Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@15:02:04 GMT

فعالیت 9 انجمن حمایت از زندانیان در کردستان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۰۱۹۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از ورابط عمومی اداره کل زندان کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان تعداد انجمن‌های حمایت زندانیان فعال در سطح استان را 9 انجمن دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این انجمن‌ها 923 خانواده با بیش از 2 هزار و 279 عائله را تحت پوشش خدمات حمایتی خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قلمداد کرد و افزود: خانواده های تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده با مشکلات مادی و معنوی عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند که حمایت مردم و مسئولین در کنار این انجمن ها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرروی به نظر می رسد.   

مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به خدماتی که به زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنان ارائه می شود، بیان کرد: در شش ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و 100 میلیون ریال مستمری به خانواده های تحت پوشش پرداخت شد.

وی عنوان کرد: خدماتی که به این قشر آسیب دیده جامعه ارائه می شود صرفاً محدود به پرداخت مستمری نمی شود بلکه خدمات دیگری از جمله توزیع سبد کالا، کمک های غیرنقدی، توزیع اقلام فرهنگی، اردوهای فرهنگی و تربیتی و ... نیز بخشی از خدماتی است که به این افراد ارائه می شود که ارزش مالی آن در شش ماهه نخست امسال بالغ بر 500 میلیون ریال بود .

ابراهیمی در ادامه سخنان خود از اعطای کمک هزینه تحصیلی به 636 نفر از فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان خبر داد و بیان کرد: در شهریورماه سال جاری انجمن های حمایت زندانیان استان با کمک خیرین و نیک اندیشان کردستانی و با این هدف که هیچ یک از فرزندان زندانیان نیازمند از تحصیل باز نمانند، اقدام به اعطای کمک هزینه تحصیلی به ارزش ریالی بیش از 630 میلیون ریال کرد. 

این عضو هیأت مدیره انجمن های حمایت زندانیان استان، خدمات و حمایت های تحصیلی ارائه شده به فرزندان زندانیان نیازمند را متنوع دانست و اظهار کرد: این کمک ها شامل تهیه البسه، کتاب، دفتر، لوازم التحریر، هزینه های ثبت نام و ... است. 

ابراهیمی در پایان سخنان خود به خدماتی که در حوزه مشاوره به خانواده‌های زندانیان ارائه می‌شود، یادآور شد: یکی از مشکلات مهمی که از قبل مجازات حبس دامنگیر خانواده های زندانیان می‌شود آسیب‌های روحی و روانی است که در این راستا مددکاران، مشاوران و روانشانان زندان‌ها و انجمن‌های حمایت زندانیان با برگزاری کلاس‌های مستمر، این آسیب‌ها را به حداقل ممکن رسانده‌اند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.

خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

کد خبر 6088871

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است