Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به تسنيم درباره معرفي دو ناشر از سوي اين وزارتخانه به شوراي صنفي تشکل‌هاي نشر نمايشگاه کتاب توصيحاتي ارائه کرد. به گزارش خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا، نشست خبري سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دقايقي پيش در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسين انتظامي رئيس نمايشگاه مطبوعات در ابتداي اين نشست در سخناني گفت: نمايشگاه مطبوعات، روز گذشته، ششم آبان‌ماه، با حضور هزار رسانه در قالب 600 غرفه به صورت رسمي افتتاح شد. بايد تلاش کنيم تا هر سال نسبت به سال گذشته مثبت‌تر حرکت کنيم و امسال نيز اين مهم در نظر گرفته شد. نمايشگاه نظام نامه مشخصي دارد و جانمايي‌ها الکترونيکي است. شاخص‌هايي که براي انتخاب فعالان است از قبل معرفي شده و همچنين فرايند داوري‌ها نيز مشخص شده است. طبق چهار سال گذشته، جايزه فرهنگستان زبان و ادب به برخي از رسانه‌ها که به حفظ زبان فارسي اهتمام داشته باشند، اهدا مي‌شود. اين جايزه در سال‌هاي اخير سبب شده بحث درست‌نويسي و توجه به زبان فارسي در رسانه‌ها جدي گرفته شود.
وي ادامه داد: امسال سومين سال است ما ميزبان کسب و کارهاي مرتبط با رسانه‌ها هستيم. با توجه به اينکه ميزبان و صاحب اين نمايشگاه رسانه‌ها هستند، نشست‌هاي تخصصي قابل توجه است. اکنون آمارش از 300 عنوان هم گذشته است. اين ضيافت سالانه مطبوعات کمک مي‌کند تا مطبوهات بازخورد بگيرند و در جهت کيفيت نمايندگي افکار عمومي موفق‌تر باشند.
صالحي نيز در سخناني نمايشگاه مطبوعات را خط اتصال رسانه با رسانه دانست ودرباره افزايش بودجه تئاتر گفت: امسال اتفاقاتي رخ داد که بحث را جلو برد اما پويش جريان تئاتر در کشور آنقدر گسترده است که رقم‌هاي افزابش بودجه با اين تکاپو چه در بخش زيرساخت‌ها و چه در بخش حمايت از نيروي انساني همراهي نمي‌کند.
وي ادامه داد: ما پيش از اين در دولت بطور جدي‌تري حرف زديم و خواهيم زد. تئاتر هنري است که حمايت‌هاي دولتي را نياز دارد. بطور طبيعي تئاتر نيازمند حمايت‌هاي بالاسري هم در زيرساخت‌ها هم در حوزه‌هاي غير زيرساختي است. اينکه بخش خصوصي به کمک آمده و سالن‌هايي را به‌ويژه در تهران براي اجراي تئاتر ايجاد کرده اقدام مثبتي است، اما ما نيازمند سالن‌هاي استاندارد‌تر و بزرگ‌تر هستيم. اهالي رسانه در توضيح اين ضرورت براي بودجه‌ريزان کشور بايد ما را حمايت کنند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: زيرساخت‌هايي که از قبل داشتيم بايد مورد بازسازي متناوب قرار گيرد و هم چنين فضاهاي جديد متناسب با نياز بايد ايجاد شود. گفت‌وگو‌هاي ما با بخش‌‌هاي سياسي و اقتصادي و همچنين عملکرد اهالي رسانه در اين زمينه مي‌تواند مؤثر باشد و به ما در پيش‌برد کار کمک کند.
صالحي تصريح کرد: ما بايد با کمک اهالي رسانه برنامه‌ريزان بودجه را متقاعد کنيم که همه نياز مردم در نان روزانه نيست. اگر مشاغل فرهنگي ايجاد شود، در کسب و کار و رونق اقتصادي نيز مؤثر خواهد بود.
وي در پاسخ به پرسشي درباره مکان نمايشگاه کتاب گفت: ما اميدواريم پاسخ شهرداري را در آينده نه چندان دور داشته باشيم. مکاتبات و گفت‌وگوها و جلساتي بين وزارت ارشاد و شهرداري انجام شده اميدواريم پاسخ شهرداري را زودتر دريافت کنيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به پرسش تسنيم مبني بر اينکه انتقاداتي به معرفي دو ناشر از سوي ارشاد به شوراي صنفي تشکل‌هاي نشر وارد شده است، توضيح شما چيست؟ گفت: اين مسير انجام گرفته و با استدلال‌هايي انجام شده بود اما شوراي سياست‌گذاري به زودي تشکيل و مسير نمايشگاه را مشخص مي‌کند.
صالحي هم چنين درباره شوراي سياست‌گذاري نمايشگاه کتاب گفت: بعد از نمايشگاه در پي زمينه‌هاي اجرايي سال 97 بوديم، بر اساس اينکه سال 96 دو تشکل به معاونت فرهنگي به عنوان تشکلهاي مجري انتخاب شد تا واگذاري به صنف صورت گيرد. گفتگو و نامه‌هايي رد و بدل شد، شرايط ارشاد و جايه جايي‌ها موجب شد گفتگوها به تاخير بيفتد.
وي همچنين ادامه داد: شوراي سياستگذاري بايد تشکيل شود تا مسير نمايشگاه را مشخص کند. منتظر بوديم معاون فرهنگي به ننيجه برسد. با معرفي معاون فرهنگي امروز طبعا بحث نمايشگاه کتاب به لحاظ رئيس مشخص شد و شوراي سياستگذاري بزودي معرفي خواهد شد و برگزاري جلسه اين شورا مسير را مشخص خواهد کرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هم چنين درباره بازگشت دبيرخانه جايزه خليج فارس به استان بوشهر نيز گفت: اين موضوع و علت جابه جايي را بررسي خواهم کرد.
صالحي در پاسخ به پرسشي مبني بر اختلاف فرهنگستان هنر با بانک پاسارگاد گفت: اميد مي‌رود بحث‌هاي حاشيه‌اي از فرهنگستان هنر زدوده شود. فضاهايي که با نام فرهنگ و هنر هستند هر قدر از حاشيه بدور باشند، بهتر است‌.
اين خبر تکميل مي‌شود...
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود

افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا چهارشنبه هزمان با اولین روز این رویداد در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین افتتاح رسمی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت هزمان با اولین روز این‌رویداد در کوشک کتاب واقع در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این‌مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان فرهنگی، اصحاب صنعت نشر و خبرنگاران همراه است.

افتتاحیه مذکور چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در کوشک کتاب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 751568

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • افتتاحیه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب فردا با حضور وزیر فرهنگ برگزار می‌شود
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب