Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:21:15 GMT

مجروح شدن محیط بانان استان در حین خدمت

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۰۷۴۷

مجروح شدن محیط بانان استان در حین خدمت

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، نیره پورملایی افزود: در فصل بازگیری که با مهاجرت پرندگان شکاری به جنوب استان از نیمه مهرماه تا پایان آبان ماه بطول می‌انجامد، تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست استان با برنامه‌ریزی منسجم و در قالب تیم‌های متعدد گشت و کنترل بصورت انواع یگان‌های ثابت، سیار، نامحسوس، واکنش سریع، دیده بانی پهبادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در منطقه حضوری شبانه روزی و پررنگ دارند.

پورملائی بیان کرد: در یکی از گشت‌های یگان حفاظت و دیده بانی از منطقه یکی از محیط بانان پرتلاش استان "‌حسین پور" حین تعقیب و گریز متخلفان در ارتفاعات منطقه از یکی از پرتگاه‌های مناطق جنوب استان سقوط کرده و از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده است.

پورملایی افزود: در حادثه دوم محیط بان عزیز و زحمت کش دیگری به نام " خان محد رییسی" در درگیری با متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری از ناحیه دهان و دندان دچار آسیب و شکستگی تعدادی از دندان‌ها شد که وی نیز بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حادثه سوم یکی از محیط بانان غیور استان " یعقوب رییسی" پس از کشف کوخه (نام دام محلیِ زنده گیری پرنده) و رشته تور زنده گیری پرندگان شکاری در منطقه و در حین تعقیب و گریز و در درگیری با ۴ نفر متخلف از ناحیه دست دچار آسیب جدی و شکستگی شده است.

وی  تصریح کردد: متخلفان این تعقیب گریز‌ها و درگیری‌ها در فصل بازگیری پس از تلاش مثال زدنی این محیط بانان عزیز و با همکاری سایر محیط بانان گشت و کنترل منطقه دستگیر و به همراه سایر مستندات به مقام قضایی شهرستان کنارک تحویل شدند.

پورملایی ادامه داد: محیط بانان استان با توجه به گستردگی استان و پراکندگی بسیار زیاد مناطق و فاصله‌های بسیار طولانی بدلیل پهناوری استان، با این وجود از کارآیی و نظارت مناسبی بر مناطق تحت مدیریت و طبیعت استان برخوردارند و چنین کارآمدی و تلاشی جر عشق به طبیعت و محیط زیست هیچ تعریف دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام/ع

۳ نفر از محیط بانان استان مجروح شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان