Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله همزمان با سفر عزاداران حسینی به کربلا به منظور سوگواری ایام اربعین، نیروهای امدادی و راهداری و هلال احمر در این ایام آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارند. در این راستا تیم های فوریت پزشکی استان تاصفهان هم آماده ارائه خدمات به عزادارن حسینی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در همین راستا سرپرست سازمان اورژانس کشور در نشست هماهنگی برای تامین سلامت زائران اربعین در کرمانشاه از آمادگی کامل اورژانس برای ارایه خدمات اورژانسی به زائرین اربعین خبر داد و گفت: برنامه ما تلاش برای ایجاد زیر ساخت ها درشهرستانهای مرزی کرمانشاه است تا ضمن خدمت رسانی به زائرین، مردم این شهرستانها نیز ازاین امکانات بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر پیرحسین کولیوند افزود: در این کار بزرگ اقدامات وفعالیتها باید یکپارچه و هماهنگ باشد که این امر باعث هم افزایی می شود و سرعت و دقت کار را افزایش می دهد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این که یک بیمارستان CBRNE باید به منظور مقابله با تهدیدات بیوتروریستی در مرز مستقر شود، در عین حال تاکید کرد: پوشش محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در این مقطع اهمیت ویژه دارد. 

خدمت رسانی ۲ هزار و ۳۰۰ اتوبوس شهری به زائران اربعین

بعلاوه نماینده وزارت کشور خبر داد: ٢٣٠٠ اتوبوس شهری شامل ١٣٠٠ اتوبوس در داخل کشور و ١٠٠٠ دستگاه در خاک عراق به زائران اربعینخدمات رسانی می کنند.

نماینده سازمان هلال احمر هم بیان کرد: هلال احمر کار اسکان اضطراری زائران را در ۸۰پایگاه در سه استان انجام می دهد که ۶هزارو ۶۷۵نفر نیروی عملیاتی در داخل کشور و ۱۹۲۰نفر در کشور عراق به زائران خدمت رسانی می کنند.

مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در حال آماده باش

مسئول برنامه بهداشت محیط با اعلام اینکه در اربعین حسینی و ایام خاص مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در حال آماده باش بسر می برند گفت: هماهنگی های لازم در خصوص مدیریت پسماند با حوزه خدمات شهری شهرداری های این مناطق صورت گرفت.
سید رضا غلامی با تاکید بر این که هماهنگی با محیط زیست در خصوص جانمایی مکان دفع فاضلاب و دپوی موقت پسماند صورت گرفته است، افزود: همچنین با معاونت هلال احمر استان ها در خصوص مدیریت جمع آوری و دفع پسماندها در محل های اسکان، هماهنگی های لازم انجام شد. 
وی  گفت: مدیران آب و فاضلاب شهری استان های مناطق مرزی غرب کشور برای خدمات آبرسانی بهداشتی با همکاری حوزه های بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی، اقدامات لازم را انجام دادند.

اعزام ۳۳۰ نفر از کادر درمانی بسیجی استان اصفهان به کشور عراق
سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان نیز برای این مراسم تیم امدادی خود را اعزام می کند، در این راستا رییس بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: ۳۳۰ نفر از نیروهای حوزه سلامت جهت ارائه خدمات مختلف به زائران اربعین حسینی اعزام شدند و توان خود را بر روی کیفیت ارائه خدمات متمرکز می کنند.

محسن حجتی افزود: در همین رابطه ۳۳۰ نفر از نیروهای حوزه سلامت جهت ارائه خدمات مختلف به زائران اربعین حسینی اعزام شدند و توان خود را بر روی کیفیت ارائه خدمات متمرکز می کنند.

وی ادامه داد: یک اکیپ پزشکی ۲۵ نفره به کربلا اعزام می شوند و در موکب های آماده باش مستقر می شوند و همچنین ۲۳ نفر هم از کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان نجف آباد برای استقرار در موکب شهید مدافع حرم، محسن حججی واقع در خیابان میثم در کربلا اعزام شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: یکصد و ۳۰ نفر هم از کانون بسیج استادان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سه موکب مختلف مستقر خواهند شد و ۳۰ نفر هم از سوی کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان خمینی شهر اعزام شدند.

حجتی تصریح کرد: حدود یکصد نفر هم به صورت موردی و تکی به سازمان مراجعه کردند و برای اعزام آماده شدند و سایر کانون های بسیج جامعه پزشکی مستقر در شهرستان ها هم بنا به استعداد نیرویی خود نیرو اعزام کردند تا در موکب های مربوط به آن شهرستان ها ارائه خدمت کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان همچنین گفت: بنا به انگیزه بالای نیروهای بسیجی در سازمان، حتّی پزشکان فوق تخصص که از این تخصص ها در کلانشهر اصفهان به تعداد انگشتان دست است، بنا به درخواست و تمایل خودشان در قالب پزشک عمومی اعزام شدند؛ همچنین در بین تیم ها ۵ دندانپزشک و ۴۰ پزشک عمومی داریم و باقی افراد را نیروهای پیراپزشک تشکیل می دهند.

آماده باش ۲۱ تیم اضطراری در سطح استان

حجتی ضمن اشاره به دو برابر شدن آمار نیروهای اعزامی از بسیج استان خاطر نشان کرد: برای تسهیل در امداد رسانی در هنگام ازدحام جمعیت، برخی موکب ها خارج از محدوده پیاده روی در حالت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد هم تمایل دارند به خودروهای شخصی به مرز بیایند که در این موقع با افزایش حجم تردد در جاده های برون شهری مواجه هستیم که نیاز به تمرکز بیشتر نیروهای امدادی دارد.

حجتی افزود: در این رابطه تیم های بهداشتی درمانی کانون های بسیج جامعه پزشکی شهرستان ها هر کدام بنا به استعداد تردد جاده های برون شهری اطراف خود، در حالت آماده باش قرار گرفتند تا در صورت نیاز به تیم های امدادی دیگر ملحق شوند.

این مقام مسئول از آماده باش ۲۱ تیم اضطراری خبر داد و تصریح کرد: این تیم ها که اکثر آن ها در شهرستان های مختلف و برخی از آن ها هم در کلانشهر اصفهان هستند در هنگامی که ازدحام جمعیت در مراسم پیاده روی کشور عراق بیش از حد توان نیروهای خدماتی بهداشتی درمانی موکب ها باشند به سرعت اعزام و سازماندهی خواهند شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی در تشریح وضعیت تیم های اضطراری گفت: این تیم ها آموزش های لازم را دیده اند تا در هنگام نیاز مانند همین مراسم پیاده روی و یا حتّی در صورت بوجود آمدن بلایای طبیعی وارد میدان شوند.

استفاده از تجهیزات پیشرفته اورژانس در مرز خسروی
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان هم در این رابطه خبر داد: تیم های اورژانسی استان اصفهان از روز سه شنبه به منطقه مرز خسروی اعزام شدند و تا ۲۵ آبان ماه ارائه خدمت خواهند کرد.

غفور راستین افزود: اورژانس استان اصفهان به عنوان پشتیبان استان کرمانشاه انتخاب شد و این موضوع بر اهمیت وظیفه ما در قبال تأمین سلامت زائران اضافه می کند.

وی ضمن اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اعزام نیروها نسبت به  سال گذشته ادامه داد: ۱۰ تیم سه نفره به همراه ۱۰ دستگاه آمبولانس بنز پیشرفته اسپرینتر، یک دستگاه خودرو ویژه ارتباطات، یک دستگاه خودرو واحد تعمیرگاه و یک خودرو پشتیبان هر کدام با سه نیرو در استان کرمانشاه در محدوده مورد نظر که مرز خسروی است، مستقر شدند.

راستین خاطر نشان کرد: به میزان تیم ها و تجهیزات اعزام شده، چهار متخصص جراحی، چهار متخصص ارتوپدی، چهار متخصص بیهوشی، چهار متخصص طب اورژانس آماده اعزام در صورت نیاز هستند.

 اورژانس اصفهان پشتیبان استان کرمانشاه است

این مسئول تصریح کرد: همچنین ۱۵ پزشک عمومی، ۱۵ پرستار، ۱۵ کارشناس مبارزه با بیماری ها، ۱۰ کارشناس بهداشت محیط و ۱۰ کارشناس بهداشت روان هم به تیم آماده باش پیوستند.

رئیس اورژانس استان اصفهان همچنین گفت: پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در طول مسیرهای منتهی یه استان های مرزی از مقصد اصفهان مستقر شدند و مراکز درمانی نزدیک این پایگاه ها با هماهنگی های قبلی در آماده باش کامل قرار گرفتند تا از نهایت توان خود برای ارائه خدمت به مسافران در جاده های جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

به گفته غفور راستین، افرادی که در کشور عراق نیاز به کمک دارند می توانند با شماره های ۱۰۴ اورژانس، ۱۲۲۱۰۴ پلیس، ۱۲۲ آمبولانس، ۱۲۲۱۱۵ آتش نشانی و ۰۷۸۱۲۰۰۵۶۱ مربوطه به افراد گم شده تماس بگیرند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بنابراعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، پس از اعلام حادثه غرق شدگی یک بانوی ۵۶ ساله در استخر خانگی در اصفهان نیروهای اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و پی از امدادهای اولیه مصدوم را به بیمارستان الزهرا منتقل کردند.

براین اساس همچنین در پی گزارشی از حادثه غرق شدگی در رودخانه زاینده رود در محدوده فلاورجان دو دختر ۱۵ ساله، نیروهای فوریت پزشکی با محل حادثه اعزام شدند و دومصدوم را پس از احیا به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی