Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@02:06:03 GMT

باید دستگاه های بزرگ را وارد استان های مرزی کنیم

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۱۵۳۵

باید دستگاه های بزرگ را وارد استان های مرزی کنیم

خبرگزاری شبستان:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بتوانیم چنددستگاه بزرگ را وارد کار استانهای مرزی کنیم به نحوی که مسئله استان های مرزی را یکی از مسائل اصلی خود تلقی کنند و وارد صحنه شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت آموزش و پرورش، سیدعباس صالحی پيش از ظهر امروز در جلسه کمیته اجتماعی و فرهنگی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران تشکیل شده است، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از جمله دستگاه های موثر در استانهای مناطق مرزی کشور است، اظهار کرد: جدی تر شدن کار شورای سیاست گذاری آموزش و پرورش مناطق مرزی می تواند هم استعدادهای آموزش و پرورش را احصاء کند و هم نقطه های تعاملی را برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش استانهای مناطق مرزی می توانند در ذیل این شورا تشکیل شوند، خاطرنشان کرد: جدی گرفتن کار شورای سیاست گذاری و هماهنگی آموزش و پرورش مناطق مرزی در واقع اهمیت دادن به جایگاه آموزش و پرورش در توسعه این مناطق است.

رئیس کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور مسئولیت های وزارت آموزش و پرورش در زمینه توسعه پایدار مناطق مرزی را شامل این موضوعات دانست: چگونگی تقویت ارتباط آموزش و پرورش با حوزه های علمیه ، چگونگی ایفای نقش آموزش و پرورش در توسعه آموزشی و اجتماعی مناطق مرزی ، چگونگی کاهش دادن به رفتارهای پرخطر در محیط های دانش آموزی استان های مرزی، چگونگی آموزش فارسی در مناطق دوزبانه.

وی افزود: موضوعاتی مثل مدارس شبانه روزی ، مدارس عشایری ، دوره های کاردانش و آموزش از راه دور از دیگر مسائلی هستند که وزارت آموزش و پرورش در این مناطق برعهده دارد.

صالحی با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: مسائل آموزش و پرورشی مناطق مرزی باید در این کارگروه مرور شود .

وی افزود: البته ما قصد نداریم لیست بلندبالایی از مشکلات آموزش و پرورش تهیه کنیم. اگر فقط 3 تا 5 مسئله در این کارگروه با کمک دستگاه ها و خود استان مرزی حل شود کار بزرگی انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید بتوانیم چنددستگاه بزرگ را وارد کار استانهای مرزی کنیم به نحوی که مسئله استان های مرزی را یکی از مسائل اصلی خود تلقی کنند و وارد صحنه شوند. در این صورت اتفاقات بزرگ و موثری در استان های مرزی می افتد در غیر اینصورت ما در معرض مخاطره جدی امنیت اجتماعی هستیم. در واقع استان های مرزی هم می توانند برای کشور زمین لرزه ایجاد کنند و هم فرصتی بزرگ برای ایران اسلامی باشند. این بستگی به عملکرد خودمان دارد.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش