Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@11:50:34 GMT

روزهای ناخوش برای مدیریت قدیمی بانک پارسیان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۳۷۳۳

روزهای ناخوش برای مدیریت قدیمی بانک پارسیان

اگرچه پرویز عقیلی مدیر عامل بانک خاورمیانه تلاش گسترده ای دارد تا داوری انجام شده اش در خارج مبنی بر اینکه از بانکهای  موجود فقط 6بانک آن هم با برخی تغییرات می توانند باقی بمانند را پس بگیرد اما این یک واقعیت است . در حالی که تصور عمومی این است که بانکهای خصوصی نسبت به بانکهای دولتی گرفتاری کمتری داشته باشند اما واقعیت چیز دیگری نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانکهای خصوصی این روزها کانون شایعه ها و واقعیت های تلخ است. بانک پاسارگاد که پس از افت بانک پارسیان در اواسط دهه 1380 باشتاب خودرا بالاکشید این روزها با دردسرهای مدیریتی مواجه شده است. در حالی که برخی اظلاعات نشان می دهد در برخی شعبه ها پولهایی به حساب افراد واریزو بدون اطلاع آنها برداشت می شود این روزها خبر می رسد که مدیریت بانک با تنگنا مواجه شده است. گزارش یک روزنامه ایرانی از رفتار ناکارآمد بانک پارسیان مبنی بربرداشت از حساب مشتریان بدون اینکه به انها اطلاع داده شود یک نمونه دیگر از مدیریت ضعیف این نهاد است. در این گزارش آمده است:"  مشتریان بانک پارسیان وقتی با پیامک‌های حاوی کسر پول از موجودی حسابشان در این بانک روبه‌رو شدند، ابتدا با این تصور که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند کوشیدند با شعبه بانک‌شان تماس بگیرند و علیه سوءاستفاده‌کنندگان شکایت کنند یا کارت‌های‌شان را بسوزانند تا از ادامه این برداشت جلوگیری کنند، اما کارمندان بانک در پاسخ گفتند خود بانک از حساب مشتریان پول برداشت کرده‌است.  

بانک پارسیان مابه‌تفاوت سود حساب‌های روزشمار را از اواخر پارسال تا ماه گذشته به‌صورت یک‌جا از حساب مشتریانش کسر کرده است. سود این نوع حساب از برج یازدهم پارسال از 15 به 10درصد کاهش یافته بود، اما بانک پارسیان همچنان سود 15 درصدی را به حساب مشتریانش واریز کرده و حالا به‌صورت یک‌جا مابه‌تفاوت 5درصدی سود واریزی را از حساب مشتریانش برمی‌دارد.

شهریار شمس عضو شورای سردبیری روزنامه آسمان آبی  در همین باره نوشته است:" اعتماد اجتماعی چگونه از دست می‌رود؟ یکی از عوامل موثر در ازدست‌رفتن اعتماد اجتماعی، تغییر مدام قوانین و مقررات حاکم بر جامعه است. حتی در زمان‌هایی که قوانین به تغییر یا اصلاح نیاز دارند، اقناع افکارعمومی و اطلاع‌رسانی گسترده درباره ضرورت این تغییرات می‌تواند به حفظ اعتماد اجتماعی کمک کند، اما متاسفانه در جامعه ما معمولا نه‌تنها این کار صورت نمی‌گیرد، حتی گاهی این اطلاع‌رسانی از ذی‌نفعان مستقیم این قوانین دریغ می‌شود. گاهی یک اقدام ساده می‌تواند همه سرمایه اجتماعی یک سازمان را بر باد دهد و کسب مجدد آن نیازمند کار توان‌فرساست. در این میان، نهادهای اقتصادی در صورت ازدست‌دادن سرمایه اجتماعی خود به‌سرعت با ضررهای مشخص مالی روبه‌رو می‌شوند. گاهی این اعتماد با یک اقدام ساده پابرجا می‌ماند، گاهی با بی‌توجهی به‌راحتی بر باد می‌رود.

این‌که یک سازمان بتواند در زمان مقتضی با اقدامی به‌موقع اعتماد عمومی را حفظ کند، کار دشواری نیست، اما زمانی که این اقدام انجام نشود، کسب مجدد اعتماد هزینه‌های جبران‌ناپذیری را بر سازمان تحمیل می‌کند. در این میان، یک بانک به‌عنوان یک نهاد مالی بیشتر از هر سازمانی به این اعتماد نیاز دارد؛ اعتمادی که اگر به هر دلیلی از دست برود، جبران آن گاهی غیرممکن می‌نماید. پرونده امروز نمونه کوچکی از خدشه واردکردن به این اعتماد است". درروزهای سپری شده برخی اخبار غیر رسمی نشان می دهد مدیریت ارشد بانک پارسیان به دلیل ارایه گزارشهای غیر دقیق به سازمان بورس اوراق بهادار تهران با نکوهش نهادهای نظارتی مواجه شده است. این اخبار غیر رسمی حاکی از این است که بانک پارسیان به دلیل سرمایه گداری غیر کارشناسانه  در بنگاههای بزرگ معدنی که به دلیل شرایط نامناسب جهانی با کاهش سودآوری مواجه شده اند در مخمصه قراردارد.شاید مدیر اول  این بانک سابقه ریاست بانک مرکزی در دهه 1360 را دارد شاید نیاز به دگرگونی درروش مدیریت دارد و شاید بهتر باشد جوانان کارآزموده و آشنا با دنیای بانکداری و از آن مهمتر داشتن مدارادر برخورد با دیگران به سهامداران توصیه شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس این امکان جدید که با هدف ارتقای کمی و کیفی سرویس صورت‌حساب مشتریان، پیاده‌سازی شده است، مشتریان ارزنده فرا و استفاده‌کنندگان از وب‌‌سرویس‌های گردش حساب تا 10 هزار تراکنش و عموم مشتریان بانک تجارت تا 1000 تراکنش خود را از طریق اینترنت بانک تجارت و با فرمت EXCEL، CSV، PDF دریافت و مشاهده خواهند کرد.

«سرویس صورت‌حساب متمرکز » از جمله امکاناتی است که «سامانه‌های بانکداری اینترنتی و فرا» در کنار مشاهده حساب‌ها و گردش حساب سفارشی، انتقال وجوه داخلی و بین بانکی (پایا و ساتنا)، انتقال وجوه به‌صورت گروهی از طریق بارگذاری فایل، دستور پرداخت دوره‌ای، پرداخت قبوض به‌صورت تکی و گروهی و ثبت صدور، تایید دریافت و انتقال چک‌های صیادی به مشتریان بانک تجارت ارائه می‌کند.

علاقمندان به استفاده از این خدمات می‌توانند برای اطلاع از سایر خدمات و جزئیات نحوه ثبت‌نام و استفاده از سامانه بانکداری اینترنتی بانک تجارت به آدرس www.tejaratbank.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • قیمت سکه پارسیان کادویی با عیار ۷۵۰
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت