Web Analytics Made Easy - Statcounter

گناباد- ایرنا- رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خواف گفت: توسعه و بهسازی شبکه آبرسانی روستایی این شهرستان 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مهدی عبدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 60 درصد از شبکه 355 کیلومتری انتقال آب این شهرستان با عمر بیش از 30 سال نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: به منظور اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده انتقال آب 30 میلیارد ریال در سال جاری تصویب شده ولی تاکنون تخصیص نیافته است.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای اجرای شبکه توزیع، بهسازی مخازن و چشمه، حفاری، تجهیز و اصلاح انشعابات شبکه آبرسانی روستایی خواف بیش از 21 میلیارد ریال هزینه شده که با توجه به حجم و گستردگی کار و پراکندگی روستاهای این شهرستان جوابگوی نیاز موجود نیست.
عبدیان افزود: آب شرب هفت روستا و آب مصرفی سه روستا در مناطق مرزی شهرستان خواف با تانکر تامین می شود.
وی اظهار کرد: بر اثر خشکسالی های سالهای گذشته و با خشک شدن قنوات و چشمه ها، بخش عمده تامین آب شرب دامهای روستائیان شهرستان خواف توسط شبکه آب روستایی انجام می شود که فشار بسیار به این شبکه وارد کرده است.
وی گفت: مجموع حجم 65 مخزن آب برای آبرسانی در مناطق روستایی خواف بیش از 9 هزار متر مکعب است که در این زمینه نیز با کمبود مواجه هستیم.
هم اکنون 83 روستا با 18هزار و 916 مشترک زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی خواف قرار دارند.
آبرسانی به این روستاها به وسیله 388 کیلومتر شبکه توزیع و 355 کیلومتر خط انتقال آب از طریق چاه، چشمه و قنات انجام می شود.
شهرستان 140 هزار نفری خواف در 270 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
حدود 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
این شهرستان 123 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان