Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست انجمن های هنری بسیج هنرمندان هرمزگان با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان،جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) و رییس حوزه هنری استان و تعدادی از مسئولان سازمان بسیج هنرمندان استان و شاعران استانی در سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ نشست انجمن های هنری بسیج هنرمندان هرمزگان با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان،جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) و رییس حوزه هنری استان و جمعی از شاعران استانی در سپاه امام سجاد(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آصف زامیران، مسئول سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان، اظهارکرد: سازمان بسیج هنرمندان بزرگترین شبکه مردمی فرهنگی ادبی هنری و ارزشی را در سطح کشور دارد و رسالت بسیج هنرمندان قدردانی از این فرصت ها است .

 ایجاد بستر مناسب برای شکوفا کردن استعداد هنرمندان رسالت بسیج هنرمندان است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان بیان کرد: باید در جهت تغییر موازنه فرهنگی هنری از این فرصت ها استفاده کنیم. تحقق و رسیدن به این اهداف نیازمند رعایت سه شرط ایمان و باورقلبی؛ عمل به باورها؛ اخلاص در عمل است.

زامیران همچنین افزود: انجمن ها بیش از این باید آستین همت را بالا بزنند و وارد این عرصه شوند چرا که قوه عاقله سازمان انجمن ها و تشکل ها هستند و در سالی که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است بیشترین نقش برعهده انجمن ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بسیج هنرمند رسالت خودرا تا به امروز به خوبی انجام داده است و رسالت بعدی بسیج هنرمندان ایجاد بستر مناسب برای شکوفا کردن استعداد هنرمندان بسیجی سراسر کشور و محرومیت زدایی از سیمای فرهنگی و ادبی استانها  وآموزش کادرسازی خواهد بود.

خوشنویسی به بستر سازی نیاز دارد

ذاکر ی مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان هرمزگان نیز در این نشست، گفت: خوشنویسی به بستر سازی نیاز دارد و این جمع فضایی می طلبد که درخور باشد و این جمع هم تولید کننده اثر و هم تولید کننده نیرو متخصص هستند.

مسئول انجمن خوشنویسی بسیج هنرمندان هرمزگان بیان کرد: فضایی باید درنظرگرفته شود تا نیرو پرورش بدهند و حمایت از افسران جنگ نرم یعنی هنرمندان شود و فضاهایی در شهرهای استان باید باشند تا تولیدات انجام شود و خوشنویسی هنر قدسی است که با آن قران کتابت شده و با کتابت قرآن روحیه معنوی فرد قوی می شود.

نبود مکان برای برگزاری جلسه مهم ترین مشکل هنرمندان است

محمد ذاکری مسئول انجمن شعر هرمزگان نیز در این نشست،افزود: کم هزینه ترین انجمن ها حوزه شعر است و تنها مشکل شاعران ما در حال حاضر نبود مکان برای برگزاری جلسه است.

سمیه باستین مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان هرمزگان در این نشست، اظهار کرد: حوزه ادبیات داستانی کم هزینه است و کاغذ و قلم لازمه کار است و همچنین نوع دیدگاه نسبت به ادبیات داستانی مهم است.

حکم تخلیه ساختمان بسیج هنرمندان زده شده است

مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان هرمزگان با بیان اینکه قشر هنرمند باید ویژه تر به آن شود، گفت: ساختمانی که در اختیار بسیج هنرمندان است از اداره  ارشاد می باشد که در حال حاضر باید تخلیه شود در واقع دورهمی هنرمندان عکاسی، خطاطی، شعر و.... نخواهیم داشت و باید مکانی وجود داشته باشد.

باستین بیان کرد: در حوزه ادبیات داستانی برای خروجی هزینه دارد و هزینه چاپ کتاب،کارگاه های آموزشی برای نویسنده ها خرج دارد و خیلی ضعف است که از بین 40 نفر فقط 5 نفر  نویسندگی می کنند.

 شاهد شکوفایی اسلام هستیم

 

سرهنگ علی علی نژاد، جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) در نشست صمیمی با انجمن های هنری و شاعران هرمزگانی، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد شکوفایی اسلام هستیم و به همین منظور است که دشمنان ما روز به روز توطئه شان بیشتر خواهد شد تا بتوانند انقلاب و دین اسلام را زمین گیر کنند و جلوی رشد آن که در واقع زمینه انقلاب حضرت حجت (عج) است را بگیرند اما موفق نشدند.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) در ادامه بیان کرد: آمریکایی ها کور خوانده اند این حرکت و یاوه گویی ها ترس و وحشت از این نمایش های بزرگ دارند  مثلا آمریکایی ها آمده بودند در عراق بمانند و شاهد چنین حرکت هایی نباشند و در واقع حکومت عراق را به دست بگیرند اما با آن عنایتی که خداوند متعال داشت و خون پاک شهدا امروز می بینیم در عراق نظام جمهوری اسلامی جرف اول را می زند.

امروز حرف اول را نظام اسلامی و دین و قرآن و اهل بیت (ع) می زنند

سرهنگ علی نژاد اظهار کرد: آمریکایی ها در کشور سوریه آمده بودند برای از بین بردن دولت «بشار اسد» نتوانستند و در یمن و لبنان و در هر جایی که قدم گذاشتند جمهوری اسلامی آن ها را سرنگون کرد و امروز حرف اول را نظام اسلامی و دین و قرآن و اهل بیت (ع) می زنند این هم به برکت حضور ایثارگری خون پاک شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب است .

وی اضافه کرد: دشمنان ما آمده بودند که قدرت خودشان در سراسر دنیا به رخ ما بکشد اما امروز آنقدر عاجز و ناتوان است که در مقابل نهاد مقدسی به نام سپاه یاوه گویی هایی انجام می دهد این نشان از عجز ناتوانی شان است و آرزو دارند که 10 دقیقه ژنرال قاسم سلیمانی را ملاقات کنند که چه قدرتی و چه توانایی دارد که روز به روز دنیا را یکی پس از دیگری تسخیر می کند و در واقع آن جا حکومت اسلامی برپا می شود.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) افزود: من به وجد آمدم از این شعرها و داستان ها و موضوعاتی که همه ارزشی و حماسی بود هر کدام از شما ذخیره ای برای نظام و مملکت ما هستید و کارهای بزرگی در استان و کشور صورت گرفته و یک رویکرد بسیار خوبی را آغاز کرده ایم و زمانی که مداحان و شاعران به دیدار مقام معظم رهبری می روند و شعر خوانی می کنند ایشان بسیار خوشحال و تحسین می کنند.

متاسفانه مطالبات به روز نیست / هنرمندان نقش موثری در جامعه دارند 

سرهنگ علی نژاد ضمن تشکر از شاعران از بیان مشکلات، تصریح کرد: مشکلاتی که شما شاعران مطرح کردید دغدغه های به جا است این نشان از حساسیت شما و نشان از این است که دلسوز نظام و انقلاب و ملت و مردم هستید و باید مطالبات داشته باشید یکی از اشکالات ما این است که مطالبات به روز نیست اگر به روز باشد از مسئولان بخواهیم مسئولان موظف می شوند به سر خط بیایند و کار ما را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز ما در حوزه فرهنگی ضعیف هستیم، خاطر نشان کرد: هنرمندان نقش موثری در جامعه دارند باید به این قشر رسیدگی شود و امکانات بسیج محدود است و اگر شما می بینید امروز بسیج موفقیتی دارد مردم کمک می کنند و این دغدغه ها باید به گوش مسئولان ذی ربط برسد و ما بتوانیم بیشتر نقش آفرینی کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) بیان کرد: امروز در مجموع سطح کلان و نگاه مقام معظم رهبری به هنرمندان یک نگاه ارزشی و مقدس است شاعران مسائل اجتماعی را به شعر می آورند و در محضر رهبری بیان می کنند و آقا تحسین می کنند و خداوند به هنرمندان ها ابتکار و خلاقیت و یک استعداد ویژه ای داده است و باید قدردان این نعمت ها باشیم.

 بالاترین هنرمند در جامعه ما شهدا هستند

سرهنگ علی نژاد با اشاره به اینکه بالاترین هنرمند در جامعه ما شهدا،امام و رهبر مطغم انقلاب است،گفت: هنرمند کسی است که بتواند تحول ایجاد کند امام با دست خالی به بالاترین هنرمندی دست زد و انقلاب اسلامی را نشان داد و امروز انقلاب اسلامی در حال توسعه است و وحشت به جان دشمنان شرق و غرب انداخته و آن ها از ترسشان انقلاب هراسی را مطرح کرده اند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها چندین ماه برنامه می ریزند برای کاهش بصیرت و معنویت و با سخنرانی 20 دقیقه ای مقام معظم رهبری خنثی می شود و این حرف خودشان است و یک شعر حماسی ما را به حرکت در می آورد.

با موسیقی قهر نیستیم / ما موسیقی ارزشی میخواهیم که تحول ایجاد کند

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) اظهار کرد: ما با موسیقی قهر نیستیم ما موسیقی ارزشی میخواهیم که تحول ایجاد کند و در جهت رشد انقلاب باشد گاهی نتوانستیم مدیریت کنیم بعضی از شاعران ما رفتند سمت سبک های غربی مداحان ما سبک ترانه ها را می گیرند و بر اساس آن نوحه می خوانند و باعث نگرانی و دلخوری می شوند و گرنه کسی مخالف موسیقی نیست .

سرهنگ علی نژاد در ادامه تصریح کرد: صادق آهنگران همراه با موسیقی نوحه می خواند ما نیاز به موسیقی داریم و جوانان ما دوست دارند و ما از موسیقی ارزشی حمایت می کنیم و چه اشکالی دارد شما گروه جهادی راه بیاندازید به شهر ها و روستا های مختلف بروید و خطاطی و شعر آموزش بدهید می توانیم خیلی کارها انجام دهیم نه اینکه شاعران نخواسته اند باید حمایت بشوند.

وی گفت: فکر می کنید تغییر فرهنگ از کجا صورت گرفت چهار نفر آمدند صدا و سیما فیلم ها و مدل لباس آوردند جوانان ما یاد گرفتند و فرهنگ ما تغییر کرد اگر امروز بیایم در حوزه ارزشی کار ارائه بدهیم مطمئن باشید تاثیر گذار خواهد بود.

 امروز جایگاه هنرمندان مقدس است/جوانان ما امروز از غرب الگو گرفته اند

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) بیان کرد: امروز جایگاه هنرمندان مقدس است و حتی دو مصراع تاثیر گذار است هر هنرمندی که بتواند هنرش را با تعهد ارائه دهد آن کار ارزشمند است مسائلی در خدمت دین و نظام و رشد کشور نه اینکه ضعف کشور سبک زندگی تغییر کرده است چرا که هنرمندان جا خالی کرده اند.

سرهنگ علی نژاد افزود: جوانان ما امروز رفته اند از غرب الگو گرفته اند چرا الگویی بهتر ارائه نداده ایم قهرمانان را به مردم معرفی نکرده ایم الگوهایی مقدس تر از جومونگ و این چنین داریم ولی به دنبالش نرفته ایم.

وی گفت: چقدر شهدای ما حماسه آفریدند بیش از 300 شهید خلیج فارس چقدر در موردشان شعر گفته ایم یا فیلم ساخته ایم ؟ نیاز است هنرمندان پای کار بیایند و آنان را به جوانان معرفی کند هرجا وارد میدان شویم موثر واقع خواهد بود چرا در جریان ترامپ و عربستان شعرا سکوت کردند؟

 شعرهای شما هنرمندان تلنگری برای مسئولان است

جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) خاطر نشان کرد: در فرهنگ دینی و دفاع مقدس و اقتصادی مشکل ما مسائل اقتصادی است شما می توانید به راحتی موتور دولت را روشن کنید این شعرها تلنگری برای مسئولان است و  آسیب ها را شناسایی کنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۷۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اولین نشست مدیران هلدینگ خلیج فارس با هیئت مدیره استقلال امروز از ساعت 9 صبح در دفتر این هلدینگ در تهران برگزار شد.

در این نشست همه اعضای هیئت مدیره استقلال حضور داشتند و این طور که پیگیری خبرنگار آنا نشان می دهد به احتمال زیاد دو نفر به هیئت مدیره استقلال اضافه خواهد شد.

در حال حاضر هیئت مدیره آبی پوشان دارای سه عضو شامل مهدی افضلی، فرشید سمیعی و مهدی حیدرزاده است. همچنین علی خطیر به عنوان مدیرعامل عضو هیئت مدیره نیست.

در نشست امروز از علی آقامحمدی که پیش از این سوی وزارت ورزش به عنوان عضو جدید جای علی خانی معرفی شده بود غایب بود تا به طور رسمی مشخص شود آقامحمدی برای حضور در هیئت مدیره استقلال قبول مسئولیت نکرده است.پیش از این از کناره گیری آقامحمدی از هیئت مدیره استقلال خبر داده بودیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی