Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان) از سوی اداره کل استاندارد استان اصفهان به عنوان آزمایشگاه برتر و نمونه استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد اصفهان، مراسم روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای نمونه استانی، با حضور دکتر علیرضا خاکی فیروز رئیس مرکز ملی تائید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مسئولان و مدیران عامل و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم از شرکت دانش‌بنیان معیار دانش پارس از شرکت‌های وابسته و مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به عنوان یکی از دو آزمایشگاه نمونه و یکی از ۲۷ برگزیده حوزه استاندارد استان اصفهان تقدیر به عمل آمد.
دکتر مهدی نبی رئیس هیات مدیره و مدیر ارشد آزمایشگاه شرکت معیار دانش پارس در این خصوص گفت: این شرکت دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۲ با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) تأسیس شد.

وی هدف اصلی از تأسیس این شرکت را تولید مواد مرجع گواهی شده (CRM) اعلام کرد و گفت: این مواد در کلیه مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی، بیمارستانی، آزمایشگاهها و صنایع مختلف در کلیه زمینه‌ها از قبیل شیمی، فیزیک، متالورژی، خواص مکانیکی، میکروبیولوژی، ابعادی، کالیبراسیون، پلیمر، به منظور کالیبراسیون و تنظیم تجهیزات اندازه‌گیری مورد نیاز بوده و بدون استفاده از آنها صحت نتایج حاصله مشخص نیست. این مواد به طور کلی وارداتی بوده و سالیانه چند صد میلیون دلار ارز جهت خرید آنها از کشور خارج می‌شود. 
نبی افزود: آزمایشگاه‌های این شرکت به عنوان یک آزمایشگاه مرجع در کشور در حوزه کنترل کیفیت فرآورده های غذایی، محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، خوراک و فرآورده‌های دام و طیور و آبزیان، آب و پساب، خاک، هوا، مواد و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و سیالات زیستی مطرح بوده و در مدت زمان کمی که از تأسیس آن می گذرد موفق به اخذ مجوزهای مهم و ارزشمندی شده که به جرأت می‌توان گفت در بین کلیه مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی کشور بی‌نظیر است، از جمله این مجوزها می‌توان به: مجوز آزمایشگاه مرجع از مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران(NACI)، مجوز آزمایشگاه مرجع و همکار از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان، مجوز آزمایشگاه مرجع و همکار از سازمان غذا و دارو، مجوز آزمایشگاه مرجع و همکار از سازمان دامپزشکی، مجوز آزمایشگاه مرجع و همکار از سازمان بهداشت حرفه‌ای، مجوز آموزشگاه مرجع و همکار از سازمان ملی استاندارد با رتبه اول و گرید ملی، مجوز حقوقی تدوین استانداردهای ملی ایران از سازمان ملی استاندارد، عضو قطعی شبکه آزمایشگاهی فن‌آوریهای راهبردی اشاره کرد.
رئیس هیات مدیره و مدیر ارشد آزمایشگاه شرکت معیار دانش پارس خاطرنشان کرد:  کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت محصولات و فرآورده‌های مختلف، افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه، افزایش سطح سلامت و امنیت غذایی مصرف‌کنندگان و ارتقای جایگاه آزمایشگاه‌ها و کنترل کیفیت کشور در مجامع بین‌المللی حاصل این فعالیت‌ها بوده و در نهایت به دیده‌بانی ملی از طریق فعالیت‌های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت کمک شایانی می‌کند.
وی در پاسخ به مراجعان و مشتریان این شرکت دانش‌بنیان گفت: قراردادها، مشتریان و فعالیتهای آزمایشگاهی شرکت چهار دسته‌اند، دسته نخست مشتریانی که بنا بر الزام سازمانهای استاندارد، غذا و دارو و دامپزشکی موظف به عقد قرارداد با شرکت بوده و در فواصل زمانی مشخص باید از محصولات تولیدی خود نمونه‌برداری نموده و به آزمایشگاه شرکت جهت آنالیز ارسال کنند. گروه دوم طرحهای برون دانشگاهی که مجری آنها شرکت و یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بوده که علاوه بر درآمدزایی مناسب برای مجریان طرح و دانشگاه، کمک شایانی به افزایش اعتبار پژوهشی دانشگاه و استادان دانشگاه کرده و منجر به ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه و استادان دانشگاه می‌شود. گروه سوم پروژه‌های دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نمونه‌های خود را بر اساس پروپوزال مصوب جهت انجام پایان‌نامه خود بر اساس تشخیص استادان راهنما به شرکت تحویل می‌دهند. گروه چهارم مشتریان متفرقه که با توجه به توانمندی شرکت نمونه‌های خود را جهت آنالیز به آزمایشگاه این شرکت ارسال می‌کنند.

نبی در خصوص تاثیر این شرکت در زمینه کارآفرینی و اشتغال گفت:  در بخشهای آموزش و تدوین استاندارد به طور غیرمستقیم حدود ۶۰ نفر با شرکت همکاری می‌کنند و این در حالی است که کارکنان دائم و تمام وقت شرکت در حال حاضر ۲۲ نفر بوده که به طور مستقیم با شرکت در بخشهای آزمایشگاه، آموزش، مشاوره و تدوین استاندارد همکاری دارند. کلیه کارکنان آزمایشگاه دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند و مدرک کارکنان سایر بخشها حداقل کارشناسی است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعان و گروه‌های جهادی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران گفت: در این دیدار نکاتی مطرح شد که در راستای تحقق شعار بود، زیرا اگر بخواهیم شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق شود باید تمام حرکت‌ها و تلاش‌ها بر این مولفه‌ها متمرکز شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند نقش اصلی در تولید را کارگران ایفا می‌کنند و ضرورت دارد کارگران نسبت به ارزش کاری خود توجه داشته باشند، اکنون با توجه به شرایط تحریمی ارزش دادن به کارگران درواقع حمایت از این قشر است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارگران نیازمند دانش تخصصی هستند، تصریح کرد: در این راستا توانایی کارگران وابسته به دانایی است، همان‌طوری که در قرآن آمده است علم موجب توانایی خواهد شد.

وی افزود: امروز ضروری است از دانش‌بنیان‌ها و دانشگاه‌های مهندسی حمایت شود و استفاده از جوانان متدین و همچنین حمایت از ابتکارات، مخترعین و گروه‌های جهادی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنندنگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی استآیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

آیت‌الله مهدوی گفت: امروز ضروری است که آموزش و پرورش، دانش‌آموزان دختر را به رعایت حجاب برتر تشویق کند. باید توجه داشت که پیش از دین اسلام بانوان ایرانی حجاب کامل داشتند و از این‌رو این هویت ایرانی است که زمینه هویت اسلامی شده است.

وی با شاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و حکم شرعی، قانونی و موضوعی سیاسی آن خاطرنشان کرد: در این راستا قانون کشور برای همه الزام‌آور است همچنین در حکم شرعی و عقلانیت حجاب تردید وجود ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: سال گذشته در خرداد در تریبون نماز جمعه تاکید کردیم که انتظار داریم مسئولان استان اصفهان با پشتیبانی مردم، فکری برای این مسئله کنند، قطعاً اگر همه دستگاه‌های مسئول وظایف خود را درخصوص حجاب انجام دهند بلافاصله شاهد آثار مطلوب آن در جامعه خواهیم بود.

وی گفت: در حدود 7 ماه رژیم صهیونیستی بیش از 35000 نفر در غزه را به شهادت رسانده است، اما متأسفانه برخی مدعیان امروز این جنایت رژیم‌صهیونیستی را حمایت می‌کند.

آیت‌الله مهدوی افزود: یکی از برکات طوفان الاقصی و وعده صادق این است که امروز دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به محل اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی شده است، این‌ها خسارات جبران ناپذیری رژیم صهیونیستی است که رهبر انقلاب چند ماه پیش فرمودند خسارات عملیاتی طوفان الاقصی قابل جبران برای رژیم غاصب نیست.

انتهای پیام/163

 

دیگر خبرها

  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳