشش دهند.

مدیرکل اسبق ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید حرکتی از سوی مسئولان و نهادهای مختلف صورت بگیرد که بازدید از نمایشگاه بیشتر شود تا عمومی شدن و همگانی شدن کتاب‌خوانی، جدی گرفته شود چرا که هیچ مقوله‌ای در فرهنگ به اندازه کتاب مهم نیست و کتاب زیربنای فرهنگ است.

وی در رابطه با اهمیت فرهنگ مطالعه کتاب بیان کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، خشونت، پرخاشگری و اعتیاد در عدم مطالعه کتاب است. لذا اگر جامعه‌ای کتاب‌خوان شود انتخاب‌های افراد آن جامعه آگاهانه خواهد بود.

سوقندی در پایان اضافه کرد: یکی از دلایل پایین بودن سرانه کتاب‌خوانی در کشور کم شدن اوقات فراغت مردم است. وقت مردم بیشتر صرف فرهنگ شفاهی شده است. امروز فضای مجازی وقت اکثر جوانان را پر کرده است و باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای اندیشه و فرهنگ خوب استفاده کرد.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات