Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:52:28 GMT

خرید خودرو و تبلت چیز عجیبی نیست

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۲۱۷۴

خرید خودرو و تبلت چیز عجیبی نیست

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تلف شدن دو سوم از وقت جلسات علنی شورا در دو ماهه گذشته برای انتخاب نمایندگان مجامع خارج از شورا اظهار کرد: این موضوع مورد انتقاد خیلی‌ها بود که چرا بخش زیادی از وقت صرف انتخاب نمایندگان در مجامع خارج از شورا شده است، اما باید گفت که انتخاب دیگری نداشتیم و نیاز بود این انتخاب نمایندگان انجام شود و در همین مدت انتخاب نماینده برای 37 مجمع صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبنی بر هزینه‌های بالا مثل خرید تبلت و خودرو بیان کرد: بنده یک بار پاسخ دادم، اما منتشر نشد. به نظر می‌رسید فاکتوری که منتشر شد مربوط به تبلت‌ها است، اما صرفا آن فاکتور برای تامین اعتبار و به صورت تنخواه بود. لذا قیمت تمام شده این تبلت‌ها 3 و نیم میلیون بود و نه 4 میلیون و 700 هزار تومان.

اعطا اضافه کرد: آن تبلت‌هایی هم که قرار بود خریداری شوند، با نظر و توصیه بخش فناوری اطلاعات شورا صورت گرفت.

وی در رابطه با خرید خودرو افزود: موضوع خودروها هم به این صورت بود که وقتی ما آمدیم 21 اتومبیل به صورت استیجاری استفاده می‌شد که بیش از 80 میلیون کرایه به آن‌ها پرداخت می‌شد. لذا تصمیم عقلانی این بود که این هزینه سنگین از بین برود بخشی از خودروهایی که فرسوده بود برای مزایده در اختیار شهرداری قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در هر اداره کوچکی با درجه چندم نیز مشاهده می‌کنید، مدیران خودرو در اختیار دارند. بنابراین موضوع خرید خودرو و تبلت خیلی عجیب نبود، اما متاسفانه در رسانه ها به عنوان یک کشف عجیب به آن دامن زده شد.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت ایمنی خط 7 مترو ادامه داد: همان طور که اطلاع دارید از نظر ایمنی خط 7 مترو مسائلی دارد که باعث نگرانی شده است. در شورا با همکاری معاونت حمل و نقل شهرداری بررسی‌ها در حال انجام است. همین هفته گذشته نیز در این خصوص جلسه‌ای داشتیم که به زودی تصمیم‌ها در مورد آن اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در رابطه با اقدام شورا نسبت به وعده ایجاد شفافیت در مدیریت شهری ادامه داد: شورای پنجم از زمان شروع کار خود سه اقدام مشخص در این زمینه انجام داده است، اول اینکه از ابتدا هر دو جلسه صحن را در طول هفته علنی کرد که البته طبق ماده 15 قانون شوراها عمل کردیم، دومین کاری که انجام دادیم این بود که هر هفته نشست خبری با رسانه‌ها گذاشتیم. سومین اقدام شورای پنجم ایجاد کمیته شفافیت و شهر هوشمند در کمیسیون برنامه و بودجه بود تا فرآیندهای جاری شهر تهران را در بستر آی‌تی شفاف کند، البته ما جلسات ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری را نیز علنی کرده بودیم.

اعطا در رابطه با شورایاری‌ها نیز مطرح کرد: اگر آیین‌نامه تشکیلات شورایاری‌ها را ببینید متوجه می‌شوید که آن‌ها بازوان نظارتی شورا تعریف شدند، اما هم اکنون در حال حل مسائل مردم با شورا هستند که سعی می‌کنیم این روند را به جای خود برگردانیم.

وی در رابطه با سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه اصلاح بودجه در شورای شهر پاسخ داد: با بررسی‌ها متوجه شدیم اختلاف معناداری بین هزینه‌ها و بودجه‌های مصوب وجود داشته است، لذا بحث اصلاح بودجه شش ماه سال جاری مطرح شد که در حال بررسی است. با توجه به کاهش منابع درآمدی به دلیل رکود ساخت و ساز نیاز به ارزیابی درست بودجه در سال‌های آینده داریم، در غیر این صورت اصلا در سال 97 به مشکل برخواهیم خورد.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نابسامانی وضعیت بافت‌های فرسوده گفت: یکی از مفاد مثبت عملکرد مدیریت شهری در سال‌های گذشته در همین رابطه است و به نظر قالیباف در رابطه با بافت‌های تاریخی اقدامات مثبتی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت نابسامان پیاده‌روها در سطح شهر بیان کرد: این موضوع قطعا از موضوعات دارای اولویت است که شهردار نیز در روزهای اخیر به آن اشاره کرد. بنابراین به زودی به آن وارد خواهیم شد و در این رابطه آیین‌نامه‌هایی وجود دارد که به تردد معلولان نیز مرتبط می‌شود و باید مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در انتها در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر برنامه شورا برای رسیدگی به پارک نشین‌ها و کارتن خواب‌ها با توجه به نزدیک شدن فصل سرما اظهار داشت: این موضوع بیشتر به حوزه اجرا برمی‌گردد، اما به نظرمن در این حوزه خلا قانونی وجود ندارد و ما قطعا از حیث نظارت به اجرای قوانین مربوط به آن توجه ویژه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی، هیچ تغییری ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت خودرو چگونه بود؟ در دومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار خودرو چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز، جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی بازار خودرو هیچ‌گونه تغییری از ابتدای روز ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو نوسان چندانی نداشت و اغلب خودرو‌ها در حد بسیار ناچیز، کاهش یافتند.

دلار که مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود، در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد که همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودرو‌های داخلی و مونتاژی بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز شنبه این هفته، چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ ۴۴۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت به نسبت بالایی را از نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران‌خودرو است که در کمال تعجب، افزایش قیمت داشت. این خودرو با رشد ۱۵ میلیون تومانی طی یک هفته به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU ۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت‌وخیزی که در طول هفته داشت، سرانجام با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

جک J ۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X ۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X ۲۲ Pro به شمار می‌رود که تنها پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S ۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور افت ۱۰ میلیون تومانی را از ابتدای هفته به ثبت رساند و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوور‌های محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودرو‌های بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • اتفاق عجیب درباره ترانه علیدوستی، مردم را گیج کرد
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد