Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه سه‌ شنبه در نشست روسای دانشگاه‌های اندونزی با جمعی از علمای و اساتید دانشگاه های استان کردستان اظهار کرد: این نشست‌ها و مبادله افکار موجب نزدیک‌شدن مسلمانان به همدیگر می‌شود که نیاز است این جلسات و ارتباطات توسعه و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه در تبلیغات دشمنان وجود دارد، مسلمانان ایران زمین از شیعه و سنی بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می‌کنند، افزود: زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان این 2 مذهب در کنار هم در کردستان مصداق عینی این مدعاست.
آیت الله حسینی شاهرودی از وحدت به عنوان اصل مهم و از دستورات خداوند نام برد و گفت: خداوند مسلمانان را برادر خوانده و بر همین اساس همه باید این وحدت و برادری را حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: مسلمانان در سراسر این جهانی هستی باید برای تقویت و توسعه هرچه بیشتر وحدت و برادری در جهان اسلام تلاش کنند.
آیت‌الله حسینی ‌شاهرودی از افزایش ارتباط بین 2 کشور ایران و اندونزی در سال‌های اخیر ابراز خشنودی کرد و افزود: در سفر نماینده وزارت دین اندونزی به ایران و حضور 2 روزه آنها در سنندج، دیدگاه آنها با آنچه قبل از سفر تصور می‌کردند کاملا فرق کرد.
وی یادآور شد: در آن سفر عزیزانی که به ایران آمده بودند در نشستی که در سنندج برگزار شد عنوان کردند که وحدت و برادری که در ایران وجود دارد بسیار قابل توجه و مثال‌زدنی است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه همین تغییر دیدگاه موجب شد در سال گذشته مجمع جهانی تقریب مذاهب یک کنفرانس وحدت اسلامی با همکاری سازمان محمدیه در مجلس برگزار کند، تاکید کرد: این کنفرانس با حضور رئیس مجلس و با شرکت 33 استان برگزار شد که در همین کنفرانس پیشنهاد برگزاری پیش کنگره‌های امام شافعی را دادیم و تا به امروز در چندین استان و حتی در کشور عراق این پیش کنگره‌ها در حد قابل قبولی برگزار شده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین پیروان امام شافعی‌(رض) در اندونزی زندگی می‌کنند برگزاری پیش‌کنگره امام شافعی را در آن کشور دستور کار قرار دادیم که تاکنون 2 پیش‌کنگره امام شافعی در 2 استان پر جمعیت این کشور برگزار شده است.
وی اضافه کرد: پیش کنگره‌هایی که در این کشور برگزار شد، زمینه را برای ارتباط بیشتر بین ایران و اندونزی فراهم کرده است و امیدواریم شاهد تقویت و توسعه هرچه بیشتر این ارتباطات باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به برگزاری جلسات مختلف با قشرهای دانشگاهی، علمای دینی و مسوولان دولتی کشور اندونزی گفت: به نظر من برگزاری این جلسات و پیش کنگره‌های امام شافعی در این کشور می‌تواند بستر ارتباط هرچه بیشتر بین 2 کشور را به ویژه با منطقه غرب کشوربه خصوص کردستان که درصد بالایی از مردم آن پیرو امام شافعی هستند را فراهم سازد.
آیت‌الله حسینی‌ شاهرودی با بیان اینکه برای افزایش این ارتباطات ایجاد یک سری بسترها در خود استان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: یکی از این بسترها که در استان ایجاد شده مرکز تخصصی امام شافعی است که الان مقطع کارشناسی ارشد فقه امام شافعی در آن تدریس می‌شود.
وی اضافه کرد: این بستر زمینه تحصیل برای شافعی مذهب‌های داخلی و خارج از کشور را فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نگاه ایران نسبت به مذهب امام شافعی، نگاه بسیار مثبتی است و این خود عامل تقویت و جلوگیری از انحرافات است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: به همین منظور و برای بین‌المللی‌کردن آن، سایت شافعی‌نیوز راه‌اندازی شده است که اعتبار آن از محل اعتبارات مصوب دفتر مقام معظم رهبری تامین شده است.
وی اضافه کرد: علاقه شدیدی در بین مردم اندونزی برای آمدن به ایران وجود دارد و این را به خوبی در جریان سفر به آن کشور مشاهده کردیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قطعا ارتباطاتی که به شکل‌های مختلف قرار است با برنامه‌ریزی بین 2 کشور ایجاد شود می‌تواند موجب بهره‌مندی هر 2 طرف از ظرفیت‌های همدیگر شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه مباحث علمی، مباحث دینی و غیره از دیگر ظرفیت‌هایی است که دو کشور می‌توانند با هم تبادل و ارتباط داشته باشند، خاطرنشان کرد: برخی از نیازهایی که در کشور اندونزی وجود دارد و بسترهای پاسخگویی به آنها در ایران هست و بلعکس از دیگر بسترهای ارتباط بیشتر بین هر 2کشور است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: امیدواریم این سفر، بستر خوبی برای ایجاد ارتباطات بیشتر بین مردم 2کشور باشد و این رفت و آمدها بیشتر و در نهایت همه مسلمان‌ها همدیگر را پیدا کنند تا قدرت واقعی خود را بازیابند و در راستای جهانی کردن اسلام از این قدرت استفاده کنند.
هیاتی از دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین و دانشگاه رادن ‌فتح اندونزی برای امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه کردستان به این استان سفر کرده بود.
دریافت کننده: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • دیدار نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با رئیس دیوان عالی کشور
  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند