Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد عربستان سعودی بر آمادگی کشورش برای حمایت از تمدید مدت اجرای توافق کاهش تولید نفت تاکید کرد. آفتاب‌‌نیوز : شاهزاده محمد بن سلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور آمادگی خود برای تمدید توافق کاهش تولید که تاثیرش بر متعادل شدن عرضه و تقاضا را ثابت کرده است، تایید می‌کند. تقاضای بالا برای نفت افزایش تولید نفت شیل را جذب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، شاهزاده محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای که پنج شنبه گذشته درباره موضع عربستان سعودی در خصوص تمدید توافق نفتی و شرایط بازار انجام داده بود، اظهارات مشابهی را عنوان کرده بود.

وی در پاسخ به این که آیا عربستان سعودی از تمدید توافق کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ حمایت می‌کند، به رویترز گفته بود ما از هر اقدامی برای تثبیت تقاضا و عرضه نفت حمایت خواهیم کرد. تصور می‌کنم که اکنون بازار نفت عرضه نفت شیل را جذب کرده و اکنون اوضاع دوباره متعادل شده است.

اظهارات وی از قیمت‌های نفت حمایت کرد و نفت برنت روز جمعه برای نخستین بار از ژوییه سال ۲۰۱۵ بالای ۶۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده اوپک است، این سازمان و سایر تولیدکنندگان مانند روسیه را برای محدود کردن عرضه نفت تحت یک توافق کاهش تولید با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی و حمایت از قیمت‌ها رهبری کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک به همراه روسیه و ۹ تولیدکننده دیگر از ابتدای ژانویه سال میلادی جاری تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند. این توافق تا مارس سال ۲۰۱۸ اجرا می‌شود، اما تمدید مدت آن در دست بررسی قرار دارد. اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک قرار است برای تعیین سیاست نفتی در ۳۰ نوامبر دیدار کنند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • آمادگی بانک‌ها برای استفاده از برات الکترونیکی
  • توافق اینتر و نیکولو بارلا بر سر تمدید قرارداد