Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@13:10:46 GMT

کریستیز لندن به کام هنر ایران

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۳۲۳۹

آثار هنرمندان ایرانی توانستند یک‌پنجم از فروش کل حراج را به خود اختصاص دهند. ناطقان: بیست‌وسومین حراج خاورمیانه کریستیز که برای اولین‌بار در شو روم اختصاصی کریستیز در لندن برگزار شد، با فروش کلی ٥,٢٣٥,١٢٥ به کار خود پایان داد و سهم هنر ایران از ‌این‌ رویداد بیش از یک میلیون پوند بود. بیست‌وسومین حراج کریستیز خاورمیانه در حالی عصر چهارشنبه، ٢٥ اکتبر (سوم آبان) در حراج‌خانه کریستیز لندن برگزار شد که پیش از این ٢٢بار حراج خاورمیانه کریستیز در دفتر دوبی برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دور از حراج ٥٧ اثر از ٤٤ هنرمند معاصر ایران، عراق، فلسطین، لبنان، مصر، سوریه و امارات چکش خوردند که از این میان ٤٦ اثر به فروش رسید و ١١ اثر نیز خریداری نداشتند. سهم هنرمندان ایرانی در این رویداد ١٤ اثر از ١٢ هنرمند ایرانی بود که ١٠ اثر از ٩ هنرمند به فروش رسید. این در حالی است که آثار هنرمندان ایرانی توانستند یک‌پنجم از فروش کل حراج را به خود اختصاص دهند و فروش کلی ١,٠١١,٢٥٠ داشته باشند. یک اثر ایرانی ٢٠٠ هزار پوند و سه اثر نیز بالای صد هزار پوند به فروش رفتند که در میان ١٠ رکورددار حراج بیست‌وسوم خاورمیانه کریستیز قرار گرفتند.

رکوردداران حراج بیست‌وسوم

اما رکورد نخست این دوره از حراج کریستیز به دو هنرمند فقید عراقی اختصاص داشت که این دو هنرمند مشترکا این عنوان را به دست آوردند. جواد سلیم با اثر « فروشنده هندوانه» و محمود صبری با اثر « اندوه» هردو با فروش ٦٦٨ هزارو ٧٥٠ پوند رکورددار حراج بیست‌وسوم شدند، اما این دو هنرمند نیز نتوانستند رکورد دست‌نیافتنی پرویز تناولی در ٢٣ دوره کریستیز خاورمیانه را بشکنند. رکورد دوم حراج این دوره کریستیز به اثر شفیق عبود، هنرمند فقید لبنانی، رسید که تابلوی «اتاق عمودی» او ٣٦٨ هزارو ٧٥٠ پوند چکش خورد. محمود سعید، هنرمند فقید مصری، نیز با فروش ٣٢٠هزارو ٧٥٠ پوند در جایگاه سوم و رامسیس یونان، دیگر هنرمند فقید مصری، نیز با فروش ٢٤٨هزارو ٧٥٠ پوند در جایگاه چهارم قرار گرفت. اما رکورد پنج به اثر «عشاق ایستاده» پرویز تناولی با فروش ٢٠٠ هزار پوند اختصاص داشت که در میان رکوردداران این دوره حراج تنها هنرمند در قید حیات بود. فرهاد مشیری با اثر «کاسه شناور» به‌همراه دو هنرمند مصری و سوری در جایگاه ششم، علی بنی‌صدر با اثر «بسوزانش» به‌همراه یک هنرمند سوری در جایگاه هفتم، منیر فرمانفرمایان با اثر «تپش قلب» در جایگاه هشتم و منوچهر یکتایی با اثر بدون عنوان خود در جایگاه دهم رکوردداران این دوره از حراج کریستیز خاورمیانه قرار گرفتند.
فهرست فروش آثار ایرانی

در حراج ٢٥ اکتبر کریستیز خاورمیانه، دو اثر پرویز تناولی از مجموعه «هیچ»های این هنرمند به قیمت ٢٠٠هزار پوند و ٣٥ هزار پوند به فروش رسید. اثر فرهاد مشیری نیز ١٧٥ هزار پوند چکش خورد و اثر علی بنی‌صدر نیز ١٥٠ هزار پوند به فروش رفت. اثر منیر فرمانفرمایان نیز ١١٢هزارو ٥٠٠ پوند و اثر منوچهر یکتایی نیز ٩٣هزارو ٧٥٠ پوند چکش خوردند. اثری از سهراب سپهری نیز به قیمت

٨٧ هزارو ٥٠٠ پوند به فروش رسید و آثار نصرالله افجه‌ای و رضا درخشانی نیز هردو ٦٢ هزارو ٥٠٠ پوند چکش خوردند. اثر کوروش شیشه‌گران نیز ٣٢هزارو ٥٠٠ پوند به فروش رفت. در بیست‌وسومین حراج کریستیز خاورمیانه، ٥٧ اثر برای حراج عرضه شدند که ١١ اثر به فروش نرسیدند که سهم ایران نیز از این میان چهار اثر از بهمن محصص، حسین زنده‌رودی، فرامرز پیلارام و فرهاد مشیری بود.
منبع: عصر ایران برچسب ها: کریستیز لندن ، هنر ، ایران

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط

به گزارش قدس آنلاین، یازدهمین جلسه حراج سکه طلا فردا دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳،  با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

 تاکنون ۱۰ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه، نیم سکه ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه و تمام سکه ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه بوده است.

یازدهمین حراج سکه نیز از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir  برگزار می شود و دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می شود.

شیوه برگزاری حراج  نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

قابل توجه است که واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

شایان ذکر است، فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی منتشر شده در تارنمای رسمی مرکز مبادله ایران توجه داشته باشند.

 متقاضیان شرکت در حراج های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتیmarket.ice.ir ، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • آغاز حراج گسترده سکه از ۱۷ اردیبهشت در مرکز مبادله
  • آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله+ شرایط
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • جزئیات شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات