Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز از کرمانشاه امسال بر اساس تصمیمات ستاد مرکزی اربعین مرز خسروی نیز به عنوان یکی از مرزهای خروج زائران اباعبدالله حسین(ع) انتخاب شد و زائران هفت استان از طریق این مرز به کربلای معلی مشرف می‌شوند.

بدون تردید این فرصت ارزشمند برای استان کرمانشاه نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مهمی از جمله تأمین زیرساخت جاده و راه‌های مواصلاتی منتهی به مرزها است اما بسیاری از محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه دارای مشکلاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که استان کرمانشاه هنوز از خطوط ریلی بهره‌مند نشده است، تنها راه دسترسی به مرز خسروی به صورت زمینی و از طریق جاده‌ها است ولی بخشی از جاده‌های این منطقه وضعیت نامناسبی دارد.

هرچند وضعیت نامناسب جاده‌های این استان همیشه برای تردد افراد مشکلاتی را به دنبال داشته و تاکنون نیز مورد غفلت مسئولان قرار گرفته است اما انتظار می‌رود در شرایط کنونی که تعداد بسیاری از زائران اربعین از استان عبور می‌کنند تمهیداتی برای امنیت بیشتر مسیرهای دسترسی به مرز اندیشیده شود.

جاده‌های نامناسب در کنار عدم رعایت قوانین رانندگی به عوامل مؤثر در بروز حوادث رانندگی در منطقه قصرشیرین تبدیل شده و می‌طلبد که مسئولان به صورت جدی برای ترمیم و نگهداری آنها تلاش کنند و این موضوع با بازگشایی مرز خسروی برای نخستین در اربعین اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

از سوی دیگر جاده‌های استان کرمانشاه به‌ویژه شهرستان قصرشیرین به دلیل حجم سنگین تردد نفتکش‌های منطقه کردستان عراق به شکل بی‌سابقه‌ای ناامن و بسیار بالاتر از ظرفیت و توان خود به جاده‌ای برای سرویس‌دهی به صادرات نفت اقلیم کردستان عراق تبدیل و این موضوع سبب استهلاک جاده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آماده‌سازی ۱۵ گروه راهداری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در این استان گفت: تاکنون ۸۶ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه آشکارسازی شده است.

بهمن خسروانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار امتداد در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین با هدف آمادگی هر چه بیشتر راه‌های استان جلسات مستمر با هماهنگی اعضای کمیته ستاد اربعین انجام شده و تمامی اقدامات لازم در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و تکریم آنها در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تاکنون بررسی‌های لازم از اقدامات سال‌های گذشته و شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح انجام شده است و بازدیدهای میدانی از مجتمع‌ها، محورها، پایانه‌ها و مراکز تجمع مسافر به صورت مستمر اجرا می‌شود.

خسروانی گفت: تنظیم شیفت‌بندی اعضای خدمات‌رسان به صورت شبانه‌روزی، جلسات هماهنگی با انجمنها و صنوف حمل و نقل جاده‌ای به منظور استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود از جمله دیگر اقدامات در حال اجرا توسط اداره حمل و نقل است.

وی با تأکید بر اهمیت ساماندهی پایانه مسافربری شهید کاویانی شهر کرمانشاه به اقداماتی همچون حذف دلالان و جارچیان از محوطه این پایانه، ممنوعیت تمامی دربستی‌ها در طول اجرای طرح و برنامه‌ریزی سفر برای حمل و نقل عمومی اشاره کرد.  

خسروانی از اقدامات مناسب در حوزه راهداری خبرداد و افزود: خط کشی ۷۸۵ کیلومتر از حوزه استحفاظی استان، تهیه و نصب ۴۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعات، نصب، راه‌اندازی، سرویس و نگهداری ۴۰۰ پایه از چراغهای چشمک‌زن در جاده‌ها، تهیه، حمل و نصب حفاظ بتن و نیوجرسی در حاشیه راهها و نواحی پرتگاهی، تهیه و نصب حفاظ فلزی هندریل با هدف ایمن‌سازی ۳۸ دستگاه پل و تهیه و نصب ۴۸۰۰ تابلوی اخطاری – انتظامی، مسیرنما و جهت‌نما در راههای استان تاکنون انجام شده است.

وی اظهار کرد: اکنون ۶۶ نقطه پرتصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد که تاکنون ۸۶ نقطه از نقاط پرتصادف آشکارسازی شده و در ۳۰ نقطه از نقاط مذکور فعل اصلاح در حال انجام است که از این میزان اصلاح ۹ نقطه به اتمام رسیده است.

خسروانی به تکمیل و تجهیز ۲۵ باب راهدارخانه و مرکز اداره جهت استفاده موقت زائران، استقرار ۱۲۰ دستگاه ماشین‌آلات در راهدارخانه‌های سطح استان و آماده‌سازی ۱۵ اکیپ گشت‌زنی راهداری اشاره کرد و افزود: روکش آسفالت رگلاژی ۱۳۲کیلومتر از راهها، لکه‌گیری ۲۴۵هزار مترمربع، درزگیری ۲۲۳هزار متر از جاده‌ها، شانه‌سازی آسفالتی و تعمیرات اساسی پلهای بزرگ و تعمیر ۲۳۲ دستگاه از ابنیه فنی در استان از دیگر اقداماتی است که در راستای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) تاکنون انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تردد زائران از مرز خسروی و لزوم استفاده ظرفیتهای موجود برای میزبانی شایسته از زائران اربعین عنوان کرد: امسال با حداکثر توان تلاش شد که ‌قطعات باقی مانده از بزرگراه کربلا در قطعه اسلام‌آباد غرب تا سرپل‌ذهاب تکمیل شود.

وی افزود: البته در در هفته دولت امسال سه کیلومتر از قطعه هفت یعنی ورودی شهر سرپل‌ذهاب،‌ تقاطع غیرهمسطح این شهر،‌ باند دوم کنارگذر کرندغرب به طول ۶ کیلومتر و قطعه پنج الف به طول ۹ کیلومتر بعد از کنارگذر مذکور‌، افتتاح و زیر بار ترافیک عبوری رفت.

شریفی عنوان کرد: تا قبل از شروع سفر زائران ‌با تکمیل قطعه چهار بزرگراه،‌ قبل از شهرستان کرندغرب، ‌به طول ۱۱ کیلومتر، ‌این بزرگراه از اسلام‌آباد غرب تا سرپل‌ذهاب به طول ۸۰ کیلومتر تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه همزمان با ایام اربعین حسینی ۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود گفت: پیشرفت فعلی این قطعه ۹۰ درصد و اعتبار هزینه شده این ۱۱ کیلومتر ۲۰۰ میلیارد ریال است.

شریفی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد افتتاحهای امسال به نیت سفرهای اربعین در بزرگراه کربلا بوده است افزود: قطعه ۱۰ بزرگراه از سرپل‌ذهاب به قصرشیرین به طور سریع عملیاتی شد و در حال اجرا است.

ادارات درگیر در زمینه حمل و نقل زائران اربعین در استان کرمانشاه براساس گفت‌وگوهای انجام شده اقداماتی را برای امنیت و آرامش بیشتر زائران انجام داده‌اند که کارآمدی این اقدامات با آغاز سفر زائران مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مسئله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا(ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.


آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهدالرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات