Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نتايج جديدترين نظر سنجي از کاهش محبوبيت احزاب متحد مسيحي آلمان بعد از گذشت بيش از يک ماه از نوزدهمين انتخابات پارلماني در اين کشور خبر مي دهد.
تسنيم به نقل از نشريه «بيلد» آلمان -- نتايج جديد ترين نظر سنجي بيش از يک ماه بعد از انتخابات پارلماني و دو هفته بعد از شروع مذاکرات ائتلافي در آلمان نشان مي دهد که اتحاديه احزاب متحد مسيحي با يک درصد کاهش محبوبيت 31 درصد آراء شهروندان را بدست آورده و حزب سوسيال دموکرات هم با يک درصد افزايش محبوبيت 22 درصد آراء شهروندان را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين نظر سنجي که از طرف موسسه امنيد و به سفارش نشريه «بيلد» آلمان انجام شده است حزب افراطي جايگزيني براي آلمان هم براي پنجمين هفته متوالي حدود 12 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و حزب دموکرات آزاد نيز مجددا 11 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. سبزها نيز 10 درصد آراء و چپ ها 9 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.
موسسه امنيد اين نظر سنجي را در فاصله زماني بين 19 و 25 اکتبر از بين حدود 2296 واجد شرايط راي دادن انجام داده است.
در نوزدهمين انتخابات پارلماني اخير در آلمان که در 24 سپتامبر برگزار شد احزاب بزرگ متحد مسيحي شکست سختي خورده و با ريزش آراء بسيار بالايي نسبت به دور قبل مواجه شدند و حزب راست افراطي جايگزيني براي آلمان هم براي اولين بار با کسب بيش از 12 درصد آراء به پارلمان راه يافت.
در اين انتخابات حزب مرکل قدرتمندترين حزب شده و البته با کسب 32.9 درصد آراء ضعيف ترين نتيجه خود از سال 1949 را به دست آورد. سوسيال دموکرات ها هم که شکست سختي را متحمل شده بودند اعلام کردند که ديگر در دولت ائتلافي مشارکت نکرده و مي خواهند به اپوزيسيون بپيوندند.
بنابرين تشکيل ائتلاف موسوم به جامائيکا در آلمان تنها گزينه پيش روي مرکل است و مذاکرات درباره آن همچنان ادامه دارد و احتمالا تا اواخر سال جاري ميلادي ادامه يافته و يا حتي به سال جديد ميلادي هم کشانده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد