Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به عنوان یکی از مناطق کشور در اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی با مشارکت جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان ، وحيد خليلي اردلي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ و قرارداد اجرايي ميان رئيس جهاد دانشگاهي و وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، در زمينۀ پياده‌سازي الگوي توسعه مشاغل خانگي، گفت: مقرر شد اين الگوي، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي جهاد دانشگاهي به عنوان يک نهاد تسهيلگر در مرحلۀ اول در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، خراسان رضوي، کردستان، لرستان، خراسان جنوبي، آذربايجان غربي، خراسان شمالي و کرمانشاه اجرايي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خليلي با بيان اين‌که اين طرح کاربردي، در سه مرحله مشخص اجرا مي‌شود گفت: مرحله اول بررسي، شناسايي و اولويت‌بندي مزيت‌هاي استان‌ها است که در دستور کار جهاددانشگاهي و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعي است و هماهنگي‌هاي اوليه در اين مرحله انجام ‌شده است.
به گفته وي، مرحله دوم اين طرح، توانمندسازي است و در اين مرحله ارزيابي و استعدادسنجي متقاضيان، هدايت و مشاوره به آنان، آموزش و ايجاد شبکه‌ بين کارآفرينان، خبرگان حوزه مشاغل خانگي و حتي بازار و خريداران انجام مي‌شود.
خليلي اتصال به بازار را مهمترين بخش و مرحله سوم اجراي طرح دانست و عنوان کرد: بسياري از فعاليت‌هاي اقتصادي در مرحله شکل‌گيري به‌علت نداشتن توجه به بازارهاي هدف، با شکست مواجه مي‌شود و از جمله عوامل موفقيت کسب و کار شکل‌دهي بازارهاي فيزيکي و الکترونيکي و بنگاه‌هاي بالادستي، استاندارد سازي محصولات يا توليد استاندارد و برند براي آن‌ها، ارتقاي کيفيت و بسته‌بندي محصول و در نهايت تنظيم برنامه‌هاي توليد و فروش است.
خليلي بهره‌مندي بهينه از ظرفيت‌هاي علمي، مديريتي، تخصصي و کاربردي جهاددانشگاهي در پياده سازي برنامه‌‎ها و طرح‌هاي وزارت کار، هم‌افزايي در اجراي برنامه‌‎ها و طرح‌هاي توسعه اشتغال و کارآفريني و همکاري در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي، اطلاع‌رساني، مشاورۀ شغلي و کارآفريني را ازجمله موضوعات تفاهم‌نامه عنوان کرد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در اين راستا جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري همۀ تلاش خود را خواهد کرد که تا با توزيع بهينۀ سهميه در شهرستان‌هاي مختلف استان، اين طرح را به گونه اي شايسته با هدايت مديريت ارشد استان و با همکاري اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي و نيز مشاوره با نخبگان دانشگاهي و اقتصادي انجام دهد.
لازم به ذکر است، هم اکنون در حدود 45 هزار بيکار در استان وجود دارد که از اين تعداد 16 هزار تحصيلکرده در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهي هستند.

 

46

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه