Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@22:55:15 GMT

آوار 12 هزار تن آلودگی هوا بر سر پایتخت نشینان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۲۲۷۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد روز دوشنبه 8 آبان نیز هوا آلوده خواهد بود تا تعداد روزهای آلوده تهران در کل سال به 28 برسد. همچنین دوشنبه ششمین روز متوالی آلوده هوای تهران است.

لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: از روز چهارشنبه 3 آبان، هوای تهران از وضعیت استاندارد خارج شده و شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس تا 7 آبان، 5 روز متوالی ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام سامانه پیش‌بینی کیفیت هوای تهران، دوشنبه نیز هوا آلوده خواهد بود تا روزهای متوالی آلودگی هوا به عدد 6 برسد.

وی تصریح کرد: هر روز حدود 2هزار تن آلودگی هوا در آسمان تهران توسط وسایل نقلیه(85درصد) و منابع ساکن (15 درصد) تولید می‌شود. بدین ترتیب طی 6 روز متوالی، 12هزارتن آلودگی هوا در آسمان تهران محبوس شده تا شرایط برای تنفس گروه‌های حساس نظیر سالمندان، کودکان بانوان باردار و بیماران قلبی ریوی خطرناک باشد.

به گزارش فارس،حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت هوای تهران در خصوص هوای روزهای پیش رو گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز دوشنبه بوده و در برخی ساعات به ویژه در بعدازظهر وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی- جنوب غربی انتظار می رود. این شرایط در روز سه شنبه کم و بیش ادامه داشته و طی برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی پیش بینی می شود. همچنین در روز دوشنبه تغییر محسوسی در پارامتر دما مشاهده نخواهد شد. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در روز دوشنبه به ویژه برای گروه های حساس ناسالم خواهد بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران همچنان مطلوب است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۲ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۶۲  بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۷  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق