Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@01:03:47 GMT

چغندرقند زمینه‌ساز تولید و اشتغال در کیار

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۶۰۲۰

چغندرقند زمینه‌ساز تولید و اشتغال در کیار

چغندرقند و سیب زمینی دو محصول زراعی هستند که سال‌های سال است نقش مهم و اثرگذاری را در زمینه تولید و اشتغال مردمان شهرستان کیار ایفا می‌کنند.

گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کیار بیدار این روزها فصل برداشت چغندرقند و سیب زمینی در شهرستان کیار است دو محصولی که سال های سال است بیشترین وقت و سرمایه کشاورزان شهرستان کیار را به خود اختصاص داده است تا ضمن برداشتن باری از دوش تولید چرخ اقتصاد کشاورزان و کارگران شهرستان کیار را هم بچرخاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از کشاورزان که سال جاری اراضی کشاورزی خود را زیر کشت چغندر قند برده است به خبرنگار کیار بیدار گفت: کاشت چغندر قند در سال های اخیر خصوصا در دو سال گذشته که مشکلات کمبود آب فشار بسیاری به کشاورزان وارد کرده است با ریسک های بسیار بالایی مواجه شده است.

وی گفت: کمبود آب، قیمت بالای اجاره بهای زمین های کشاورزی، گرانی بذر، کود، سم، دستمزد کارگران، ادوات کشاورزی، خطرات ناشی از آفت ها، گرمازدگی، سرمازدگی از جمله مشکلاتی است که یک کشاورز از آغاز فصل کاشت تا پایان فصل برداشت باید به جان بخرد تا پس از برداشت محصول خود و در صورتی که با مشکل فروش محصول مواجه نشود بتواند هزینه هایی را که نقدا از جیب پرداخت کرده است را جبران نماید اما نمی توان گفت پس از جبران هزینه ها سودی برای کشاورزان باقی مانده باشد.

وی که خود را علی خوشکام معرفی کرد افزود: در حال حاضر به طور میانگین از هر هکتار زمین زیر کشت چغندر قند ۲۵ تن محصول برداشت می شود که کارخانه قند محصول تولیدی کشاورزان که با عیارهای ۱۶ به بالا درجه بندی می شوند را هر کیلو ۳۱۵تومان خریداری می نماید که پس از کسر هزینه های تولید بیش از ۵۰درصد بهای محصول تولید شده صرف هزینه های تولید می شود.

بهرامی کارشناس بیمه محصولات کشاورزی در این خصوص به خبرنگار کیار بیدار گفت: چغندر قند یکی از محصولات کشاورزی است که از آغز کاشت تا زمان برداشت زمینه ساز اشتغال بسیاری از افراد جویای کار و فعلیت هست اما این مساله هم در کاشت چغندر قند نباید فراموش شود که در سال هایی که با مشکلات آبی روبرو هستیم محصولی نیازمند به آب زیاد است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کاشت محصولات کشاورزی باید چند مساله مورد نظر قرار گیرد گفت: ایجاد اشتغال، کمک به عرصه ی تولید، رعایت شرایط حوجود اعم از وضعیت آب و هوا و خاک و نیروی انسانی و بازار فروش و... ازجمله مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد و سیاست‌گذاری ها بر این اساس صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد

رئیس سازمان شیلات ایران از اجرایی‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی ظهر امروز در جلسه شهر مولد استان بوشهر یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • دلایل نوسان قیمت پیاز