Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي «علوم، تحقيقات و فناوري» و « نيرو» از صبح امروز آغاز شده است و تا عصر ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي «علوم، تحقيقات و فناوري» و « نيرو» از صبح امروز آغاز شده است و تا عصر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس‌جمهور روز شنبه 29 مهرماه در نامه‌اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي، آقايان رضا اردکانيان و منصور غلامي را براي اخذ رأي اعتماد به‌ترتيب براي وزارتخانه‌هاي «نيرو» و «علوم، تحقيقات و فناوري» به مجلس معرفي کرد.
اخبار تکميلي جلسه راي اعتماد به دو وزير پيشنهادي به قرار زير است.
هاشم‌زايي: اردکانيان محصور به جغرافيا نيست
1396/08/07 - 15:15
هاشمزايي در موافقت با وزير پيشنهادي نيرو گفت: برخي مي‌گفتند منابع آب زيرزميني لايزال است و تا مي‌توانيد برداشت کنيد، باعث شدند کشور از لحاظ منابع آبي به اين روز بيفتد.
لاريجاني خطاب به وکيلي: محظوظ شديم
1396/08/07 - 14:46
محمدعلي وکيلي در جسه عصر امروز مجلس به عنوان آخرين موافق وزير پيشنهادي نيرو در جايگاه ناطقان قرار گرفت و نطق او به طول انجاميد.
علي لاريجاني که اداره جلسه را برعهده داشت خطاب به وکيلي گفت: بسيار خوب؛ محظوظ شديم.
آغاز نويت دوم جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
1396/08/07 - 14:32
نوبت دوم جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دقايقي قبل آغاز شد.
بعد از ظهر؛ ادامه جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي
1396/08/07 - 12:22
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به منظور ادامه بررسي صلاحيت دو وزير پيشنهادي، بعد از ظهر امروز جلسه خواهند داشت.
صلاحيت وزير پيشنهادي علومدر جلسه صبح امروز مجلس بررسي شد.
کاتب: اردکانيان يکي از متخصصين مسائل آب چه در داخل کشور و چه در سطح بين المللي است
1396/08/07 - 11:56
کاتب در موافقت با وزير پيشنهادي نيرو: اردکانيان يکي از متخصصين مسائل آب چه در داخل کشور و چه در سطح بين المللي است. از ايشان خواهش مي کنم اولين سفرش به استان خوزستان باشد.
رضيان: اردکانيان کاملا آشنا به وزارتخانه نيرو و مشکل آب کشور است
1396/08/07 - 11:45
رضيان در موافقت با وزير پيشنهادي نيرو: اردکانيان کاملا آشنا به اين وزارتخانه و مشکل آب کشور است. هم تحصيلات مرتبط با وزارت نيرو دارد و هم سال ها در اين وزارتخانه کار کرده است.
ملکي: اردکانيان براي مديريت پسماند هيچ برنامه اي ندارد
1396/08/07 - 11:40
ولي ملکي در مخالفت با وزير پيشنهادي نيرو: اردکانيان براي مديريت پسماند هيچ برنامه اي ندارد. 20 درصد برنامه ها با اسناد بالادستي سازگار نيست. اولويت صنعت آب کشور بايد تامين آب شرب باشد. اگر آب شرب مردم در روستاها تامين نشود، آنها در روستاها نمي مانند.
نوري: از اردکانيان انتظار داريم برنامه جامعي براي حل مشکلات کم آبي و محيط زيستي داشته باشد
1396/08/07 - 11:27
نوري در مخالفت با وزير پيشنهادي نيرو: از وزير پيشنهادي نيرو انتظار داريم برنامه جامعي براي حل مشکلات کم آبي و محيط زيستي داشته باشد. اردکانيان 20 سال در وزارت نيرو مديريت کرده است. امروز مشکل کم آبي ناشي از سوءمديريت در کشور ايجاد شده است.
دهمرده: غلامي از مشکلات آموزش عالي اطلاع دارد
1396/08/07 - 11:25
دهمرده در موافقت با وزير پيشنهادي علوم گفت: غلامي را 25 سال است مي شناسم، چندين سال رياست دانشگاه را بر عهده داشته که نشان مي دهد از مشکلات آموزش عالي اطلاع دارد. حمايت از کارآفريني، حمايت از خيرين، فراهم کردن طرح آموزشي برنامه ششم، پذيرش دانشجوي خارجي، تقويت پارک هاي علم و فناوري، ارتقاي توسعه کيفي آموزش و حذف رشته هاي نارکارآمد از جمله نکات مثبت در برنامه غلامي است
آغاز بررسي صلاحيت وزير پيشنهاد نيرو
1396/08/07 - 11:23
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از اتمام بررسي صلاحيت وزير پيشنهادي «علوم، تحقيقات و فناوري»، بررسي صلاحيت رضا اردکانيان وزير پيشنهادي «نيرو» را آغاز کردند.
تصاوير جلسه بررسي صلاحيت دو وزير پيشنهادي
1396/08/07 - 11:18

تصاوير جلسه بررسي صلاحيت دو وزير پيشنهادي
غلامي: رويکرد من دانشگاه محوري بر مبناي عمل است
1396/08/07 - 11:07
منصور غلامي وزير پيشنهادي علوم ، تحقيقات و فناوري ا مروز يکشنبه در جريان جلسه رأي اعتماد مجلس ا ظهار کرد: اگر امروز با رأي شما نمايندگان توفيق خدمت به نهاد علم کشور را پيدا کنم در معرض آزمون دشواري قرار مي‌گيرم که تنها با حمايت خداوند و پشتيباني ارکان کشور ودانشجويان مي‌توانم از آن عبور کنم.
وي ادامه داد: وظيفه خود دانستم که اعتبار، تجربه ودانسته‌ها خود را در اين مقطع حساس تاريخي درخدمت دولت وجامعه دانشگاهي قرار دهم.
غلامي تصريح کرد: خود را متعهد به قانون و اتخاذ رويکردهاي تحول آفرين به تناسب اولويت‌هاي دانشگاهي و جامعه مي دانم.
وزير پيشنهادي علوم افزود: سرمايه‌اي جز سادگي ، صراحت و صداقت ندارم و هر گز از امتياز ويژه اي برخوردار نبودم و با تجربه 12 سال مديريت در يکي از دانشگاه‌هاي بزرگ کشورنامزد تصدي وزارت علوم شدم.
وي با بيان اينکه انديشه تحول در دانشگاه ايران ، با دانشگاه بوعلي سيناي همدان آغاز شد، گفت: تجربه مديريت در واحدهاي دانشگاهي در چند استان اندوخته گرانقدري را فراهم آورد تا بر مشکلات اجرايي آنها آگاه باشم و راههاي رفع اين مشکلات را بدانم.
غلامي اظهار داشت: رويکرد من دانشگاه محوري بر مبناي عمل است و اين کار با تأکيد بر استقلال دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.
وي خاطر نشان کرد: من فرزند انقلاب‌ام و براي پيشبرد آرمان انقلاب متعهد هستم و در صددم در چارچوب قانون اساسي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري نسبت به نيازهاي جامعه و زمانه حساس ومسئوليت پذير باشم.
مجلس امروز دو شيفته شد
1396/08/07 - 10:52
با راي نمايندگان مجلس بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي در شيفت دوم مجلس از ساعت 14 امروز ادامه خواهد يافت.
هزارجريبي: برنامه هاي غلامي بسيار کاربردي است
1396/08/07 - 10:51
هزارجريبي در موافقت با وزير پيشنهادي علوم گفت: اگر فردي را براي مسندي قبول نداريم، او را تخريب نکنيم. غلامي را نمي شناختم و در همين مدت درباره او مطالعه کردم، برنامه هايش هم بسيار کاربردي است.
محبي‌نيا: غلامي انسان خوبي است و پشت او هم نماز مي‌خوانم اما شايستگي وزارت علوم را ندارد
1396/08/07 - 10:27
:
محبي نيا در مخالفت با وزير پيشنهادي علوم گفت: در انتخاب مديران، وزيران و امانت داران بر اساس منطق و سوگندي که خورده ايم پيش نمي رويم. بيشتر ما به دنبال اين هستيم که غلامي يا فلان وزير با من خوب است يا نه، به درد استان من مي خورد يا نه. غلامي انسان خوبي است و پشت او هم نماز مي خوانم اما شايستگي وزارت علوم را ندارد. برنامه اي که به مجلس داده ايد، برنامه نيست. در اين برنامه اي هيچ اشاره اي به استقلال دانشگاه ها نشدهاست. با شعار نمي توان مملکت را اداره کرد. با قاطعيت مي گويم با اين برنامه به جايي نمي رسيم.
احمدي لاشکي: به وزارت علوم کم لطفي شد
1396/08/07 - 10:10
احمدي لاشکي در موافقت با وزير پيشنهادي علوم گفت: به وزارت علوم کم لطفي شد و مدتي طولاني با سرپرست اداره شد. زمان ارائه بودجه سال آينده نزديک است اما اگر يک وزارتخانه سرپرست داشته باشد، سرپرست نمي تواند تصميم نهايي را بگيرد. با اساتيد دانشگاه همدان درباره غلامي صحبت کردم اما هيجکس نگفت او آدم خوبي نيست يا شايستگي اين سمت را ندارد.
گودرزي: بايد دعواهاي سياسي وارد دانشگاه شود
1396/08/07 - 09:59
گودرزي در موافقت با وزير پيشنهادي علوم گفت: امروز اولويت اول کشور ما اقتصاد مقاومتي است. اينکه براي اقتصاد مقاومتي جلسه تشکيل ميدهيم، کفايت نميکند. اين گره را يک وزير انقلابي و وزيري که مباني انقلابي داشته باشد ميتواند باز کند. دانشگاه محيط علمي است و نبايد دعواهاي سياسي وارد دانشگاه شود. دانشگاه بايد گره هاي اقتصادي کشور را باز کند.
حسين‌زاده: قاطبه تشکل‌هاي دانشجويي با انتخاب غلامي مخالف هستند
1396/08/07 - 09:57
حسين‌زاده در مخالفت با وزير پيشنهادي علوم گفت: انتخاب فردي که کمترين سابقه مديريتي را دارد، مي تواند تاثير مثبتي داشته باشد؟. قاطبه تشکل هاي دانشجويي با انتخاب غلامي مخالف هستند، آيا عدم مشروعيت مديريتي براي وزير پيش نخواهد آمد؟
زرآبادي: واژه استقلال حتي يک بار هم در برنامه غلامي وجود ندارد
1396/08/07 - 09:54
زرآبادي در مخالفت با وزير پيشنهادي علوم گفت: آقاي روحاني سرانجام استفاده از جوانان، زنان و اقليت ها چه شد؟ اگر نگوييم کابينه اميدتان همه را نا اميد کرد، بايد با صداي بلند تکرار کنيم که حرف هايتان عملي نشد و حالا نوبت آخرين سنگر آزادي، دانشگاه، رسيده است. واژه استقلال حتي يک بار هم در برنامه غلامي وجود ندارد
گعده نمايندگان با روحاني
1396/08/07 - 09:31
تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از اتمام سخنان رئيس جمهور در دفاع از وزراي پيشنهادي علوم و نيرو، گرد او حلقه زدند و در حالي که روحاني قصد ترک صحن علني مجلس را داشت او را با گعده هميشگي بدرقه کردند.
تشکر رئيس از رئيس
1396/08/07 - 09:29
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از سخنان حسن روحاني رئيس جمهور در جلسه بررسي راي اعتماد به وزراي پيشنهادي نيرو و علوم از وي تشکر کرد.
طنين مرگ بر آمريکا در صحن مجلس
1396/08/07 - 09:25
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در بخشي از سخنان خود در جلسه بررسي راي اعتماد به وزراي «علوم، تحقيقات و فناوري» و «نيرو» به بدعهدي هاي آمريکا اشاره کرد.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اثناي سخنان رئيس جمهور، فرياد مرگ بر آمريکا سر دادند و بار ديگر فرياد مرگ بر آمريکا در صحن علني مجلس شوراي اسلامي طنين انداز شد.
اسامي نمايندگان موافق و مخالف وزراي پيشنهادي علوم و نيرو
1396/08/07 - 09:18
اکبر رنجبرزاده عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز اسامي نمايندگان موافق و مخالف وزراي پيشنهادي «علوم، تحقيقات و فناوري» و «نيرو» را به شرح زير اعلام کرد:
اسامي مخالفان و موافقان غلامي براي تصدي وزارت «علوم، تحقيقات و فناوري»
عباس گودرزي به عنوان موافق اول
سيده حميده زرآبادي به‌عنوان مخالف اول
جهانبخش محبي‌نيا مخالف دوم
نبي هزارجريبي به عنوان موافق دوم
اسامي مخالفان و موافقان اردکاني براي تصدي وزارت نيرو
مخالف اول سيد راضي نوري
مخالف دوم همايون يوسفي
موافقان: عبدالله رضيان و عبدالرضا هاشم‌زايي
هر کدام از نمايندگان مخالف و موافق 15 دقيقه براي نطق در موافقت و مخالفت با وزاري پيشنهادي وقت دارند که مي‌توانند تمام يا بخشي از وقت خود را به نماينده ديگري واگذار کنند.
تصاوير جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي علوم و نيرو
1396/08/07 - 09:05

تصاوير جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي علوم و نيرو
اولين تذکر رئيس
1396/08/07 - 09:02
علي لاريجاني رياست جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي «علوم، تحقيقات و فناوري» و «نيرو» را بر عهده دارد.
اين جلسه از ساعت هشت و ده دقيقه آغاز شد.
لاريجاني لحظاتي قبل اولين تذکر را به برخي نمايندگان داد و از آنها درخواست کرد در صندلي هاي خود مستقر شوند و نظم جلسه را رعايت کنند.
البته رئيس مجلس قبل از تذکر به نمايندگان از رئيس جمهور درخواست کرد نفسي تازه کند.
موافقت فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با وزراي پيشنهادي علوم و نيرو
1396/08/07 - 08:53
رئيس فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي گفت: اعضاي اين فراکسيون با اکثريب آراء با تصدي دو وزير پيشنهادي در وزارتخانه‌هاي علوم و نيرو موافقت کردند.
موافقت فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس با وزراي پيشنهادي علوم و نيرو
روحاني: مبناي من با وزرا براي ادامه يا توقف کار پيوست احکام آنها است/ معامله نکرديم
1396/08/07 - 08:39
روحاني امروز يکشنبه در جريان جلسه رأي اعتماد به دو وزير پيشنهادي نيرو و علوم طي سخناني در صحن مجلس اظهار کرد: تمام وزراي ما در د ولت دوازدهم درکنارحکم وزيري يک پيوست حکم دارند و در آن پيوست حکم دقيقا مشخص شده است که قدم به قدم اولويت دولت دوازدهم دراجراي ماموريت آنها چيست.
وي ادامه داد:د ولت به طور منظم اين پيوست را پايش مي کند و ما سه ماه به سه ماه آن را مورد ارزيابي قرار مي دهيم.
رئيس جمهور تصريح کرد: مبناي من با وزرا براي ادامه يا توقف کار پيوست احکام آنها است که استخراج شده از برنامه دولت و اسناد بالادستي قانون است.
روحاني افزود: دانشگاه و وزير علوم از حساسيت ويژه اي برخوردار است و همه شما نمايندگان محترم مي دانيد که هماهنگ کردن براي معرفي وزير به مجلس در برخي از موارد طولاني تر خواهد بود.
وي گفت: هماهنگي برخي از وزارتخانه ها آسانتر انجام مي گيرد اما برخي طولاني تر است؛ صبر کرديم حوصله کرديم تعامل کرديم اما معامله نکرديم.
مبناي من با وزرا براي ادامه يا توقف کار پيوست احکام آنها است/ معامله نکرديم
حضور روحاني در مجلس
1396/08/07 - 08:36
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني امروز به منظور دفاع از وزراي پيشنهادي نيرو و علوم در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي حضور يافت.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.   به گزارش فارس، سیدمجید میراحمدی درباره آخرین اقدامات درباره فنس‌کشی و ایجاد دیوار در مرزها گفت: یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت آیت‌الله رئیسی تصمیم‌گیری و سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزهاست.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور افزود: در ابتدای کار ما یک جمع‌بندی را خدمت آیت‌الله رئیسی ارائه و شرایط و وضعیت مرزها را تبیین کردیم و خسارت‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی که عدم انسداد مرزها برای کشور دارد نیز برای رئیس جمهور تشریح شد.   میراحمدی با بیان اینکه سالیانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور یا از کشور خارج می‌شود فقط یک بخش از خسارت‌های اقتصادی درباره مرزها است، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر و ناامنی‌هایی که برای کشور وجود دارد همه از طریق یک سرمایه‌گذاری اساسی برای انسداد مرزها قابل حل است همان اقدامی که در دولت‌های قبلی از آن غفلت‌های اساسی شده بود.   وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به‌سرعت با این موضوع موافقت و دستور دادند تا ۳ میلیارد یورو ظرف پنج سال در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار داده شود و نیروهای مسلح به‌سرعت فرآیند انسداد مرز را آغاز کنند.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه راهبری موضوع انسداد مرزها توسط سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد، تاکید کرد: این کار اکنون جزو اولویت‌های کاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است و با هدایت و راهبری وی در حال پیگیری است.   وی افزود: در این راستا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همه ظرفیت‌های مهندسی نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به‌کار گرفته‌اند و یک تقسیم کار انجام شده که این نهادها اقدامات خوبی را برای انسداد مرز آغاز کردند.   میراحمدی گفت: یک اولویت‌بندی برای انسداد مرزها انجام شده و مسیرهایی که از طریق آن‌ها قاچاق انسان و قاچاق سلاح انجام می‌گیرند در اولویت بوده و در حال پیگیری است که بخشی از این اولویت‌ نیز، مرز افغانستان است.   معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انسداد مرزها فقط به‌صورت دیوارکشی است یا به‌طریق دیگری انجام می‌شود، اظهار کرد: انسداد مرزها یک طرح جامع است که در چند لایه انجام می‌گیرد، هم به صورت فنس و هم به صورت دیوارکشی و هم سیستم‌های هوشمند کنترل مرزی.   وی در پایان افزود: اگر این طرح به‌طور کامل انجام شود آن‌گاه دستاوردهای راهبردی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و امنیتی برای کشور حاصل می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرمانده مرزبانی کشور: اجرای طرح انسداد کامل مرزهای کشور تا ۳ سال آینده/تشدید قاچاق دام در کشور اقامت اتباع افغانستان در ایران با پرداخت 100میلیون تومان؟ / آنها این مبلغ را از کشورشان نمی آورند معاون وزیر کشور درباره طرح حجاب: با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

دیگر خبرها

  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»