Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 7 آبان ماه 96 با افزایش 481 واحدی روی رقم 87 هزار و 416 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 31 واحدی عدد 17 هزار و 428 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 344 واحدی به رقم 94 هزار و 179 واحد دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 499 واحدی به رقم 60 هزار و 962 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 196 واحدی عدد 192 هزار و 141 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی روی رقم 960 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد گسترش نفت و گاز پارسیان با 94 واحد ، پالایش نفت بندرعباس با 88 واحد و پالایش نفت اصفهان با 78 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو تا 22 واحد ، آسان پرداخت پرشین با 13 واحد و آسان پرداخت پرشین با 11واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 262 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 932 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 71 هزار و 592 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نمادهای معاملاتی شرکت‌های فنرسازی خاور، حمل و نقل توکا، صنعت روی زنگان، شیرین‌دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های های‌وب، ایران خودرودیزل، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 104 میلیون سهم بانک ملت به ارزش کمتر از 10 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم همراه بود.

هم‌زمان اختیار فروش تبعی سهام بانک ملت نیز با معاملات کد به کد 104 میلیون سهمی به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان از سوی بازگردان این سهم مواجه شد.

همچنین بیش از 25 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 3 میلیارد تومان میان سهامداران این سهم با معاملات انتقال روبه‌رو شد و 6 میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال 5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در عین حال بیش از 1.5 میلیون سهم ارتباطات سیار ایران به ارزش 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد.

براساس این گزارش،‌ امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات سهام در اغلب نمادهای معاملاتی پیش‌رو بازار هم‌زمان با بازارگردانی سهام در نمادهای تأثیرگذار بر شاخص بورس بود که همسو با افزایش توجه معامله‌گران بازار سهام به بازار جهانی نفت، گروه پالایشی‌ها شاهد صف‌نشینی خریداران بودند، هر چند که عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی، روندی متعادل را در معاملات این گروه و در سقف کامل دامنه نوسان قیمتی حاکم کرده است.

امروز در گروه فولادی‌ها نیز به تبع انتظار برای افزایش قیمت‌ها در بازار فلزات اساسی اقبال برای جمع‌آوری سهام این گروه با وجود اصلاح قیمت حاکم بود.

در گروه پتروشیمی‌ها اما انتظار برای نوسان قیمت جهانی اوره و سایر محصولات پتروشیمیایی باعث شده تا این گروه نیز در کانون توجه معامله‌گران اغلب کوتاه‌مدت‌نگر و با حجم معاملاتی محدود قرار گیرد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم‌تر از روزهای قبل بود که تحت‌تأثیر نوسان قیمت جهانی نفت خام، فرصتی برای شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت تا موعد برگشت دوباره قیمت‌ها در بورس‌های جهانی می‌دانست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 846987 برچسب‌ها شاخص کل بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت