Web Analytics Made Easy - Statcounter

رودخانه با عظمت دانوب، به طور کامل از میان پایتخت مدرن مجارستان، بوداپست میگذرد. در ادامه به هشت جاذبه های گردشگری بوداپست برای استراحت در زمان های تفریح و دیدن به شما ارائه می گردد. رودخانه با عظمت دانوب کاملا از میان پایتخت مدرن مجارستان میگذرد. بودا و ابودا در تپه های غربی قرار دارند! در سمت شرق هم دشت هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آنجا 3 جزیره (جزایر اوبودا، مارگارت و شپل) و نُه پل وجود دارد که از روی دوتای آنها خطوط راه آهن عبور می کنند. 3 جاذبه Castle District ، خاکریز رودخانه دانوب و گودال Andrássy út رسما به عنوان سایت های تاریخی جهانی یونسکو شناخته شده اند. در ادامه با هشت جاذبه های گردشگری بوداپست برای استراحت در زمان های تفریح در سفر به بوداپست، آشنا می شوید.

1. ساختمان مجلس نمایندگان- سمت جنوبی رودخانه

این یک بنای خیره کننده برای رقابت با بنای مجلس نمایندگان است و از جاذبه های گردشگری بوداپست می باشد. در این ساختمان، تاج مقدس، گوی و گرز مقدس محافظت می گردد و راهنمای تور نیز موجود است؛ در صورت امکان، سعی کنید به یک کنسرت عصرگاهی در این مکان بروید.

2. کلیسای ماتیاس و قلعه ماهیگیران- سمت بودای رودخانه

کلیسا زمانی مکانی برای تاجگذاری بود؛ طرح داخلی آن اولین بار 700 سال پیش ریخته شد. یک دروازه با سبک معماری اصیل گوتیک در قرن 14ام در ضلع جنوبی کلیسا باقی مانده است. کنسرت های موسیقی کلاسیک اینجا برگزار می شدند که برای حاضران ارزشمند بودند. چه اصوات و چه فضا، هردو عالی اند. در مقابل آن، قلعه باستین، در سال 1902 توسط شولک ساخته شد و ادامه ی دیوار دفاعی بودا بود که ابتدا به عنوان بازاری برای صنف ماهی فروشان برای فروش ماهی استفاده می شد. هنوز هم توریست ها به آنجا برای دیدن مناظر فراموش نشدنی از شهر و رودخانه دانوب به این جاذبه های گردشگری بوداپست سفر می کنند.

سنت استفن باسیلیکا- سمت جنوبی رودخانه

St. Stephen’s Basilica بزرگترین کلیسای ساخته شده در بوداپست است که ظرفیت 8000 نفر عبادت کننده همزمان را دارد. این کلیسا در میدانی به همین نام قرار دارد؛ همچنین این بنا توسط جوزف هیلد در سال 1845 طراحی شد و وی قبل از اتمام آن فوت کرد. معمار جدید، میکولوس ایبی کار را بر عهده گرفت اما به خاطر ترک های عمیق در دیواره ی بیرونی ساختمان کار را به تاخیر انداخت؛ کمتر از یک هفته بعد از محاصره آن، گنبد عظیم کلیسا سقوط کرد. این گنبد نمای فوق العاده ای به شهر می دهد. نهایتا کلیسا در سال 1906 توسط امپراتور فرانسیس جوزف افتتاح شد. در Szent jobb kápolna( کلیسای راست های مقدس) ادعا میشود دست راست مومیایی شده سنت استفان قرار دارد.

3. بازار مرکزی

اینجا بزرگترین و جذابترین بازار سرپوشیده پایتخت است. در سال 1890 ساخته شد و در 1994 بازسازی شد (قبل از بازدید مارگارت تاچر). اینجا یک مرکز خرید محبوب برای خریدهای گردشگران است که شامل بخش های چرم، صنایع دستی، میوه و سبزیجات و پاپریکای معروف برای پختن سوپ گولاش است. سفر به بوداپست بدون سوار شدن کشتی کروز روی رودخانه کامل نمیشود! گزینه های زیادی از قبیل سفر کوتاه، سفر با ناهار، سفر همراه با شام و موسیقی و همچنین لذت بردن از رستوران های مختلف روی قایق ها در کناره رود وجود دارد

4. هتل گلرت (حمام و آب گرم) - سمت بودای رودخانه

بوداپست شهر حمام های درمانیست، منتها جذابترین و پرزرق و برق ترین آن در هنر نو، هتل گلرت است. هتل، در مرکز گلرت هیل و روی سرچشمه دانوب از قرن 13 میلادی قرار دارد و نزد محلی ها و گردشگران بسیار محبوب است. اصل آب گرم با سبک هنری نو چیده شده است. استخر ها وسایل التیام و تسکین درد زیادی دارند؛ تعداد زیادی آبگرم دیگر هم با هتل های گرمایش در جزیره مارگارت وجود دارد.

5. کافی شاپ Gerbeaud در میدان Vorosmarty

این کافی شاپ مجلل از جاهایی است که نباید در  سفر به بوداپست فراموش شود. شما میتوانید از کیک ها و شیرینی های ساده بخورید و از چای یا قهوه در محیط ظریفی که از زمان جدایی پادشاهی اتریش-مجارستان در قرن بیستم به جای مانده است لذت ببرید.  پیانوی آنجا برای تایتانیک در نظر گرفته شده بود اما اتفاقاتی باعث شد هرگز روی آن قرار نگیرد.

6. پارک مجسمه ها

چه بر سر مجسمه های لنین و استالین که از دوره کمونیسم باقی مانده، آمده است؟ همه ی آنها با کشتی به این پارک که در خارج از شهر قرار دارد منتقل شده اند. مجسمه ها و یادبودهای غول پیکر که از همه نقاط کشور جمع شده اند اینجا دور هم گردآوری شده اند تا کلکسیونی بسازند که شاید در دنیا بی نظیر باشد. وقتی شما بلیط ورود خودتان را میخرید(1.5 فورینت) حتما کتاب راهنما که تاریخ و معنای نام مجسمه ها را نیز ضمیمه دارد بخرید.

7. گودولو

ارزش این را دارد که حدودا سی کیلومتر از بوداپست تا روستای گودولو بروید. این روستا به خاطر انتسابش به ملکه الیزابت، همسر امپراتور پادشاهی اتریش-مجارستان، فرانس جوزف، بسیار مشهور است. کاخ بازسازی شده باروق عمارت گراسلادوویچ بود و بهترین مکان برای استراحت ملکه سیسی. این کاخ بازسازی شده و گردشگران میتوانند در میان اتاق ها و باغها حرکت کنند.

8. لوزار لاواز پارک

جنگل مشهور برادران لازار از کاخ گودولو زیاد دور نیست و به راحتی میتواند در کنار بازدید از کاخ در برنامه بازدید کنندگان قرار گیرد. خانه های مزرعه مشهور اسب های لیپنزار و نمایش اسب سواری توسط سواران خیره کننده است. در دشت های بزرگ آن بر روی درشکه هایی که گاوها آنها را میکشند، سوارشوید و از غذاهای محلی مجارستانی در رستوران ها لذت ببرید. این یک برنامه لذت بخش برای یک روز خارج از شهر در  سفر به بوداپست است.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی مقابل لوریان را ببینید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، در این بازی برای شاگردان لوئیس انریکه، عثمان دمبله (دقایق ۱۹ و ۶۰) و کیلیان امباپه (دقایق ۲۲ و ۹۰) گلزنی کردند و تنها گل میزبان را هم بامبا در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند.

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی دیشب مقابل لوریان را ببینید.

کد خبر 847139 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال

دیگر خبرها

  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • شکوفه‌های بهاری دیدنی ژاپن/ عکس
  • گل دیدنی عیسی آل کثیر به آلومینیوم (آلومینیوم اراک 0-2 پرسپولیس)
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا / فیلم
  • دریبل دیدنی «امباپه» در بازی مقابل لوریان را ببینید
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا (آتالانتا 2-1 فیورنتینا)
  • گل دوم و دیدنی برونو فرناندز به شفیلدیونایتد (منچستریونایتد 3-2 شفیلدیونایتد)