Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@02:20:13 GMT

در جلسه امروز شورای شهر تبریز چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۱۵۴۳۴

در جلسه امروز شورای شهر تبریز چه گذشت؟

به گزارش ایسکانیوز، جلسه امروز شورای شهر تبریز با ۱۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و دبیری و محمدزاده غائبین جلسه ابتدایی امروز شورا هستند.

اکبرنژاد در ابتدای جلسه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی، اظهار داشت: ایشان، اولین شهید محراب و از انسان های بزرگ تبریز بودند و در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به خودم، دوستان شورا و کارکنان شهرداری یادآور می شوم که رعایت حقوق شهروندی مراجعه کنندگان بر ما واجب است اما متاسفانه گزارشاتی از برخی از مناطق خصوصا در قبال خانواده های شهدا به ما رسیده که در این مناطق برخوردهایی می شود که این دست اقدامات شایسته نیست و حتما برخورد ما با ارباب رجوع باید براساس حقوق شهروندی باشد که ریاست محترم جمهوری نیز بر این مسئله تاکید دارند.

در ادامه آجودان زاده، دستور جلسه امروز را تعیین اعضای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، بررسی تصویب آیین نامه داخلی شورای شهر، بررسی و تصمیم گیری درباره نامه فرمانداری درخصوص یکی از مصوبات هبه شورا و گزارش شهرداری درباره وضعیت مالی و غیرمالی شورا و تصویب چارت شهرداری تبریز را اعلام کرد.

دبیری که با حدود ۱۰ دقیقه تاخیر به جلسه امروز رسید، در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی حضور خود در جلسه را تیک زد و پس از آن اعضای شورا علی رغم قرائت نام های پیشنهادی خود برای ۲۰ نفر از کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵، بررسی نتیجه جلسه را به تصمیم کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر احاله کرد.

در جریان تصویب آئین نامه داخلی شورای شهر، شهرام دبیری درباره اکثریت نسبی و مطلق، غیرقانونی بودن تلقی غیبت اعضای شورا در کمیسیون های شورا و ...مطالبی ابراز داشت که پس از بحث با محمدباقر بهشتی و فرهودی نیا مشاور حقوقی شورا، قرار شد اعضا در یک هفته آینده نظرات خود را در این باره. اعلام نمایند.

پیشنهاد اشرف نیا درباره بررسی ماده به ماده آئین نامه با موافقت بابایی اقدم و مخالفت بهشتی مواجه شد و تقی پور نیز در این باره گفت که پس از گذشت دو ماه از آغاز شورا نحوه اداره جلسه مشخص نیست و با توجه به زحمات دوستان در کمیته تدوین، ایرادات موجود ایرادات جزئی است و پیشنهاد من تصویب، اجرا و در صورت نیاز اصلاح آن است.

در ادامه جلسه پس از تصمیم درباره هبه به یکی از شهروندان مطرح شد که با تصمیم گیری شورا درباره آن، معاون برنامه ریزی و معاون اداری مالی شهرداری برای ارائه گزارش مالی و پرسنی شهرداری در جلسه حضور یافتند سپس بابایی اقدم درباره بیمه کارکنان تامین نیروی شهرداری تذکر داده و درباره بسته شدن حساب شهرداری منطقه ۸ گفت: متاسفانه حساب های این منطقه بسته شده است و ظاهرا اینکه اگر ۴,۵ میلیارد در حساب موجود نباشد، امکان برداشت از حساب برایشان وجود ندارد و این منطقه امکان هزینه کرد ندارد.

وی افزود: پس از احداث کانال خلیل آباد و از بین رفتن بوی بد مسیر فرودگاه تا شهر، اخیرا شنیده ام که بر اثر آسیب تعدادی از باکس های شهرداری بر اثر سیل، از مبادی خروجی و ورودی فرودگاه بوی بدی به مشام می رسد و در این راستا بنده از عوامل شهرداری، خواهش می کنم در سریع ترین زمان ممکن در قبال این مسئله تصمیم گیری شود.

فرج قلیزاده در ادامه درباره ضرورت دقت در انتخاب مشاوران شورای شهر یادآور شد که شهر و شورای شهر تاکنون یکبار از موضوع مشاوران گزیده شده و بنده خواهش میکنم در انتخاب مشاوران دقت کنیم تا شورای شهر دوباره از اینجا گزیده نشود.

مسعودی ریحان با انتقاد از اینکه به روزمرگی تصویب لایحه دچار شده ایم، تصریح کرد: ما درباره مهم ترین وظیفه خود یعنی تبریز ۲۰۱۸ زیاد فعال نیستیم و بنده دغدغه موجود میان مردم درباره رخداد تبریز ۲۰۱۸ را در خودمان و مسئولین مشاهده نمی کنم، بهتر است مسئولین هر هفته در این باره گزارشی درباره نقاط ضعف و قوت ارائه کنند.

تقی پور نیز کاهش انگیزه و سواستفاده و فساد را نتیجه عدم وجود شرح وظایف و ساختار مشخص دانست و گفت: در جلسات پیشین دوستان در تذکر خود نیز اعلام کردند که روستاهای الحاقی بلاتکلیف هستند و خواهش بنده تعیین تکلیف هرچه سریع تر وضعیت این روستاها است.

اشرف نیا نیز با اشاره به تذکر مسعودی ریحان درباره تبریز ۲۰۱۸، خاطرنشان کرد: اخیرا میراث فرهنگی کتابچه ای منتشر کرده که در آن مثلا بهره برداری از خط دو قطار شهری را از جمله پروژه های تبریز ۲۰۱۸ دانسته اند که جای تعجب است. اصلا متوجه هستند که خط دو قطار شهری چگونه به پایان می رسد؟ اخیرا نیز یکی از مسئولین کشوری درباره تبریز ۲۰۱۸ گفته است همین که ما این امکان را به تبریز دادیم کافی است و بنده بابت این مسئله بسیار تاسف خوردم.

اسحقی درباره تذکرات اعضای شورای شهر یادآور شد: درباره موضوع روستاهای الحاقی، مدیرکل امور روستایی استانداری نامه ای به ما ارسال کرده است که مادامی که کد روستایی این روستاها حذف نشده، به تبریز الحاق نخواهند شد و در این شرایط دهیاری ها باقی خواهد ماند. ۶۰۰ میلیارد تومان برای اتمام خط یک مترو پول نیاز داریم و درآستانه تبریز ۲۰۱۸ بحثی درباره خط دو مترو مطرح نیست.

وی ادامه داد: درباره سومین جلسه ستاد ملی تبریز در تهران که با حضور مسئولین استانی و ملی برگزار شد، بنده از نتیجه جلسه راضی نبودم و به استاندار نیز در این باره گفتم که باید همه سازمان ها و ادارات با تلاش همدیگر نام تبریز را مطرح کنند که اکبرنژاد هم مسئول اصلی تبریز ۲۰۱۸ را دولت دانسته و شهرداری را متولی بخشی از این رخداد معذفی کرد.

مظفر سلیمانی معاون اداری مالی شهرداری در ادامه گزارش مالی شهرداری در سال ۹۶ را ارائه کرد .وی بودجه ۲۹۳۵ میلیارد تومانی شهرداری را با حذف ارقام تکراری از بعد درآمد ۲۶۰۰ میلیارد تومان دانست که نسبت ۶۰ به ۴۰ عمرانی به جاری رعایت شده است.


سلیمانیبودجه شهرداری مرکز را ۴۳۳ میلیارد تومان، مناطق ده گانه را ۱۶۷۲ میلیارد تومان و سازمان های وابسته شهرداری را ۸۲۹ میلیارد تومان دانست.

وی درباره عملکرد درآمدی شهرداری های مناطق و سازمان ها، شهرداری های مناطق از ۱۰۵۲ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده در ۶ ماهه اول امسال، ۶۵۰ میلیارد درآمد شده است.همچنین از ۴۱۲ میلیارد درآمد پیش بینی شده برای تحقق در سازمان های شهرداری، ۲۲۳ میلیارد تومان وصول شده است و از کل درآمد ۱۴۶۶ میلیارد تومانی پیش بینی شده در ۶ ماهه اول امسال، ۵۸ درصد وصول شده است

دبیری هم درباره این گزارش اظهار داشت: درآمد پایدار شهرداری از ۱۹ درصد به نسبت توانسته ایم در ۶ ماه ۱۳ درصد را جذب کنیم و در این مسیر نتوانسته ایم عوارض نوسازی را اخذ کنیم و حتما از اداره دارایی گزارش مالیات ارزش افزوده را اخذ کنیم. تحقق بودجه ما در سال ۹۷، تنها ۴۰ درصد بوده و برنامه ریزی ما در راستای اخذ چک های برگشتی باشد و در مجموع ۴۸۰ میلیارد تومان مطالبات داریم که در قبال نحوه اخذ آن ها برنامه ریزی کنیم.

در ادامه جلسه فرج قلیزاده و دیگر اعضای شورا از نحوه هزینه و درآمد در شهرداری انتقاد کرد و بابایی اقدم نیز علت یابی عدم تحقق بودجه در سال های اخیر را خواستار شد.

بهشتی نیز درباره جزوه ارائه شده توسط شهرداری و نام "تبریز؛ شهر گردشگری اسلامی" انتقاد کرده و خواستار اصلاح آن شد. وی همچنین از برخی موارد مطروحه انتقاد کرد.

مسعودی ریحان، گزارش ارائه شده را عالی دانست و خواستار تشکیل کمیته آسیب شناسی درباره پروژه ها، درآمدها و هزینه ها شد و سونیا اندیش هم ابراز داشت که در بودجه ها نتوانسته ایم هزینه ها را اداره کنیم، متاسفانه در این دوره و دوره پیشین بحث درآمدهای پایدار لحاظ نشده است.

بابایی اقدم با انتقاد از این لایحه گفت که فکر میکنم گزارشات ارائه شده گزارشات مصلحتی و پراکنده است و گزارش منظمی ارائه نمی شود که با گزارشات دوره چهارم متفاوت است. آقای مهندس اسحقی نه به عنوان سرپرست شهرداری بلکه به عنوان معاون عمرانی توضیح دهد که دلیل ۲۴ درصد بودن عملکرد عمرانی چیست؟

اسحقی نیز در توضیح خود گفت که شهرداری با این شرایط در همین حد می تواند هزینه جاری و عمرانی خود را تامین کند و درآمد کافی شهرداری وجود ندارد.

901

اکبرنژاد شهدا شهرام دبیری شورای شهر تبریز آیت الله قاضی طباطبایی حقوق شهروندی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قضایی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین باره گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای "سند تحول و تعالی" راهکار رسیدن به اتقان‌ آرای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور 10 روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تأکید کرد؛ در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و شورای عالی قوه قضاییه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟