Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت بررسی ۳ طرح مجلس و یک لایحه دولت برای افزایش تعداد ۴۰ نماینده به مجموع نمایندگان مجلس، از احتمال تشکیل مجلس یازدهم با ۳۳۰ نماینده خبر داد.
به گزارش خرداد ،اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به بررسی طرح افزایش تعداد ۴۰ نماینده به مجموع تعداد نمایندگان مجلس اعلام کرد: این طرح از ادوار قبل نیز مورد بحث قرار گرفته و نمانیدگان نیز طرح‌هایی را برای افزایش تعداد نمایندگان ارائه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ادوار قبل صرفا‌ً امکان افزایش ۲۰ نفر به مجموع نمایندگان میسر بود که باتوجه به اینکه این افزایش همه استان‌ها را دربرنمی‌گرفت، احتمالاً منجر به بروز اختلافاتی میان استان‌ها و نمایندگان محتلف می‌شد.
نماینده اصلاح‌طلب مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حال هم‌اکنون در دوره فعلی امکان افزایش ۴۰ نفر به مجموع تعداد نمایندگان میسر است؛ چرا که هر ۱۰ سال امکان افزایش ۲۰ نماینده میسر است و در سال ۹۸ امکان افزایش ۲ نوبت ۲۰ نفره، یعنی ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس وجود دارد.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درمجلس با بیان این‌که طرح‌های مختلفی برای چگونگی افزایش تعداد نمایندگان ارائه شده، اعلام کرد: هم‌اکنون ۳ طرح مختلف در این رابطه ارائه شده و در کمیسیون شوراها نیز کمیته‌ای تشکیل شده تا درباره ابعاد این مسئله بحث و بررسی شود.
وی با اشاره به عوامل موثر در چگونگی افزایش تعداد نمایندگان گفت: عوامل مختلفی همچون عوامل انسانی، جغرافیایی و سیاسی مدنظر قرار دارد که در این راستا، مباحثی همچون جمعیت، تنوع قومیتی در منطقه، وسعت و پراکندگی، مرزی بودن، تعدد قومیت‌ها، توسعه‌نیافتگی و محرومیت و دوری از مرکز مدنظر قرار خواهد گرفت.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین ادامه داد: علاوه بر ۳ طرحی که ازسوی نمایندگان مختلف ارائه شده، لایحه‌ای نیز ازسوی دولت در دست تهیه است و بنا داریم با درنظر گرفتن تمامی این موارد و طرح‌ها و لوایح، بتوانیم بدون کمترین اختلاف‌نظر این تعداد ۴۰ نفر نماینده را به مجموع نمایندگان مجلس افزوده و عملاً تعداد نمایندگان در دوره یازدهم را از تعداد ۲۹۰ نماینده فعلی به ۳۳۰ نماینده افزایش دهیم.
سلیمی در پایان با تاکید بر لزوم توجه به شاخص‌های مختلف در افزایش تعداد نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: توجه به یک شاخص و بی‌توجهی به دیگر موارد، مشکلاتی در مسیر تهیه و اجرای این طرح ایجاد خواهد کرد؛ بنابر این لازم است به‌طور همه‌جانبه موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم. برچسب ها: عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ، انتخابات مجلس ، یازدهم اصغر سلیمی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها