Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی امتداد نیوز، بدهی شرکتهای بیمه به گمرک از جمله مباحثی است که کمتر به آن پرداخته شده است. شرکتهای بیمه‌  در رویه‌های مختلف گمرکی از جمله ترانزیت و ورود موقت به نوعی نقش ضامن را برای شرکتهای حمل و بازرگانان ایفا می‌کنند. در رویه ترانزیت شرکتهای حمل برای عمل به تعهد خود مبنی بر خروج کالا از کشور مطابق قانون باید وجوه تضمینی را به گمرک ارائه کنند که این فرایند از طریق شرکتهای بیمه انجام می‍‌‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که یک شرکت حمل در رویه ترانزیت مرتکب هرگونه تخلف یا قاچاق کالا شود گمرک موظف است علاوه بر اعلام جرم بر وصول مطالبات خود از شرکتهای بیمه اقدام کند.

بر اساس نامه زیر تنها تا سال ۹۲ بدهی شرکتهای بیمه که لیست این بدهی موجود می‌باشد بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است. در متن این نامه آمده است، بر اساس آخرین اطلاعات واصله از گمرکات خرمشهر و شهید باهنر میزان مطالبات گمرکات بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان شده و در پیوست این نامه اطلاعات مربوط به اظهارنامه و نام شرکتهای حمل و نقل موضوع پرونده‌های قاچاق بر اساس نام شرکتهای بیمه مشخص شده است.

یک مقام مطلع در خصوص آخرین رقم این بدهیها به خبرنگار تسنیم گفت: تا کنون حدود ۵۰ درصد از این بدهیها وصول شده است.

موضوع بدهی شرکتهای بیمه تنها به موضوع ترانزیت داخلی و خارجی  محدود نیست و بخشی از تعهدات شرکتهای بیمه به موضوع بدهیهای مربوط به رویه ورود موقت نیز باز میگردد.

برمبنای ماده ۵۰ قانون امور گمرکی، ورود موقت، رویه گمرکی است که براساس آن کالاهای معینی می‌تواند تحت شرایطی به‌ طور موقت به قلمرو گمرکی وارد شود. این کالاها باید ظرف مهلت معینی که گمرک ایران تعیین می‌نماید بدون این‌ که تغییری در آن ایجاد شود خارج گردد. آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی ایران نیز به طور مفصل به بحث واردات موقت پرداخته و مواد ۷۲ تا ۸۰ را به این بحث اختصاص داده است.

اما بر اساس بخشنامه جدید گمرک، گمرکات اجرایی موظف  شدند سوابق تعهدات ایفا نشده بیمه دانا  در رویه ورود موقت را ظرف۷۲ ساعت با ذکر میزان بدهی، شماره کوتاژ، تاریخ و نوع کالا به دفتر واردات گمرک اعلام کنند.

گفتنی است، رویه ورود موقت یکی از رویه های مهم در تجارت خارجی است که بر اساس آن کالا برای یک مدت زمان مشخص برای اهدافی مانند شرکت در نمایشگاه‌ها وارد کشور شده و سپس مجددا از کشور خارج می‌شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته یک عدد بی‌سابقه از فراریان مالیاتی وصول شد، گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی وصول شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه ابر بدهکاران اتفاق جدیدی که رخ داده مربوط به بدهکاران مالیاتی است. سال گذشته تنها از 110  هزار میلیارد تومان از این محل وصول شده است. برخی از بانک‌ها نیز معوقات مالیاتی دارند.

وی افزود: نکته مهم این است که عدد 110 هزار میلیارد تومان تنها از عده محدودی از فراریان مالیاتی وصول شد که یک اتفاق بی‌سابقه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی